GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Απρίλιος 23, 2024, 17:06:17 μμ
+  GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
|-+  Κουβεντούλα
| |-+  Κοινωνικές Σχέσεις και Οικογένεια
| | |-+  Παιδιά
| | | |-+  Τι ΔΕΝ κάνει το παιδί oταν παρακολουθεί τηλεόραση?
Σύνθετη αναζήτηση
  0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σελίδες 1 Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Τι ΔΕΝ κάνει το παιδί oταν παρακολουθεί τηλεόραση?  (Αναγνώστηκε 2260 φορές)
« στις: Νοέμβριος 20, 2009, 18:46:54 μμ »
margarita79 Αποσυνδεδεμένος
Γενικός συντονιστής - VIP
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 5.145
Μέλος από: Ιούν, 2007

Προφίλ
Τι ΔΕΝ Κάνει το Παιδάκι Όταν Παρακολουθεί Τηλεόραση?

από την εφημερίδα John Rosemond , Knight - Ridder


Σύμφωνα με τις τελευταίες ενδείξεις του Nielsen , τα παιδάκια στην Αμερική, ηλικίας 2-5 παρακολουθούν κατά μέσω όρο 30 ώρες τηλεόρασης την εβδομάδα. Αυτό μεταφράζεται σε 1560 ώρες τηλεόρασης ετησίως, για ένα σύνολο 6240 ωρών μέχρι τη στιγμή που ένα παιδάκι γίνει 6 χρονών. Βασιζόμενοι στην 14ωρη μέρα, αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας περνούν περίπου το 1/3 της ημέρας τους κοιτάζοντας τηλεόραση.

Αυτά είναι τα χρόνια που ο άνθρωπος δομείται, κατά τη διάρκεια των οποίων κάθε πλευρά της φύσης του παιδιού αναπτύσσεται και δημιουργούνται συνήθειες. Η αντίληψη που έχει για τον ίδιο και για το κόσμο, ο τρόπος με τον οποίο επεξεργάζεται και κάνει χρήση των πληροφοριών, ο κοινωνικός του ρόλος, η προσωπικότητά του – όλα αυτά σφυρηλατούνται από αυτή τη δυαδική σχέση ανάμεσα στο παιδί και το περιβάλλον. Αναμφισβήτητα, τα προσχολικά χρόνια είναι τα πιο σημαντικά της ζωής μας. Προφανώς, η τηλεόραση έχει γίνει, το κύριο περιβάλλον για την πλειοψηφία των παιδιών. Το ερώτημα που μπαίνει είναι: ‘'Οι συνέπειες για το παιδί που παρακολουθεί χιλιάδες ώρες τηλεόρασης κατά τη διάρκεια των δομικών χρόνων είναι υγιείς ή μη υγιείς?''

Για τα τελευταία 30 χρόνια, οι κοινωνικοί επιστήμονες προσπαθούν να απαντήσουν αυτό το ερώτημα. Η έρευνά τους όμως έχει εστιαστεί σχεδόν αποκλειστικά στα αποτελέσματα του τηλεοπτικού περιεχομένου – εάν, για παράδειγμα, είναι ή όχι βίαιο – στην κοινωνική συμπεριφορά των παιδιών. Ίσως επειδή οι μεταβλητές είναι πιο δύσκολο να απομονωθούν και να μετρηθούν, οι ερευνητές έχουν αγνοήσει σε μεγάλο βαθμό τις λιγότερο εμφανείς μακροπρόθεσμες επιδράσεις της παρακολούθησης τηλεόρασης σαν μια διαδικασία, ανεξάρτητη από το περιεχόμενο.

Είναι έτσι? Την επόμενη φορά που το παιδί σας θα παρακολουθήσει τηλεόραση, κοιτάξτε αυτό και όχι την οθόνη. Αναρωτηθείτε, ‘'Τι κάνει?'' Κι ακόμη καλύτερα, αφού οι πιθανότητες είναι ότι δεν θα κάνει πολλά, αναρωτηθείτε, ‘'Τι δεν κάνει?''

Σε απάντηση, δεν:

Ψάχνει για πληροφορίες

Εξασκεί τις κινητικές του δεξιότητες, χονδροειδείς ή λεπτές

Συντονίζει το μάτι με το χέρι

Χρησιμοποιεί περισσότερες από δύο αισθήσεις

Κάνει ερωτήσεις

Εξερευνά

Παίρνει πρωτοβουλία ή καλλιεργεί τα κίνητρα

Δέχεται προκλήσεις

Επιλύει προβλήματα

Σκέφτεται αναλυτικά

Ασκεί τη φαντασία του

Ασκείται σε δεξιότητες επικοινωνίας

Είναι ούτε δημιουργικό ούτε εποικοδομητικό


Επίσης, λόγω του γεγονότος ότι η τηλεόραση κάνει αυτό το ‘'τρεμοπαίξιμο'' (κάθε 4 δευτερόλεπτα, κατά μέσο όρο, η εικόνα αλλάζει), η τηλεόραση δεν προωθεί την μακροπρόθεσμη προσοχή. Τέλος, επειδή η δράση συνεχώς αλλάζει και πηγαίνει όπως θέλει πίσω, μπροστά και πλάγια στο χρόνο (για να μην αναφέρουμε ότι πηγαίνει από το ένα στο άλλο θέμα), η τηλεόραση δεν προωθεί τη λογική σκέψη που παρουσιάζει συνέχεια.

