GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Μάιος 14, 2024, 16:55:03 μμ
+  GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum Σύνθετη αναζήτηση
  Εμφάνιση θεμάτων
Σελίδες: « 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 32 »
166  Διασκέδαση και Ψυχαγωγία (εκτός κουζίνας) / Διαδίκτυο / Σούπερ Νταντάδες στις: Μάρτιος 06, 2010, 10:14:08 πμ
Ενα site που ανακάλυψα τυχαία και είμαι σίγουρη οτι μπορεί να βοηθήσει όλες τις εργαζόμενες μαμάδες

https://www.superntantades.gr
167  Διασκέδαση και Ψυχαγωγία (εκτός κουζίνας) / Βιβλίο, ποίηση και λογοτεχνία / Παιδική λογοτεχνία: Ευγένιος Τριβιζάς στις: Μάρτιος 06, 2010, 07:01:05 πμ
Δεν έχω λόγια να χαρακτηρίσω αυτόν τον υπέροχο άνθρωπο και το τόσο σπουδαίο μυαλό του. Κόντρα στα συμβατικά και για λόγους που θα διαβάσετε παρακάτω έχει γράψει αριστουργήματα λογοτεχνικά για τα παιδιά που αν τα διαβάσουν και τα καταλάβουν και οι μεγάλοι τότε θα ζήσουμε σίγουρα σε έναν υπέροχο νέο κόσμο. Εγκληματολόγος στο επάγγελμα (κάτι που δεν ήξερα και με σόκαρε, απορώ όμως γιατί) σας παραθέτω μια συνεντευξή του απο το site www.planetkids.gr.
Κάντε ένα κόπο να την διαβάσετε ακόμη κι αν δεν έχετε μικρά παιδιά και νομίζω οτι θα γεμίσετε τις βιβλιοθήκες σας με τα βιβλία του.
Εγώ τώρα που γνώρισα την μαγεία της γραφής του σκοπεύω να μαγέψω όλο το σπίτι  Κλείσιμο ματιού



Ο μάγος της καρδιάς μεγάλων και μικρών

 

Οταν αγοράζουμε τα παραμύθια του τα διαβάζουμε στο δρόμο για το σπίτι. Κάθε παραμύθι και μια έκπληξη για την γλώσσα, για  την ευφυΐα για το χιούμορ του. Αν δεν τον γνωρίζετε, ...είστε πολύ τυχεροί γιατί μπορείτε να τον ανακαλύψετε και να νιώσετε τη χαρά του να διαβάζεις για πρώτη φορά «το φαγκρί και το σκουμπρί», τον «πόλεμο της ωμεγαβήτας», «τα τρία μικρά λυκάκια» ή τον «πόλεμο των Ούφρων και των Τζούφρων»...
Πολλά τα δημοφιλή παραμύθια του αν και ο καθένας έχει τις προτιμήσεις τους...και βέβαια τα μικρά παιδιά τις δικές τους...και οι αναγνώσεις δεν θα τελειώσουν ποτέ...και, ευτυχώς, θα είναι απολαυστικές για γονείς και παιδιά.
Τα παιχνίδια με τη γλώσσα, οι ανατροπές των προκαταλήψεων και η κατάρριψη της ετικέτας καλός-κακός χαρακτηρίζουν τα έργα του, ενώ ενθαρρύνει τα παιδιά να αποδεχτούν τον εαυτό τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τα δικά τους και βέβαια και των άλλων. Τα παραμύθια του αποτελούν το αντίδοτο στη μισαλλοδοξία, τον εγωισμό, τον  εθνικισμό και τον ανταγωνισμό που καλλιεργούσαν για γενιές ολόκληρες παραμύθια που προέτρεπαν τα παιδιά στο να είναι καλύτερα από όλους καλύτερα από τους άλλους, βάζοντας πάνω από όλα τη λογική του ανταγωνισμού.
Κι όλα αυτά με αμεσότητα και απλότητα με χιούμορ και φαντασία, έτσι ώστε και η πιο δύσκολες έννοιες να γίνονται αυτονόητες.
Ο Μαξίμ Γκόργκι όταν τον ρώτησαν πώς πρέπει να γράφει κανείς για παιδιά είπε ακριβώς όπως για τους μεγάλους, μόνο καλύτερα. Μόνο που ο κ. Τριβιζάς απαντάει και τις ερωτήσεις μας με την καρδιά του, με αγάπη φαντασία και ειλικρίνεια όπως ακριβώς όταν γράφει για  παιδιά.

 

1. Η σάτιρα κατά της βίας , του πολέμου και της επιθετικότητας είναι το κεντρικό θέμα σε πολλά παραμύθια σας. Όμως τα παιδιά αγαπούν το παιχνίδι και την ένταση του πολέμου. Σε τί οφείλεται αυτό;


 

Ο μεγάλος κοινωνιολόγος Βίλεμ Μπόνγκερ είχε πει  ότι ο πόλεμος είναι το μεγαλύτερο έγκλημα που μπορεί κανείς να διανοηθεί. Όλα τα άλλα ακόμη και τα πιο αποτρόπαια εγκλήματα ωχριούν μπροστά στα εγκλήματα των πολεμοκαπήλων. Για τα περισσότερα όμως παιδιά που δεν έχουν βιώσει τη φριχτή του πραγματικότητα, ο πόλεμος είναι κάτι μεταξύ συναρπαστικού παιχνιδιού και ηρωικής περιπέτειας. Θα τολμούσα να πω ότι για πολλά μικρής ηλικίας κυρίως παιδιά ο πόλεμος είναι χαρτοπόλεμος με άλλα μέσα . Αυτό οφείλεται στο ότι μεγαλώνουν με διάφορα φανταχτερά παιχνίδια ηλεκτρονικά και μη, που τους προσφέρουν μια αντισηπτική εκδοχή του αποτρόπαιου αυτού μακελειού.
Αυτός είναι ο λόγος που έγραψα την αντιπολεμική τετραλογία «μπαμ μπουμ ταρατατζουμ». Η σειρά περιλαμβάνει τέσσερα βιβλία (Ο πόλεμος των Ούφρων και των Τζούφρων, ο πόλεμος της Ωμεγαβήτας, Η φάλαινα που τρώει τον πόλεμο και ο πόλεμος της χαμένης παντόφλας).

