GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum

Διασκέδαση και Ψυχαγωγία (εκτός κουζίνας) => Μουσική => Μήνυμα ξεκίνησε από: giota στις Ιούνιος 26, 2009, 09:54:40 πμ



Τίτλος: "Κόπηκαν" από το Ηρώδειο Μητροπάνος, Πάριος.....
Αποστολή από: giota στις Ιούνιος 26, 2009, 09:54:40 πμ
Πόρτα» από το Ηρώδειο για τέσσερις καλλιτέχνες! Λίγες μέρες μετά τη σαρωτική εμφάνιση του Μανώλη Μητσιά στο ιστορικό θέατρο του Ηρώδου Αττικού, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο απέρριψε τις αιτήσεις των Γιάννη Πάριου, Δημήτρη Μητροπάνου, Κώστα Χατζή και Αννας Βίσση να εμφανιστούν στο μαγικό αυτό χώρο! Σε συνεδρίαση που είχε το ΚΑΣ αποφάσισε να πει «όχι» σε καλλιτέχνες που έχουν γράψει ιστορία.

Ο Γιάννης Πάριος, ο Δημήτρης Μητροπάνος και ο Κώστας Χατζής διαγράφουν λαμπρή πορεία εδώ και δεκαετίες στο πεντάγραμμο.
Η μουσική και τα κομμάτια τους είναι καθολικής αποδοχής. Ολοι σιγοψιθυρίζουμε τα τραγούδια τους. Αλλωστε, μεγαλώσαμε μαζί τους. Η απόφαση του ΚΑΣ προκαλεί εντύπωση. Ενας λόγος παραπάνω είναι το γεγονός ότι δεν έχουν θεσπιστεί συγκεκριμένα κριτήρια που να διασαφηνίζουν σε ποιους είναι ανοιχτό το θέατρο και σε ποιους όχι. Στη διάρκεια της συνεδρίασης κάποιοι προφανώς θεώρησαν ότι το Ηρώδειο είναι για να φιλοξενεί υψηλότερου επιπέδου καλλιτέχνες. Μα, από τον Πάριο, τον Μητροπάνο, τον Χατζή; Εντάξει, για τη Βίσση, που είναι εκκεντρική και με εντελώς άλλο ρεπερτόριο και μουσικό ύφος, έχουν άλλοθι. Αλλωστε, δεν υπάρχει σύγκριση ανάμεσα σ’ εκείνη και τους τρεις άνδρες καλλιτέχνες, που είναι μύθοι της ελληνικής μουσικής.

Το θέμα σχολιάστηκε από τη Μαρία Δαμανάκη, η οποία μεταξύ άλλων τόνισε: «Οι τελευταίες αποφάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για την παραχώρηση ή μη του Ηρωδείου για συναυλίες καλλιτεχνών αναδεικνύουν σοβαρό έλλειμμα σαφών κανόνων, κριτηρίων και προϋποθέσεων». Πάντως, το ΚΑΣ επιφυλάχθηκε να απευθύνει και στους τέσσερις ενδιαφερόμενους πρόσκληση προκειμένου να τους εξηγήσουν για ποιο λόγο επιθυμούν να εμφανιστούν εκεί και έπειτα θα πάρουν την οριστική απόφαση. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες της «Espresso», την Τρίτη αναμένεται να γίνει και νέα συνεδρίαση των μελών του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για το συγκεκριμένο θέμα. Μάλιστα, όπως μαθαίνουμε, έχει δημιουργηθεί μια ειδική επιτροπή η οποία θα αποφασίζει σε ποιους καλλιτέχνες θα παραχωρείται το Ηρώδειο μετά το τέλος της προβολής των παραστάσεων του Φεστιβάλ Αθηνών.

