Επιλογές μελών

Όνομα Χρήστη

Κωδικός Πρόσβασης

Να με θυμάσαι
Υπενθύμιση Κωδικού Πρόσβασης;
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Εγγραφή
Αρχική arrow Διατροφή arrow 7 τρόποι για διατροφική άφεση αμαρτιών στις διακοπές
7 τρόποι για διατροφική άφεση αμαρτιών στις διακοπές Εκτύπωση
AddThis Social Bookmark Button
Αξιολόγηση χρήστη: / 0
Έχει υποβληθεί από nutritastic   
Δευτέρα, 05/08/13

images_225_01Επιτέλους έφτασε ο καιρός που περιμέναμε όλο το χρόνο. Διακοπές! Το πολυπόθητο διάλειμμα από την καθημερινότητα που μας έχει εξαντλήσει και πάρει όλη τη δημιουργική ενέργεια. Ονειρευόμαστε ήδη ότι θα συνοδεύεται από δραστηριότητες που δεν έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε τον υπόλοιπο χρόνο, ατελείωτες ώρες χαλάρωσης, διασκέδασης με φίλους και όσο φαγητό και ποτό μπορούμε να αντέξουμε…

Εεε…το τελευταίο δεν το σκεφτήκαμε  δυνατά ε ;

Αλλά και γιατί όχι ;

Αφού και την προσπάθειά μας την κάναμε για να φτάσουμε στα κιλά όπου νοιώθουμε άνετα πριν τις καλοκαιρινές διακοπές (αν και δεν ήταν πολύ επιτυχημένη για τους 2-3 μήνες που διήρκεσε) και στις διακοπές θα κολυμπάμε/τρέχουμε/κάνουμε βόλτες με τς ώρες. Σωστά ;

Λάθος! Ας μην εθελοτυφλούμε.

Οι διακοπές σημαίνουν χαλάρωση όπως προαναφέρθηκε και σίγουρα το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων δεν τις έχει συνδέσει πρακτικά (ίσως θεωρητικά) με την αυξημένη σωματική δραστηριότητα.

Ακόμη και αν το βάρος μας είναι πλέον σε ικανοποιητικά επίπεδα, γιατί να ακυρώσουμε όλη την προσπάθεια που κάναμε και τη “σειρά” στην οποία έχουμε μπει καταφεύγοντας σε διατροφικές συμπεριφορές τις οποίες ξέρουμε καλά ότι θα μετανιώσουμε με το που έρθει το φθινόπωρο ;

Ας δούμε λοιπόν παρακάτω πώς θα πάρουμε διατροφική “άφεση αμαρτιών” αυτό το καλοκαίρι…χωρίς να την πληρώσουμε ακριβά.

1. Βάζουμε προτεραιότητες

Κάντε μια συμφωνία με τον εαυτό σας και κρατήστε την : Αν υπάρχει κάποιο φαγητό/ά που λατρεύετε…απολαύστε τα χωρίς την παραμικρή ενοχή! Αλλά μόνο με την προϋπόθεση ότι απέχετε από όλα τα άλλα “αμαρτωλά” τρόφιμα που καταναλώνονται στις διακοπές απλά και μόνο επειδή είναι άμεσα διαθέσιμα. Τι εννοούμε ;

Αν λατρεύετε τα πλούσια παγωτά/ γλυκά, μην καταναλώνετε επιπλέον “άδειες” θερμίδες και από τις μπύρες, πατατάκια και τους περίτεχνους καφέδες στην παραλία ή τα κοκτέιλ και τους τηγανητούς ουζομεζέδες το βραδάκι. Αν τρελαίνεστε για τηγανητές πατάτες, δεν είναι ανάγκη να καταναλώσετε μαζί αλκοόλ και μετά κάποιο επιδόρπιο. Με το τρόπο αυτό δεν θα νοιώθετε ότι στερείστε αλλά θα μπαίνετε και λιγότερο στον πειρασμό να το παρακάνετε.

2. Πείτε την αλήθεια στον εαυτό σας 

Σιγουρευτείτε ότι δεν κοροϊδεύετε τον εαυτό σας για το τι καταναλώνετε στην πραγματικότητα καταγράφοντας ότι τρόφιμο και ποτό μπαίνει στο στόμα σας στο κινητό σας ή σε ένα σημειωματάριο. Στο τέλος της ημέρας ρίξτε του μια ματιά, όχι για να αναλύσετε φυσικά την παραμικρή παραπάνω θερμίδα αλλά σαν οδηγό “τσεκαρίσματος” του εαυτού σας που θα σας βοηθήσει να συνειδητοποιήσετε αν κάνετε υπερβολές ή όχι.

3. Προτιμήστε τα απλά ποτά

Ναι, είναι σχεδόν σίγουρο ότι και θα βγείτε και θα πιείτε στις διακοπές σας. Εκτός του κοινότυπου “πιείτε καλύτερα κρασί ή μπύρα” που φυσικά και ισχύει, έχουμε να συμπληρώσουμε ότι ακόμη και αν πιείτε σκληρά ποτά (π χ ούζο, τζιν, βότκα, ρούμι, τεκίλα, ουίσκι κ.α.) προτιμήστε τα σκέτα με πάγο ή με ανθρακούχο νερό για να κατευνάσετε τη δυνατή τους γεύση. Όχι με χυμούς ή ανακατεμένα με άλλα ποτά/ λικέρ σε κοκτέιλ. Εκτός το ότι το ποτό σας από μόνο του θα έχει λιγότερες θερμίδες, η δυνατή του γεύση θα σας εμποδίσει να το πιείτε “μονορούφι” και να έχετε το δεύτερο κατά νου.