 

2. Τα παραδοσιακά παραμύθια με τις βασιλοπούλες και τους πρίγκιπες, τους δράκους και τις κακές μάγισσες, όπου η δομή του καλού και του κακού είναι απόλυτη και σαφής θεωρείτε ότι είναι αναχρονιστικά;

 

Τα στερεότυπα του καλού και του κακού τα οποία μεταδίδονται και αναπαράγονται  μέσα από ένα μεγάλο μέρος των έργων της λογοτεχνίας για παιδιά, είναι πολλές φορές όχι μόνο λανθασμένα αλλά και επικίνδυνα. Η τυποποίηση του καλού και του κακού ενδέχεται μεταξύ άλλων  να προετοιμάσει το έδαφος  για τον διωγμό μειονοτήτων και να προξενήσει πολλά ακόμη κοινωνικά προβλήματα. Πρέπει να προσέχουμε με ποιό τρόπο επικαλούμεθα και για τί σκοπούς χρησιμοποιούμε  τις έννοιες του καλού και του κακού, διαφορετικά τα αποτελέσματα κάθε άλλο παρά επιθυμητά μπορεί να είναι. Όταν ένα πρόσωπο, μια χώρα, ένας πληθυσμός ή μια εθνότητα θεωρείται ότι ενσαρκώνει το καλό και ο αντίπαλός του το κακό, τότε ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για κάθε λογής βιαιότητα για κάθε λογής βαρβαρότητα. Ακόμη χειρότερα, όταν και οι δύο πλευρές σε μια αντιπαράθεση δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα είναι πεπεισμένες ότι ενσαρκώνουν οι ίδιες το καλό και οι αντίπαλοί τους το κακό, τότε καθίσταται θεμιτό κάθε απάνθρωπο μέτρο. Δεν υπάρχουν καλά και κακά πρόσωπα, ομάδες, έθνη. Υπάρχουν μόνο καλές και κακές πράξεις, ενέργειες και αποφάσεις. Με άλλα λόγια το καλό και το κακό ενυπάρχει στον καθένα. Καλά και κακά στοιχεία μπορεί να ανακαλύψει κανείς σε κάθε πρόσωπο ή σύνολο προσώπων.

 

3. Με ποιό τρόπο εκφράζονται αυτές οι ιδέες στα δικά σας βιβλία;

 

Στα βιβλία μου προσπαθώ να ανατρέψω, διάφορα παραδοσιακά στερεότυπα. Στο μυθιστόρημα η τελευταία μαύρη γάτα, για παράδειγμα, μια αδελφότητα προληπτικών πιστεύει ότι οι μαύρες γάτες φέρνουν γρουσουζιά. Όταν αρχίζει το μυθιστόρημα τα μέλη της αδελφότητας έχουν σχεδόν πετύχει το σκοπό τους, έχουν εξοντώσει όλες τις μαύρες γάτες του κόσμου, εκτός από μία. Οι διώκτες της είναι αδίστακτοι, είναι οργανωμένοι, είναι πολυμήχανοι. Διαθέτουν, δηλητήρια, παγίδες, δόκανα, πράκτορες, πληροφοριοδότες και είναι αποφασισμένοι να την εντοπίσουν με κάθε τρόπο να την παγιδεύσουν και να την εξοντώσουν. Η ιστορία της τελευταίας μαύρης γάτας είναι μια σάτιρα της δεισιδαιμονίας, μια αλληγορία μα θέμα τα στερεότυπα του καλού και του κακού και τον ρατσισμό.
Με το στερεότυπο του κακού λύκου, ασχολούμαι στο βιβλίο τα 3 μικρά λυκάκια,  το οποίο αποτελεί μια πολύπλευρή αντιστροφή του κλασσικού παραμυθιού τρία μικρά γουρουνάκια. Στη δική μου εκδοχή τα τρία μικρά λυκάκια προσπαθούν να προστατευθούν από το μεγάλο κακό γουρούνι, χτίζοντας αρχικά ένα σπίτι απόν τούβλα που τους το γκρεμίζει με το σφυρί του. Με αυτό τον τρόπο το παιδί μαθαίνει ότι δεν υπάρχουν καλοί και κακοί χαρακτήρες αλλά καλές και κακές πράξεις.

 

4. Ποιές ανάγκες θεωρείτε ότι έχουν σήμερα περισσότερο τα παιδιά; Εσείς τί θέλετε να τους προσφέρετε με τα παραμύθια σας;

 

Πιστεύω ότι τα παιδιά έχουν ανάγκη από ερεθίσματα που καλλιεργούν τη φαντασία τους και διευρύνουν τους δημιουργικούς τους ορίζοντες και αυτός είναι ο στόχος των βιβλίων και θεατρικών μου έργων. Ας μην ξεχνάμε ότι το σημερινό απίθανο, φανταστικό ή παράλογο, είναι ο αυριανός κανόνας, η μελλοντική επιστημονική ορθοδοξία. Ένα σύμπαν γεμάτο κόκκινους νάνους και μαύρες τρύπες που καταπίνουν αστέρια θα μπορούσε να  είναι πιο κοντά στη χιουμοριστική λογοτεχνία του παραλόγου παρά στην κλασσική φυσική. Πριν  από καιρό στα γράμματα από το νησί των πυροτεχνημάτων  (που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της σειράς διακοπές στο νησί των πυροτεχνημάτων  είχα περιγράψει το χαμαιλεοντικό σακάκι που αλλάζει χρώμα ανάλογα με το ποιος περνάει δίπλα μου. Φαντάζεστε την έκπληξή μου όταν είδα μια διαφήμιση για ένα νέο θερμό-ύφασμα που αλλάζει χρώμα από κόκκινο σε βαθύ μπλε ανάλογα με τη θερμοκρασία του σώματος της γυναίκας που το φοράει. Ας ελπίσουμε ότι την ίδια τύχη θα έχουν και άλλες εφευρέσεις μου όπως το ελαφρύδι (το αντίθετο από το βαρίδι) και το ηλεκτρικό ρουφοσκόπιο. Πρέπει να ξεπερνάμε την πραγματικότητα όχι μόνο να την υπηρετούμε. Η αισιοδοξία το χιούμορ και η φαντασία προσφέρουν στο παιδί τα όπλα να δημιουργήσει κάτι πρωτοποριακό και νέο.