Espresso News


Τίτλος: Απ: "Κόπηκαν" από το Ηρώδειο Μητροπάνος, Πάριος.....
Αποστολή από: smp στις Ιούνιος 26, 2009, 10:28:15 πμ
Το πρωί άκουσα στην τηλεόραση οτι στον Ρουβά επιτρέπουν να τραγουδήσει στο Ηρώδειο,
δεν ξέρω κατα πόσο είναι αλήθεια. 
 


Τίτλος: Απ: "Κόπηκαν" από το Ηρώδειο Μητροπάνος, Πάριος.....
Αποστολή από: despoinaki στις Ιούνιος 26, 2009, 10:39:51 πμ
Νομίζω πως έχει να κάνει με τη συντήρηση του χώρου και όχι με τον καλλιτέχνη. Κάπου είχα διαβάσει για τα κιλά της τσίχλας που μαζεύουν κάθε χρόνο από τις κερκίδες των θεατών... Μην  πούμε και για τις γόβες στιλέτο...

Και μια και μιλάμε για αξίες καλλιτεχνών, στους Ολυμπιακούς αγώνες, εκτός των άλλων, τη Βίσση και το Ρουβά είδαμε. Δεν είδαμε το Χατζή, το Μητροπάνο και το Μητσιά. :-\


Τίτλος: Απ: "Κόπηκαν" από το Ηρώδειο Μητροπάνος, Πάριος.....
Αποστολή από: Mary στις Ιούνιος 26, 2009, 12:14:18 μμ
Δεν ξέρω για ποιους λόγους αρνείται το ΚΑΣ να δώσουν συναυλία οι εν λόγω καλλιτέχνες (συμπεριλαμβανομένης και της Βίσσης)... το μόνο που έχω να πω είναι ότι το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού (και όχι Ηρώδειο),  είναι αρχαίο ωδείο που χτίστηκε προς τιμήν της συζύγου του Ηρώδου του Αττικού, Ασπασίας. Ο προορισμός του ήταν οι μουσικές εκδηλώσεις και για το λόγο αυτό ονομάστηκε Ωδείο. Δεν διαχώριζαν οι αρχαίοι τους ποιητές σε καταξιωμένους και μη, σε ποιοτικούς και εμπορικούς, σε κλασσικούς και ροκ. Τη σημερινή εποχή με τη γνωστή αρχαιολαγνεία που μας διακατέχει έχουμε μάθει να θεωρούμε το Ωδείο αυτό ως χώρο καταξίωσης ενός καλλιτέχνης και το πέρασμά του από εμπορικός σε ποιοτικός. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για την Επίδαυρο. Όποιος παίξει εκεί θα πρέπει να είναι τουλάχιστον του Εθνικού... άντε το πολύ του Θεάτρου Τέχνης. Τα ίδια είχαν ειπωθεί και την εποχή που η Βουγιουκλάκη θέλησε να ανεβάσει εκεί τη Λυσιστράτη. Γιατί? Δεν είναι ένα θέατρο και αυτό? Γιατί να μη μπορεί κάποιος να κάνει εκεί μια παράσταση? Μήπως η Βουγιουκλάκη, η Βίσση, ο Πάριος, ο Μητροπάνος έδειξαν ποτέ ότι δεν σέβονται τους χώρους αυτούς?
Και φυσικά αυτό που πιστεύω ακράδαντα είναι ότι αν η Μαντόνα ζητούσε το Ωδείο για συναυλία (άσχετα αν δεν το επέλεγε γιατί οι φαν της δεν θα χωρούσαν) θα της έκαναν και τεμενάδες. Θα το θεωρούσαν ως «ιδιαίτερη τιμή» για την Ελλάδα και για το χώρο να το επιλέξει η εν λόγω ποπ-σουπερ σταρ καλλιτέχνιδα για να το αναδείξει στο εξωτερικό.


