Καλησπέρα σε όλους.Βασιλική συλληπητήρια και από μένα.Όαο για το θέμα με τα παιδάκια,θα σου πω το εξής:η κόρη μου-τριών και κάτι τώρα-από 18 μηνών μας έκανε μικρές προτασούλες,δύο χρονών ήταν ήδη λαλλίστατη και τώρα δεν το συζητάμε..Μιλάει σαν ενήλικας με ένα τεράστιο λεξιλόγιο.Ο μεγάλος μου γιος που τον προηγούμενο μήνα έκλεισε τα δύο,μέχρι και τον Μάρτιο έλεγε όλο κι όλο καμμιά δεκαριά λέξεις κι αυτές όποτε ήθελε.Πολλές φορές τον φωνάζαμε και ούτε καν γύρναγε να μας κοιτάξει,ενώ είχαμε τσεκάρει ότι ακούει θαυμάσια.Επειδή αγχωθήκαμε τον πήγαμε μέσω της παιδιάτρου σε λογοθεραπεύτρια και σε αναπτυξιολόγο,οι οποίες του κάνανε κάποια τεστ και μας διαβεβαιώσανε ότι ο μικρός δεν έχει κανένα πρόβλημα τύπου μαθησιακής διαταραχής και απλά να του δώσουμε λίγο χρόνο.Μας συνέστησαν να τον γράψουμε αμέσως σε παιδικό για να αναγκαστεί να επικοινωνήσει(καθότι εμείς ξέρουμε τις ανάγκες του και καταλαβαίνουμε τι θέλει χωρίς να μιλάει).Τον γράψαμε,παρόλο που εγώ δεν δουλεύω ακόμα γιατί είμαι σε άδεια κυήσεως λόγω του τρίτου μου παιδιού και σε πληροφορώ Βασιλική μου,σε ελάχιστο διάστημα είδαμε τεράστια διαφορά.Το παιδί μας λέει κάθε μέρα καινούριες λέξεις,επαναλαμβάνει αμέσως κάθε τι που θα του πεις κι έχει γίνει πολύ πιο κοινωνικό από πριν.
Μην αγχώνεσαι λοιπόν.Το κάθε παιδί θέλει το χρόνο του και είναι λάθος να τα συγκρίνουμε μεταξύ τους.Στο λέω εγώ που αγχώθηκα και το έτρεξα αμέσως στους γιατρούς,αν και ήξερα ότι είναι πολύ μικρός,απλά είμαι πάντα υπέρ του να προλαβαίνουμε κάτι όσο είναι νωρίς..Να ξέρεις επίσης ότι όπως μας είπαν και οι ειδικοί,τα αγοράκια όταν είναι δεύτερα παιδιά αργούν σχεδόν πάντα να μιλήσουν και ειδικά όταν το πρώτο παιδί μιλάει πολύ(κατά κάποιο τρόπο μπλοκάρονται..)
Κάποιες γενικές συμβουλές που μας δώσανε είναι:1.Παιδικός σταθμός,καλύτερα ιδιωτικός αν υπάρχει οικονομική άνεση,γιατί σε γενικές γραμμές ασχολούνται λίγο παραπάνω με τα παιδιά,ειδικά αν τους εστιάσεις την προσοχή στο πρόβλημα 2.όχι τηλεόραση!Επιτρέπουνε μόνο τα παιδικά με τραγούδια,όπως τα ζουζούνια 3.βοηθάνε πολύ οι διάφορες κάρτες που δείχνουν αντικείμενα και γράφουν τη λέξη,καθώς και τα παιχνίδια που μιμούνται ήχους από ζωάκια,λένε αριθμούς,γράμματα κλπ 4.χρειάζεται ενασχόληση με το παιδί,πχ παίζετε μαζί με μια μπάλλα και του λες συνεχώς "που είναι η μπάλλα;",ώστε να μάθει να σου τη δείχνει και να εξοικειωθεί με τη λέξη.
Με συγχωρείς αν σε ζάλισα.Απλά τα πέρασα πρόσφατα και καταλαβαίνω την ανησυχία σου.Αν θελήσεις να με ρωτήσεις κάτι άλλο στη διάθεσή σου