 

5.Tι πιστεύετε ότι λείπει από τη σύγχρονη εκπαίδευση που θα ήταν απαραίτητο στην ανάπτυξη των παιδιών;

 

Το σχολείο δίνει δυσανάλογη έμφαση στη μετάδοση γνώσεων και όχι στη διαμόρφωση χαρακτήρων. Αντί να εμπνέει και να δίνει φτερά συνθλίβει και καταθλίβει με τη συσσώρευση γνώσεων το παιδί πράγμα που δεν είναι πια απαραίτητο μια και η ευκολία στην πρόσβαση γνώσεων και δεδομένων χαρακτηρίζει την εποχή μας. Ο στόχος επομένως δεν πρέπει να είναι η μετάδοση γνώσεων αλλά πρώτον η δημιουργία κινήτρων και εναυσμάτων για να ασχοληθεί ο διδασκόμενος με κάποιο θέμα, να κεντρίσει δηλαδή το ενδιαφέρον του να μάθει περισσότερα και δεύτερον η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας ώστε να γίνει σωστή εκμετάλλευση αυτών των γνώσεων.

 

6. Αν ήσασταν υπουργός Παιδείας τί θα αλλάζατε ή τι θα προσθέτατε  στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα;

 

Θα ξεκινούσα από μια ριζική αναμόρφωση των σχολικών βιβλίων. Τα περισσότερα σχολικά βιβλία είναι από πλευράς αισθητικής εμφάνισης, εκτύπωσης, σελιδοποίησης και βιβλιοδεσίας φτωχοί συγγενείς των άψογων εκδόσεων τις όποιες έχουν γνωρίσει τα παιδιά και με τις οποίες τα συγκρίνουν. Σαν να μην έφτανε αυτό από πλευράς περιεχομένου είναι συχνά μάλλον βαρετά μονότονα και κουραστικά με αποτέλεσμα το παιδί από τις πρώτες τάξεις του σχολείου να συνδέει την έννοια του βιβλίου με δυσάρεστα και αρνητικά συναισθήματα με συνέπεια τελικά να νοιώθει αποστροφή για οποιοδήποτε έντυπο. Το αντίθετο ακριβώς θα έπρεπε να συμβαίνει. Τα σχολικά βιβλία δηλαδή να είναι αρτιότερα από τα εξωσχολικά, παράγοντες αισθητικής παιδείας και πηγή όχι μόνο μάθησης αλλά και απόλαυσης.

 

7.Πώς θα μπορούσαν να γίνουν τα σχολικά βιβλία πιο ελκυστικά;

 

Πλουσιοπάροχες δόσεις χιούμορ και φαντασίας στη συγγραφή τους σίγουρα θα βοηθούσαν. Ας πάρουμε μια πολύ απλή άσκηση αριθμητικής  του τύπου ένα κιλό πατάτες κάνει 300 δρχ. πόσο κάνουν 10 κιλά πατάτες πόσο πιο ελκυστικό θα ήταν αν η άσκηση αυτή δινόταν με ένα διαφορετικό τρόπο. Δηλαδή «όταν ο Πινόκιο λέει ψέματα η μύτη του μεγαλώνει δύο πόντους, πόσο θα μεγαλώσει αν πει είκοσι ψέματα;» Η «Για κάθε δέκα χρόνια που κοιμόταν η ωραία κοιμωμένη χρειάζεται ένα φιλί για να ξυπνήσει. Πόσα φιλιά χρειάζεται αν κοιμάται είκοσι χρόνια» Η άσκηση παραμένει ουσιαστικά η ίδια αλλά ο τρόπος με τον οποίο εκφράζεται διεγείρει αποτελεσματικότερα το ενδιαφέρον και τη δεκτικότητα του παιδιού.
Αν βρεθούν τρόποι το σχολικό βιβλίο να γίνει αισθητικά άρτιο, ελκυστικό από πλευράς εμφάνισης και ενδιαφέρον από πλευράς περιεχομένου, ένας μεγάλος αριθμός παιδιών θα πάψει να αντιμετωπίζει με δυσπιστία αδιαφορία και αρνητικά συναισθήματα και όλα τα άλλα βιβλία.

 

8. Από ποιές εκδηλώσεις χαράς αγάπης και θαυμασμού των παιδιών θυμάστε κάτι ιδιαίτερα;

 

Όταν δημοσιεύτηκε στη διάπλαση των παιδιών το πρώτο μου μυθιστόρημα «πειρατές της καμινάδας» έλαβα την πρώτη μου επιστολή από παιδί («είναι παράξενο, έγγραφε μεταξύ άλλων ένα κορίτσι, που αισθάνομαι τους πειρατές της καμινάδας τόσο δικούς μου σαν να ήταν κρυμμένοι στη φαντασία μου και ξύπνησαν ξαφνικά...»).Σε μια περίοδο που είχα σταματήσει το λογοτεχνικό γράψιμο και σκεφτόμουν να αφοσιωθώ ολοκληρωτικά στην εγκληματολογία, αυτό το γράμμα (όταν το βρήκα τυχαία μπροστά μου τακτοποιώντας κάποια χαρτιά) έγινε αφορμή να συνεχίσω να γράφω για παιδιά.
Καταλαβαίνετε λοιπόν τη συγκίνησή μου, όταν τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του δημοσίευση  -μου τηλεφώνησε ένας ρεπόρτερ από ένα τηλεοπτικό σταθμό και μου μίλησε για την περίπτωση ενός δωδεκάχρονου παιδιού που ζούσε μέσα σε ένα χαρτόκουτο από ηλεκτρικό ψυγείο στη Ακτή Τζελέπη. Όπως μου είπε, ένα από τα τρία «πολύτιμα» αντικείμενα που είχε στο σπίτι χαρτόκουτο το παιδί (μαζί με ένα φακό και μια φυσαρμόνικα) ήταν οι πειρατές της καμινάδας, που τους διάβαζε ξανά και ξανά, επειδή δεν είχε χρήματα να αγοράσει άλλο βιβλίο. Και τέτοιες μυθιστορηματικές συμπτώσεις με κάνουν να αναρωτιέμαι ποιά είναι τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας.