Τίτλος: Απ: "Κόπηκαν" από το Ηρώδειο Μητροπάνος, Πάριος.....
Αποστολή από: giota στις Ιούνιος 26, 2009, 15:08:58 μμ
Δηλ δυο απο τους μεγαλυτερους τραγουδιστες να φανε πορτα!!!
ειχα την τιμη να παρακολουθησω και τον Παριο και τον Μητροπανο σε συναυλια
οχι στο Ηρωδειο κι ηταν μοναδικοι
και ειναι καταξιωμενοι και ποτε δεν εχουν προκαλεσει


Τίτλος: Απ: "Κόπηκαν" από το Ηρώδειο Μητροπάνος, Πάριος.....
Αποστολή από: margarita79 στις Ιούνιος 26, 2009, 16:49:55 μμ
βρε παιδια?στο ηρωδειο δεν ηταν που βγηκε η κατα τα αλλα συμπαθεστατη Καλομοιρα μεσα απο τουρτα στα γενεθλια νομιζω του.. Σαββοπουλου?
ή θυμαμαι λαθος?
για ποιους ποιοτικους και εμπορικους καλλιτεχνες μιλαμε λοιπον?


Τίτλος: Απ: "Κόπηκαν" από το Ηρώδειο Μητροπάνος, Πάριος.....
Αποστολή από: giota στις Ιούνιος 27, 2009, 20:41:23 μμ
Ναι Μαργαριτα μου, λες αν εβγαινε απο τουρτα ο Μητροπανος να δεχοντουσαν >:D >:D


Τίτλος: Απ: "Κόπηκαν" από το Ηρώδειο Μητροπάνος, Πάριος.....
Αποστολή από: ArXoS στις Ιούνιος 28, 2009, 00:07:07 πμ
Δεν ξέρω για ποιους λόγους αρνείται το ΚΑΣ να δώσουν συναυλία οι εν λόγω καλλιτέχνες (συμπεριλαμβανομένης και της Βίσσης)... το μόνο που έχω να πω είναι ότι το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού (και όχι Ηρώδειο),  είναι αρχαίο ωδείο που χτίστηκε προς τιμήν της συζύγου του Ηρώδου του Αττικού, Ασπασίας. Ο προορισμός του ήταν οι μουσικές εκδηλώσεις και για το λόγο αυτό ονομάστηκε Ωδείο. Δεν διαχώριζαν οι αρχαίοι τους ποιητές σε καταξιωμένους και μη, σε ποιοτικούς και εμπορικούς, σε κλασσικούς και ροκ.

Mary, θα διαφωνήσω..
Η αρχαία ελληνική μουσική στηρίζονταν σε διδασκαλίες περί ήθους.
Πρώτος ο Δάμων ο Αθηναίος (περί τον 5ο αι. π.Χ.) ανέπτυξε θεωρίες περί σύνδεσης της μουσικής και της αρμονίας του σύμπαντος (διδασκαλίες περί ήθους). Στην αρχαία Ελλάδα πίστευαν ότι οι από τις τέχνες, η μουσική περιέχει «ομοιώματα» της αληθινής φύσης και των «παθών» της ψυχής (ομοιώματα είναι τα διαφορετικά ήδη και πάθη η κατάσταση της ψυχής  - σε γενικές γραμμές). Οι διδασκαλίες αυτές της μουσικής, ήταν αρκετά ισχυρές έτσι ώστε να υπαγορεύουν για τη μουσική είδη μελωδιών, ρυθμών κ.α που να τη καταξιώνουν ως τέχνη των ήχων με το αντίστοιχο ήθος τους.
Ο λόγος φυσικά γίνονταν εξ αιτίας της αιώνιας αντιπαράθεσης των μουσικών της διονυσιακής και απολλώνιας λατρείας (σαν να λέμε σήμερα η «σοβαρή» και η «κοσμική» μουσική).
Αποκορύφωμα μάλιστα της διαμάχης αυτής ήταν και οι αναφορές του Αριστοτέλη στα Πολιτικά του για διακρίσεις των τεχνών (και της μουσικής) σε άξιες και ανάξιες του ελεύθερου (δηλαδή μη δούλου) ανθρώπου. Βασικό κριτήριο της διάκρισης αυτής ήταν ο σκοπός για τον οποίο ασκείται η τέχνη. Για παράδειγμα, όταν μια τέχνη ή επιστήμη ασκείται για την ίδια τέρψη του ασκούντος, είναι άξια ελεύθερου ανθρώπου, ενώ αντίθετα οι τέχνες-επιστήμες όταν ασκούνται για την τέρψη των άλλων, είναι ανάξιες ελεύθερου ανθρώπου γιατί έτσι ο ελεύθερος άνθρωπος καθίσταται υπηρέτης των άλλων (Πολιτικά, 1337b)
Η παραπάνω νομίζω διάκριση, περιγράφει απόλυτα στις μέρες μας τον εμπορικό καλλιτέχνη με τον ανιδιοτελή. Οι ανάξιες μάλιστα τέχνες, οδήγησαν απροσδόκητα από τα μέσα του 5ου αι. και τη μουσική σε παρακμή, για να ακολουθήσουν τη καθοδική τους πορεία και οι υπόλοιπες τέχνες, μέχρι να διακοπεί κάθε καλλιτεχνική δραστηριότητα και δημιουργία (ελληνιστική περίοδος – 4ο μ.Χ).