Και λοιπόν? Λοιπόν, κατά τρόπο αρκετά ενδιαφέρον, οι ανεπάρκειες που έχουν παρατηρηθεί παραπάνω είναι χαρακτηριστικά των παιδιών που έχουν μαθησιακές δυσκολίες, των παιδιών που έχουν διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, των παιδιών που δεν φαίνονται να μπορούν ‘'να τα συνθέσουν τα πράγματα όλα μαζί ‘', όταν φτάνουμε στα θέματα μάθησης και ειδικότερα πως να μαθαίνουμε να γράφουμε και να διαβάζουμε. Από το 1955, περίπου τον καιρό που η τηλεόραση έγινε κύριο θέμα στη ζωή των παιδιών μας, οι μαθησιακές δυσκολίες έχουν πέσει σαν επιδημία στα σχολεία μας.

Θα ήταν απλούστευση να πούμε ότι η τηλεόραση φταίει και μόνο αυτή για τα πολλά μαθησιακά προβλήματα που ταλανίζουν τα σχολεία μας, αλλά θα ήμασταν και πολύ αφελείς να αγνοήσουμε το παραλληλισμό.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 20, 2009, 18:55:51 μμ από margarita79 » Καταγράφηκε
Δεν υπάρχουν απραγματοποίητα όνειρα, μόνο η πεπερασμένη μας αντίληψη για το τι είναι πραγματοποιήσιμο..
 
Απάντηση #1
« στις: Νοέμβριος 20, 2009, 19:14:25 μμ »
mariaZ Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 3.929
Μέλος από: Ιούν, 2009

Προφίλ
Αχ Μαργαρίτα προβάλεις ένα μεγάλο πρόβλημα. Οι περισσότεροι που προσέχουν παιδιά (απο παπούδες, νταντάδες μέχρι και γονείς πολλές φορες) βρίσκουν την εύκολη λύση και για να ησυχάσουν αφηνουν το παιδι μπροστά στην τηλεόραση.
Την κόρη μου δεν μπορούσα να την ξεκολήσω. Ηξερε όλο το προγραμμα απ έξω και δεν ήθελε να χάσει επεισόδιο (ειδικά απο τα Μυστικά της Εδέμ  blink blink blink ) γι αυτό το λόγο αποφάσισα να δράσω (τουλάχιστον τώρα όσο είμαι στο σπίτι και ελέγχω απόλυτα τα πράγματα) (γιατί έχουμε και άλλο θέμα με τα γλυκά, στο ένα σπίτι απαγορεύονται και στο άλλο ρωτάνε"θες ένα κρουασανάκι?" αλλά δεν θα το βάλω κάτω Αναποφασιστικότητα) βέβαια ο έλεγχος σταματάει όταν δεν είμαι εγώ μπροστά  Αναποφασιστικότητα
Θεωρώ την τηλεοραση μεγάλο προβλημα για την κόρη μου και θα κάνω οτι μπορώ για να βλέπει λιγότερο και πιο σωστά πράγματα (και όχι να έχει εφιάλτες γιατί στα "Μυστικά της Εδεμ" υπήρχε κάποιος που έκλεβε παιδάκια και τον έβλεπε στον υπνο της και ξυπνούσε με κλάματα  Αναποφασιστικότητα Αναποφασιστικότητα Αναποφασιστικότητα)
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #2
« στις: Νοέμβριος 20, 2009, 19:29:39 μμ »
margarita79 Αποσυνδεδεμένος
Γενικός συντονιστής - VIP
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 5.145
Μέλος από: Ιούν, 2007

Προφίλ
Μαρακι νομιζω οτι ειναι παρα πολυ σημαντικο προβλημα..
Ο δικος μου μεχρι να χρονισει δεν ειχε δει ποτε τηλεοραση ουτε καν την ανοιγα στο σπιτι.
Μετα το χρονο ειπα να χαλαρωσω λιγο και αρχισαμε τα mazoo κτλ
Ε τωρα κανει μεγαλο χαμο να του τα βαζω.
Βεβαια λογικο ειναι του  αρεσει οπως σε ολα τα παιδακια αλλα προσπαθω να μην τον αφηνω πανω απο ενα μισαωρο..και καποιες στιγμες σα λυση αναγκης.
Τις δε  διαφημισεις τις μυριζετε απο μακρια και τρεχει ...
Ειναι αυτο που λεει το αρθρο για την γρηγορη εναλλαγη των εικονων.Αυτο τα εξιταρει.

Οσο για αυτο που λες για παππουδες γιαγιαδες και γονεις ενιοτε ισχυει.Μαλιστα τωρα τελευταια ενημερωθηκα οτι και στους παιδικους τους βαζουν..ε οχι να πληρωνεις ενα σκασμο λεφτα για να βλεπουν dvd.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 20, 2009, 23:58:35 μμ από margarita79 » Καταγράφηκε
Δεν υπάρχουν απραγματοποίητα όνειρα, μόνο η πεπερασμένη μας αντίληψη για το τι είναι πραγματοποιήσιμο..
 
Απάντηση #3
« στις: Νοέμβριος 21, 2009, 22:28:54 μμ »
sgr Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 4.438
Μέλος από: Ιούν, 2007

Προφίλ
Το τι δεν κάνει....... θα το δείτε στο μέλλον κορίτσια.......
Ένα έχω να σας πω, διαβάστε το βιβλίο της Βασιλικής Παππά, 'Γονείς, παιδιά με ΜΜΕ'. Διαβάστε το και θα με θυμηθήτε !!!

Επίσης φοβερό το πρώτο της βιβλίο "Επάγγελμα γονέας' !

Καταγράφηκε
 
Εκτύπωση  Σελίδες 1 Πάνω