 

9.Ο μαγικός κόσμος των φανταστικών εικόνων που δημιουργείτε πώς γίνεται αντιληπτός από τα παιδιά;

 

Στο παραμύθι όπως και σε άλλες μορφές λογοτεχνίας υφίσταται μια σιωπηλή συμφωνία μεταξύ συγγραφέα και αναγνώστη μεταξύ αφηγητή και ακροατή. Τη στιγμή που το παιδί ανοίγει με λαχτάρα ένα βιβλίο, γνωρίζει, προσδοκά και αποδέχεται τη μυθοπλαστική ιδιότητα του συγγραφέα ή του αφηγητή και είναι έτοιμο να αφεθεί στον κόσμο του να ταυτιστεί με τους ήρωες να συγκινηθεί να χαρεί και να υποφέρει μαζί τους. Έχουμε δηλαδή μια περίπτωση του φαινομένου που ο Coleridge ονόμασε ηθελημένη αναστολή της δυσπιστίας.
Τα παιδιά εξυπνότερα και ικανότερα από ότι συνήθως νομίζουμε, είναι συνήθως σε θέση να προβαίνουν σε αυτή την αναστολή και να απολαμβάνουν το φανταστικό, το οποίο αν είναι επιτυχημένο όχι μόνο τα διασκεδάζει και τα συγκινεί αλλά γίνεται η πύλη που τα οδηγεί σε βαθύτερες ή νέες αλήθειες. Πριν μερικά χρόνια σε συνάντηση μου με παιδιά τους είχα πει ότι είχα φέρει μαζί μου, μερικά πούπουλα από το μαξιλάρι πάνω στο οποίο κοιμόταν για εκατό χρόνια η ωραία πριγκιποπούλα, μια φούχτα χαρτοπόλεμο από το καταρράχτη του χαρτοπόλεμου του νησιού των πυροτεχνημάτων και ηλιόσπορους που όταν τους φυτεύεις  φυτρώνουν ήλιοι. Όλα  τα παιδιά ήθελαν να αποκτήσουν αυτά τα δώρα, όχι βέβαια από αφέλεια, αλλά επειδή ακριβώς είχαν δεχτεί τη σύμβαση, είχαν αφεθεί στο φανταστικό κόσμο του νησιού των πυροτεχνημάτων.

 

10.Ετοιμάζετε νέα παραμύθια ή θεατρικά; Κάθε πότε γράφετε-αυτήν την εποχή έχετε έμπνευση και αν ναι για τι;

 

Τη σαιζόν που ξεκινάει θα παιχτούν τρία θεατρικά μου έργα. Ο Πεταλουδόσαυρος (για δεύτερη χρονιά ) από το θίασο πολιτιστική παρέμβαση, «Η Κούλα η Κατσικούλα και το κλεμμένο τραγούδι», που γράφτηκε με αφορμή την παγκόσμια ημέρα πνευματικών δικαιωμάτων από το θίασο σκαραβαίοι και το «Πλάτς Μουτς» από το  θίασο Μίμηση -Πράξη.

Πηγή planetkids.gr
168  Εμείς, το GreekMasa ... / Μάρτιος 2010 / Σάββατο 6/3/2010, Τι θα φάμε σήμερα στις: Μάρτιος 06, 2010, 06:35:26 πμ
Καλημερούδια και καλό Σ/Κ να εχουμε (αν και άκουσα κακοκαιρίες μέχρι και χιονοπτώσεις σε κάποιες περιοχές αλλά τι τα θες Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης)  biggrin biggrin

Σήμερα έχουμε ομελετίτσα σπέσιαλ και σαλατούλα

Φιλάκια πολλά
169  Εμείς, το GreekMasa ... / Μάρτιος 2010 / Παρασκευη 5/3/2010 Τι θα φάμε σήμερα στις: Μάρτιος 05, 2010, 06:30:00 πμ
Καλημερουδια

Σιγά σιγά τελειωνει μια πολύ δυσκολη εβδομάδα για εμένα οπότε ελπίζω η επόμενη να είναι καλύτερη  Αναποφασιστικότητα

Σήμερα τρώμε συκωτάκια κοτοπουλου ριγανάτα τα οποία θα συνοδέψουμε με ρυζάκι
170  Εμείς, το GreekMasa ... / Μάρτιος 2010 / Τετάρτη 3/3/2010, Τι θα φάμε σήμερα στις: Μάρτιος 03, 2010, 06:28:40 πμ
Καλημερούδια

Σήμερα τρώμε σπανακόριζο
171  Εμείς, το GreekMasa ... / Μάρτιος 2010 / Τριτη 2/3/2010 Τι θα φάμε σήμερα στις: Μάρτιος 02, 2010, 06:20:45 πμ
Καλημερούδια

Σήμερα τρώμε σνίτσελ γαλοπουλας με σαλάτα
172  Εμείς, το GreekMasa ... / Μάρτιος 2010 / Δευτερα 1/3/2010, Τι θα φάμε σήμερα στις: Μάρτιος 01, 2010, 06:26:44 πμ
Καλημερούδια καλή εβδομάδα και καλό μήνα,

Νάτος και ο Μάρτης βρε πως περνάει ο καιρός  Λύπη
Για σήμερα ρεβύθια το μενού και φιλέτο γαλοπουλας για εμένα με χλοίτσα rose
173  Μαγειρέματα / Διατροφικά νέα .. / Εχει σημασία το χρώμα της τροφής σας; στις: Φεβρουάριος 28, 2010, 17:18:23 μμ
Έχει σημασία αν τρώμε πράσινες ή κόκκινες πιπεριές, άσπρο ή μοβ λάχανο; Έχει, βεβαιώνουν οι διατροφολόγοι και μας αποκαλύπτουν τι υποδηλώνουν τα χρώματα στο τραπέζι μας.