4. Κοιμηθείτε αρκετά

Αν σας χαρίσατε αρκετό ύπνο τα 2-3 πρώτα βράδια των διακοπών σας και τώρα πιστεύετε ότι ήρθε η ώρα για τρελό ξεφάντωμα και ότι τελικά ο σωστός ύπνος δεν χωράει στις διακοπές καθώς πρέπει να προλάβετε να ζήσετε όσες περισσότερες ώρες των διακοπών σας μπορείτε, πριν είναι πάλι αργά, ξανασκεφτείτε το. Οι άνθρωποι που δεν ξεκουράζονται σωστά και δεν απολαυάνουν τις επιθυμητές ώρες (7-9) ποιοτικού ύπνου τείνουν να πεινάνε πιο συχνά και να επιθυμούν γλυκά και υδατάνθρακες περισσότερο.

Για αυτό λοιπόν κοιμηθείτε και το σώμα σας θα σας ευγνωμονεί.

5. Έχετε εύκαιρο μαζί σας ένα αποδεικτικό της θέλησης σας να παραμείνετε στο σωστό βάρος 

Ο πειρασμός είναι παντού και μερικές φορές τίποτα δεν σας δίνει την εντύπωση ότι είναι λάθος να υποκύψετε. Γιατί να μην φάτε και δεύτερη μερίδα ή το επιδόρπιο υπερπαραγωγή που σας προσφέρουν ; Αφού είναι ευκαιρία και εξάλου αύριο θα φάτε μόνο σαλάτα….

Κρατηθείτε στο “ύψος των περιστάσεων” έχοντας πάντα εύκαιρο ένα αναμνηστικό του στόχου σας και της θέλησής σας. Μπορεί να είναι μια φωτογραφία σας, μια φράση που σας επηρεάζει/εμπνέει ή σας θυμίζει μια κατάσταση, ακόμη και μια φωτογραφία των αιματολογικών σας εξετάσεων στο κινητό σας ή το πορτοφόλι σας! Εσείς διαλέγετε και το έχετε εύκαιρο προς υπενθύμιση όποτε τη χρειαστείτε.

6. Γεμίστε το πιάτο σας κατά το 1/3 με λαχανικά  

Θα πρέπει να στοχεύετε σ΄αυτή τη αναλογία για τουλάχιστον 2  από τα γεύματα σας με το υπόλοιπο 1/6 να το καταλαμβάνουν φρούτα που θα φάτε μετά το φαγητό ή κατά τη διάρκεια της ημέρας και το υπόλοιπο μισό πιάτο το φαγητό που τρώγατε (σε αυτά τα γεύματα).

Προσοχή Λέγοντας λαχανικά δεν εννοούμε τις πατάτες,  το καλαμπόκι ή τις ελιές (!) Τα πρώτα δύο είναι πηγές αμύλου και το τρίτο πηγή λίπους.

Τα λαχανικά θα σας βοηθήσουν να χορτάσετε και να παραμείνετε χορτασμένοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα όπως επίσης θα σας χαρίσουν όλα τα απαραίτητα διατροφικά συστατικά για να κάνετε ένα πληρέστερο γεύμα που θα σας δώσει δύναμη για την υπόλοιπη συναρπαστική ημέρα των διακοπών σας.

7. Φαγητό μόνο στο τραπέζι

Ή τουλάχιστον το εικονικό στρωμένο “τραπεζομάντηλο-τραπεζάκι” στην παραλία.

Μην τρώτε όρθιοι ή ακόμη χειρότερα περπατώντας βιαστικά. Είστε σε διακοπές, χαλαρώστε! Καθίστε στο τραπέζι είτε με την οικογένεια ή με φίλους αλλά ακόμη και αν είστε μόνοι και μην τρώτε ποτέ με τη χαρτοπετσέτα από κάτω.

Βάλτε το φαγητό σας σε πιάτο (ακόμη και αν είναι σάντουιτς) και μετά καταναλώστε το και ακόμη καλύτερα με μαχαιροπήρουνα. Η πράξη αυτή από μόνη της έχει μεγάλες πιθανότητες να σας γλιτώσει από περιττό τσιμπολόγημα και θερμίδες. Μπορεί να είναι λίγο μεγαλύτερος κόπος από ότι υπολογίζατε αλλά το μήνυμα απόλαυσης του γεύματος που θα περάσει στον εγκέφαλό σας, το αξίζει.

http://nutritastic.net/


Προσθήκη ως Αγαπημένο (0) | Εμφανίσεις: 4259
Εκτύπωση (χωρίς σχόλια) | Εκτύπωση (χωρίς φωτογραφίες και σχόλια)

Σχόλια (1)
1. 13-08-2013 19:39
 
αρθρογράφος: Κωνσταντίνα Μπακλώρη MSc, RD Διατροφογνώστης
 
nutritastic

Αν θέλετε να σχολιάσετε αυτή τη δημοσίευση, πρέπει να εγγραφείτε πρώτα.
Μόνο οι εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν ένα σχόλιο.
Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Τελευταία ενημέρωση ( Σάββατο, 12/10/13 )

Σας προτείνουμε :

Συνταγές μαγειρικής στο facebookΣυνταγές μαγειρικής στο twitterΣυνταγές μαγειρικής στο youtubeΣυνταγές μαγειρικής rss newsGreekMasa - Forum rss news
Το Top στην φιλοξενία
Προτεινόμενος πλοηγός