Όπως καταλαβαίνετε, οι αρχαίες ελληνικές τέχνες πλήρωσαν πολύ ακριβά το τίμημα της αποστροφής τους από τις διδασκαλίες περί ήθους. Του αντιθέτου λοιπόν, οι εμπορικοί καλλιτέχνες όχι μόνο αποκλείονταν από κάποιο σημείο και μετά από τέτοιες αναθέσεις, αλλά διώκονταν ..

Τη σημερινή εποχή με τη γνωστή αρχαιολαγνεία που μας διακατέχει έχουμε μάθει να θεωρούμε το Ωδείο αυτό ως χώρο καταξίωσης ενός καλλιτέχνης και το πέρασμά του από εμπορικός σε ποιοτικός. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για την Επίδαυρο.
Στις μέρες μας, το Ηρώδειο έχει καταντήσει πασαρέλα ανάξιων (σύμφωνα με τον Αριστοτέλη). Δεν έχει να κάνει μόνο με τις σκοπιμότητες του ΚΑΣ και του υπουργείου πολιτισμού. Έχουν δυστυχώς ξεχάσει ότι το Ηρώδειο είναι σημείο αναφοράς πολιτισμού και τέχνης, όπως επίσης και η Επίδαυρος. Η παρακμή της ελληνιστικής περιόδου, από ότι φαίνεται συνεχίζεται και ο μόνος «φιλόσοφος» να μας σώσει είναι ο Λαζόπουλος αντί του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα .. σημεία των καιρών κατά τα άλλα…

βρε παιδια?στο ηρωδειο δεν ηταν που βγηκε η κατα τα αλλα συμπαθεστατη Καλομοιρα μεσα απο τουρτα στα γενεθλια νομιζω του.. Σαββοπουλου?
ή θυμαμαι λαθος?
 
Ο Νιόνιος τουλάχιστον, βγήκε την επομένη και είπε ότι για να σου δώσουν το Ηρώδειο σήμερα, πρέπει να έχεις υπηρετήσει την τέχνη σου 60 χρόνια ή να έχεις κερδίσει στο Big Brother. Όχι ότι άλλαξε και τίποτε αυτή η δήλωσή του. Η ξεφτίλα ήταν κατά δικιά του ..

Για τον Μητροπάνο, Πάριο, Χατσή και Βίσση, τι να σχολιάσω .. Έχουν πάρει τόσες φορές το Μέγαρο (ο ναός μας κατά τα άλλα εμάς των "κλασσικών"), το Ηρώδειο τους έλειπε?