Kόκκινο ή μήπως πράσινο;Tελικά το χρώμα κάνει τη διαφορά, είτε πρόκειται για την αγαπημένη μας ομάδα, είτε για τα φανάρια στο δρόμο, είτε για τις τροφές που βάζουμε στο τραπέζι μας. Mπορεί οι περισσότεροι να επιλέγουμε λευκό ή καφέ βαλσάμικο, ανάλογα με το χρώμα που θέλουμε να έχουν τα πιάτα μας, ωστόσο υπάρχουν και τρόφιμα που η διαφορά στο χρώμα μπορεί να υποδηλώνει περισσότερα από μια εντυπωσιακή εικόνα. Aν σας προβληματίζει τι να διαλέξετε, δείτε τι λένε οι ειδικοί για την ποικιλία της φύσης.

Kόκκινη, πράσινη ή πορτοκαλί πιπεριά;
H διαφορά Oι διαφορές τους δεν περιορίζονται μόνο στη γεύση -οι κόκκινες και οι πορτοκαλί πιπεριές έχουν πιο φρουτώδη γεύση από τις πράσινες-, αλλά και στα θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον, οι κόκκινες και οι πορτοκαλί αποτελούν εξαιρετικές πηγές βιταμινών A, C και B6 και αντιοξειδωτικών παραγόντων, όπως λυκοπένιο και λουτεΐνη, ενώ οι πράσινες περιέχουν σημαντική ποσότητα φυλλικού οξέος και βιταμίνης K.
Ποια να διαλέξετε Aν και τα τρία είδη αποτελούν πολύ καλή επιλογή για το πιάτο μας, ωστόσο οι κόκκινες και οι πορτοκαλί πιπεριές έχουν ιδιαίτερη αξία λόγω των αυξημένων αντιοξειδωτικών που περιέχουν. Mάλιστα, η λουτεΐνη συμβάλλει στην καλή υγεία των ματιών.



Πράσινο ή μαύρο τσάι;

H διαφορά Tο πράσινο τσάι είναι λιγότερο επεξεργασμένο και πλουσιότερο σε αντιοξειδωτικές ουσίες, κυρίως πολυφαινόλες και επικατεχίνες. Eπίσης, σε σχέση με το μαύρο τσάι, περιέχει σχεδόν τη μισή ποσότητα καφεΐνης.
Ποιo να διαλέξετε Kαλύτερη επιλογή αποτελεί το πράσινο τσάι.



Mαύρη ή άσπρη ζάχαρη;
H διαφορά Mπορεί η μαύρη (ακατέργαστη) ζάχαρη, όπως και η άσπρη, να μην έχει βιταμίνες και πρωτεΐνες, περιέχει όμως λίγο υψηλότερα επίπεδα σε ορισμένα μέταλλα, όπως το κάλιο και το μαγνήσιο. Eίναι, λοιπόν, δύο τρόφιμα με το ίδιο θερμιδικό φορτίο, αλλά με διαφορετική θρεπτική αξία.
Ποια να διαλέξετε Προτιμήστε τη μαύρη ζάχαρη, αφού λόγω της μικρότερης επεξεργασίας της είναι πιο υγιεινή.

Πράσινο ή κόκκινο μήλο;
H διαφορά Aν και ορισμένες ποικιλίες πράσινου μήλου είναι πιο ξινές, λόγω της μικρότερης περιεκτικότητάς τους σε απλά σάκχαρα, οι διαφορές ανάμεσά τους είναι σχεδόν μηδαμινές όσον αφορά τη θρεπτική τους αξία. Kαι τα δύο αποτελούν σημαντική πηγή βιταμίνης C και K, φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών ουσιών, όπως η κερκετίνη και οι κατεχίνες (βρίσκονται στο φλοιό).
Ποιo να διαλέξετε Aφού δεν υπάρχει θρεπτική διαφορά, επιλέξτε όποιο σας ικανοποιεί γευστικά.

Άσπρα ή κόκκινα φασόλια;
H διαφορά H θερμιδική τους διαφορά είναι ασήμαντη. Eπίσης, τόσο τα άσπρα όσο και τα κόκκινα φασόλια περιέχουν υψηλές ποσότητες φυτικής πρωτεΐνης, ασβεστίου, σιδήρου, βιταμινών του συμπλέγματος B και φυλλικού οξέος. Tα κόκκινα φασόλια, όμως, προκαλούν μεγαλύτερη παραγωγή εντερικών αερίων κατά το μεταβολισμό τους.
Ποια να διαλέξετε Eπιλέξτε όποιο σας αρέσει περισσότερο. Αν αντιμετωπίζετε, όμως, γαστρεντερικά προβλήματα, επιλέξτε τα άσπρα.

Άσπρο ή κόκκινο κρέας;
H διαφορά Tο άσπρο κρέας, δηλαδή ψάρια και πουλερικά, περιέχει πολύ λιγότερες θερμίδες από το κόκκινο (περίπου 70 λιγότερες ανά 100 γρ.), λόγω της χαμηλότερης περιεκτικότητάς του σε λίπος. Όμως, από την άλλη, το κόκκινο κρέας έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε σίδηρο και βιταμίνη B12.
Ποιo να διαλέξετε Eπιλέξτε το άσπρο κρέας. Aν, όμως, πάσχετε από αναιμία λόγω έλλειψης σιδήρου ή βιταμίνης B12, χρειάζεται να καταναλώνετε περισσότερο κόκκινο κρέας.

Άσπρο ή κίτρινο τυρί;

H διαφορά Tα κίτρινα τυριά (κασέρι, γραβιέρα, παρμεζάνα) είναι πιο πλούσια σε συστατικά σε σχέση με τα άσπρα (φέτα, μοτσαρέλα, ανθότυρο), επομένως και σε ασβέστιο. Aπό την άλλη, τα λευκά περιέχουν λιγότερο λίπος, άρα και θερμίδες, από τα κίτρινα (με εξαίρεση τα άπαχα κίτρινα).
Ποιo να διαλέξετε Aν θέλετε να χάσετε βάρος ή προσπαθείτε να μειώσετε τα επίπεδα χοληστερίνης, επιλέξτε άσπρα τυριά. Aν πάλι βρίσκεστε στην ανάπτυξη ή έχετε αυξημένες ανάγκες σε ασβέστιο (π.χ. γυναίκες με οστεοπόρωση ή στη διάρκεια της εγκυμοσύνης), επιλέξτε κίτρινα.

Mαύρο, κόκκινο ή άσπρο πιπέρι;
H διαφορά Tο γνωστό σε όλους μας μαύρο πιπέρι είναι αυτό που συλλέγεται μόλις ωριμάσει. Tο άσπρο πιπέρι είναι απλώς το μαύρο ξεφλουδισμένο. Aπό την άλλη, το καυτερό κόκκινο πιπέρι ανήκει σε διαφορετική ποικιλία και περιέχει την ουσία καψαϊσίνη, που του δίνει την πικάντικη γεύση. Όσο για το πράσινο πιπέρι, είναι απλώς το μαύρο που οι κόκκοι του έχουν μαζευτεί και αποξηρανθεί πριν ωριμάσουν.
Ποιo να διαλέξετε Kαλύτερο θεωρείται το κόκκινο πιπέρι, γιατί πιστεύεται ότι προστατεύει τον οργανισμό από καρκινογόνες ουσίες.

Mαύρη ή ξανθιά μπίρα;
H διαφορά H μπίρα, είτε είναι μαύρη είτε ξανθιά, αποτελεί καλή πηγή φυλλικού οξέος, βιταμινών του συμπλέγματος B, ιχνοστοιχείων και μετάλλων. Παράλληλα, περιέχει αντιοξειδωτικά (ρεσβερατρόλη, τυροσόλη), που συμβάλλουν στην καλή υγεία της καρδιάς. Tο χρώμα της εξαρτάται κυρίως από τη θερμοκρασία στην οποία εκτίθεται η βύνη και δεν αλλάζει τη θρεπτική της αξία.
Ποια να διαλέξετε Eπιλέξτε όποια ταιριάζει περισσότερο στα γούστα σας. Mάλιστα, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά, έχει λιγότερο αλκοόλ και θερμίδες.

Kόκκινο ή άσπρο κρασί;
H διαφορά Υπάρχει μικρή διαφορά στις θερμίδες τους (περίπου 5 ανά ποτήρι), οι γιατροί όμως συστή-
νουν την κατανάλωση ενός ποτηριού κόκκινου κρασιού την ημέρα μαζί με το φαγητό, γιατί περιέχει περισσότερες φαινόλες από το λευκό.
Ποιo να διαλέξετε Προτιμήστε το κόκκινο κρασί, που λόγω των φαινολών προστατεύει την καρδιά και τα αγγεία. Aν, ωστόσο, πάσχετε από ημικρανίες και πονοκεφάλους, αποφύγετε ή περιορίστε την κατανάλωσή του, καθώς μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση.

Άσπρο ή μοβ λάχανο;
H διαφορά Kαι τα δύο αποτελούν καλές πηγές βιταμίνης C, μαγγανίου, φυλλικού οξέος, βιταμινών του συμπλέγματος B, καλίου και αντιοξειδωτικών ουσιών, όπως οι ινδόλες και οι σουλφοραφάνες. Παρ’ όλα αυτά, το μοβ λάχανο έχει περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες (π.χ. ανθοκυανίνες), ενώ η περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C είναι 6-8 φορές μεγαλύτερη από αυτήν του άσπρου.
Ποιo να διαλέξετε Προτιμήστε το μοβ λάχανο λόγω της μεγαλύτερης συγκέντρωσης σε βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά. Ενδείκνυται για καπνιστές, άτομα επιρρεπή στις ιώσεις και όσους βιώνουν έντονο στρες.

Mαύρη ή άσπρη σοκολάτα;

H διαφορά Η άσπρη σοκολάτα παράγεται από το βούτυρο του κακάο, ενώ η μαύρη από το κακάο. Για το λόγο αυτό, η τελευταία έχει περίπου 50 θερμίδες λιγότερες ανά 100 γρ., περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες και καλύτερης ποιότητας λίπος.
Ποια να διαλέξετε Oι ειδικοί συμφωνούν πως λίγη μαύρη σοκολάτα ωφελεί επειδή προσφέρει ενέργεια και ευχαρίστηση ακόμα και σε άτομα που προσέχουν το βάρος τους.

Άσπρο ή μαύρο ψωμί;
H διαφορά Tόσο το λευκό όσο και το μαύρο ψωμί είναι πηγή ενέργειας και βιταμινών του συμπλέγματος B. Αν και το άσπρο έχει μόνο 5 θερμίδες περισσότερες από το μαύρο, το τελευταίο, ιδίως το ολικής άλεσης, περιέχει περισσότερες φυτικές ίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος B.
Ποιο να διαλέξετε. Προτιμήστε το μαύρο ψωμί, ιδιαιτέρα αν πάσχετε από δυσκοιλιότητα.

Πηγή vita
174  Εμείς, το GreekMasa ... / Φεβρουάριος 2010 / Κυριακή 28/2/2010, Τι θα φάμε σήμερα στις: Φεβρουάριος 28, 2010, 06:22:53 πμ
Καλημερούδια  rose rose
Σήμερα θα φάμε το υπολοιπο γεμιστό ρολό απο εχθές
175  Εμείς, το GreekMasa ... / Φεβρουάριος 2010 / Τετάρτη 17/2/2010, Τι θα φάμε σήμερα στις: Φεβρουάριος 17, 2010, 06:03:38 πμ
Καλημερούδια σε όλη την γλυκειά παρέα,  rose

Σήμερα οι πολλοί θα φάνε φακές κι εγώ θα φάω φιλέτο γαλέου στο φούρνο με κρεμμύδια, πιπεριές, μουστάρδα και λίγο σκόρδο.
176  Κουβεντούλα / Περι ανέμων .... / Χαρταετό πετάξατε? στις: Φεβρουάριος 15, 2010, 14:36:31 μμ
Να μαι κι εγώ Χαμόγελο Χαμόγελο
Τελικά η ημέρα αποδείχθηκε ιδανική για το πέταγμα του χαρταετού τον οποίο πετάξαμε κι εμείς δίπλα στην θάλασσα (την οποία είχα να δω καιρό κι ας την έχω δίπλα Λύπη)
Κατάλαβα οτι είναι ένα έθιμο φτιαγμένο για τα παιδιά και λατρεμένο απο τους μεγάλους μιας και όλοι που είχαν έρθει να πετάξουν αετό εκανάν το εξής

Οι γονείς έτρεχαν, ίδρωναν, κάποιοι  θυμωναν, περίμεναν να φυσήξει και τα παιδιά πέταγαν χαλίκια στην θάλασσα  Γλώσσα Γλώσσα Γλώσσα
Όταν κατάφερναν τελικά να τον πετάξουν φώναζαν στα πιτσιρίκια (κι εμείς έτσι κάναμε μη νομίζετε  Αναποφασιστικότητα) "έλα παιδί μου να δεις τον αετό που πετάει" και φυσικά κανένα ενδιαφέρον απο τα παιδιά, μάλλον ενόχληση θα το έλεγα αφού τα διακόπτανε απο το δικό τους παιχνίδι Μεγάλο χαμόγελο Μεγάλο χαμόγελο Μεγάλο χαμόγελο Μεγάλο χαμόγελο

Και του χρόνου λοιπόν, τον δικό μας αετό τελικά τον άφησε η κόρη μου να φύγει και τώρα θα δω τις φωτογραφίες που τράβηξα με το κινητό μήπως μπορέσω να σας τον δείξω  Χαμόγελο
177  Κουβεντούλα / Παιδιά / Πώς αναπτύσσεται η ανάγνωση στα παιδιά στις: Φεβρουάριος 15, 2010, 08:54:57 πμ

Η αναγνωστική διαδικασία περνά μέσα από διάφορα στάδια εξέλιξης, τα οποία είναι συνυφασμένα με την ηλικία του ατόμου: 1ο: Παιδική ηλικία, 2ο: Ηλικία από τέσσερα έως οχτώ έτη, 3ο: Ηλικία από εννέα έως 12 έτη, 4ο: Ηλικία από 13 έως 16 έτη, 5ο: Ηλικία από 17 έως 25 έτη, 6ο: Ηλικία από 26 έτη και άνω.

Στάδιο 1ο: Παιδική ηλικία (από εμβρυική περίοδο έως τρία έτη)


Πριν ακόμα ένα παιδί γεννηθεί, το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτά που θα βρει εύκολα ή δύσκολα να κάνει και να μάθει, καθορίζεται από το γενετικό του κώδικα και την ποιότητα της περιόδου της κύησης. Για παράδειγμα, υπάρχουν ξεχωριστές περιοχές στον εγκέφαλο που είναι υπεύθυνες για τη γλωσσική ικανότητα του ανθρώπου. Ξέχωρα απ’ αυτούς τους γενετικούς μηχανισμούς, το ίδιο το περιβάλλον, μέσα στο οποίο το παιδί μεγαλώνει, μπορεί να διαμορφώσει και να καθορίσει το βαθμό της γλωσσικής του ανάπτυξης, στρέφοντας, για παράδειγμα, την προσοχή του σε βιβλία - λέξεις - γράμματα. Ακόμα, μέσω της μίμησης των ενηλίκων και τη θετική ενίσχυση που τα παιδιά λαμβάνουν από αυτούς για δραστηριότητες αναφορικά με την ανάγνωση, αυτή εγκαθιδρύεται σαν ένα μέρος των νοητικών τους λειτουργιών, το οποίο συνεχώς αναπτύσσεται.



Στάδιο 2ο: Ηλικία από τέσσερα έως οχτώ έτη


Σ’ αυτό το στάδιο, τα περισσότερα παιδιά έχουν κατανοήσει ότι όσα γράφονται έχουν νόημα. Μαθαίνουν επίσης μονάδες του λόγου (π.χ. φωνήματα) και πώς να μετατρέπουν τα γράμματα σε ήχους και τους ήχους σε λέξεις. Κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου, το λεξιλόγιο των παιδιών αυξάνεται ποιοτικά και ποσοτικά. Η σκέψη των παιδιών αυτής της ηλικίας είναι κατά το μεγαλύτερο ποσοστό εγωκεντρική και συγκεντρωμένη γύρω από τον εαυτό τους και το οικογενειακό περιβάλλον.

Στάδιο 3ο: Ηλικία από εννέα έως 12 έτη

Τα περισσότερα παιδιά έχουν ήδη κατανοήσει τις βασικές γλωσσικές δομές. Η ανάπτυξη της αναγνωστικής τους ικανότητας συμβαδίζει με την περαιτέρω ανάπτυξη του γνωστικού τους πεδίου. Η σκέψη των παιδιών αυτής της ηλικίας κινείται στα πλαίσια της εκτεταμένης κατηγοριοποίησης, των γενικεύσεων, της αφηρημένης σκέψης. Επίσης, η λογική τους σ’ αυτό το στάδιο κινείται γύρω από τη συνειδητοποίηση του πραγματικού κόσμου που τα περιβάλλει. Αυτή η περίοδος, τέλος, σηματοδοτείται από την αρχή της «μεταγνώσης» και της αντίληψης της ιδίας σκέψης.



Στάδιο 4ο: Ηλικία από 13 έως 16 έτη

Οι αναγνωστικές ικανότητες των παιδιών σε αυτό το στάδιο είναι ανάλογες των απαιτήσεων της σχολικής ύλης, παρ’ όλο που η καθοδήγηση και η βοήθεια από τους ενήλικες είναι συχνά απαραίτητες. Επίσης η σκέψη οξύνεται καθώς ο έφηβος προσπαθεί να κατανοήσει το ρόλο του στο κοινωνικό σύνολο.

Στάδιο 5ο: Ηλικία από 17 έως 25 έτη

Η κατανόηση, το λεξιλόγιο και η μελέτη γενικότερα των ατόμων σ’ αυτό το στάδιο εξελίσσονται και συσχετίζονται άμεσα με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις κοινωνικές-εκπαιδευτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Η σκέψη είναι γενικά αποτελεσματική και απορροφά πληροφορίες πολλαπλών διαστάσεων.

Στάδιο 6ο: Ηλικία από 26 έτη και άνω

Η αναγνωστική ικανότητα των ατόμων έχει γίνει πλέον συνειδητή και εφαρμόζεται μηχανικά σ’ ένα μεγάλο φάσμα των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων.

Ευστράτιος Παπάνης και Ειρήνη Μυρσίνη - Παπάνη
Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου, Med, καθηγήτρια Αγγλικών

Πηγή: kidsguide.gr
178  Εμείς, το GreekMasa ... / Φεβρουάριος 2010 / Κυριακή 14/2/2010, Τι θα φάμε σήμερα στις: Φεβρουάριος 14, 2010, 06:04:18 πμ
Καλημερούδια rose

Ημέρα για να γιορτάσουμε πιο έκδηλα τον ερωτά μας η σημερινή Μεγάλο χαμόγελο Μεγάλο χαμόγελο Χρόνια πολλά λοιπόν
Σήμερα το μενού έχει γλώσσα στο αντικολητικό με αχνιστές χρωματιστές πιπεριές και κολοκυθάκι με σος μουστάρδας και πασπαλισμένες με μαϊντανό χωρίς καθόλου λάδι (το προσθέτουμε μετά και μόνο μια κουταλιά εν όψη δίαιτας Αναποφασιστικότητα)
Την γλώσσα θα συνοδεύσει ωραία πρασινάδα και ίσως γι αυτούς που το σηκώνουν λίγο ουζάκι (να προθερμανθούν )
179  Εμείς, το GreekMasa ... / Φεβρουάριος 2010 / Σάββατο 13/1/2010, Τι θα φάμε σήμερα στις: Φεβρουάριος 13, 2010, 05:49:18 πμ
Καλημερούδια,

Τον αξημέρωτο είχαμε σήμερα  tired tired tired
Απο μαγειρικής άποψης έχω ακόμη μακαρόνια με κιμά Αναποφασιστικότητα κι επειδή ούτε να τα πετάξω θέλω αλλά ούτε και να τους τα σερβίρω τα ίδια θα τα κάνω ένα ψευτοπαστιτσάκι (κάπου είχε πάρει το μάτι μου ένα νομίζω της Μαργαρίτας τρέχω να ψάξω) και σαλατούλα και είμαστε εντάξει rose Καλό σ/κ και να περάσετε καλά όπου κι αν πάτε
Α και αν είναι ο δρόμος σας προς τα μέρη μου  για χτυπήστε μου κανένα μνμ να τα πούμε biggrin
180  Κουβεντούλα / Γονείς / Τηλεφωνική γραμμή για γονείς στις: Φεβρουάριος 10, 2010, 21:02:08 μμ
Καλέστε 11525 την επόμενη φορά που θα έχετε ερωτήματα σχετικά με τη συμπεριφορά ενός παιδιού. «Η τηλεφωνική αυτή γραμμή για το παιδί ξεκίνησε να λειτουργεί πιλοτικά τον Φεβρουάριο του 2009 και από τον Ιούλιο είναι στη διάθεση του κοινού από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ», λέει στην «Κ» ο παιδίατρος κ. Ιωάννης Παπαδάτος, διευθυντής της ΜΕΘ στο «Αγλαΐα Κυριακού» και μέλος του Δ. Σ. τού «Μαζί για το παιδί», της Ενωσης 10 σωματείων και συλλόγων που ασχολούνται με το παιδί.

«Διαπιστώσαμε ότι πολύ συχνά οι γονείς δεν έβρισκαν τις σωστές απαντήσεις στα αιτήματά τους», επισημαίνει «το κενό αυτό θελήσαμε να καλύψουμε με την εγκαινίαση της νέας αυτής υπηρεσίας». Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής δεν είναι τόσο η συμβουλευτική, αλλά η αξιολόγηση των περιστατικών και η παραπομπή τους στα κατάλληλα κέντρα σε όλη την Ελλάδα. «Προτού αρχίσουμε, καταγράψαμε όλους τους φορείς (δημόσιους, ιδιωτικούς και ΜΚΟ) που ασχολούνται με την ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων ανά την επικράτεια», εξηγεί ο κ. Παπαδάτος. «Επικοινωνήσαμε με τους υπεύθυνους της κάθε μονάδας και δημιουργήσαμε μια βάση δεδομένων». Η τηλεφωνική γραμμή, στελεχωμένη με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, στηρίζεται στον εθελοντισμό. Το κτίριο προέρχεται από δωρεά και ο ΟΤΕ έχει παραχωρήσει τη γραμμή.

«Μέχρι στιγμής έχουμε λάβει 1.200 κλήσεις, κυρίως από γονείς και εκπαιδευτικούς», αναφέρει στην «Κ» η κοινωνική λειτουργός κ. Ματίνα Αντωνίου. «Αν το εν λόγω πρόβλημα είναι επιλύσιμο και οι γονείς ζουν στην Αθήνα, έχουμε τη δυνατότητα να τους δεχθούμε μέχρι και πέντε φορές για συνεδρία. Κατόπιν τους παραπέμπουμε στον αρμόδιο φορέα». Η συμβολή του 11525 είναι πολύ σημαντική για τις οικογένειες που κατοικούν στην περιφέρεια, όπου δεν υπάρχουν κατάλληλες μονάδες και πληροφόρηση.

Καταγγελίες
«Είναι εντυπωσιακό ότι το υπ’ αριθμόν 1 πρόβλημα είναι η επικοινωνία των γονιών με τους εφήβους και η εν γένει συνεννόηση μέσα στην οικογένεια», σχολιάζει η κ. Αντωνίου. Ωστόσο, πολλές είναι και οι καταγγελίες για κακοποίηση παιδιών, καθώς ένα από τα εμπλεκόμενα στην προσπάθεια σωματεία είναι ο ξενώνας «Ελίζα» των Παιδικών Χωριών SOS, που φιλοξενεί παιδιά που έχουν υποστεί βία.

Της Ιωαννας Φωτιαδη
Πηγή: Καθημερινή
Σελίδες: « 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 32 »