GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Φεβρουάριος 25, 2020, 07:00:01 πμ
+  GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
|-+  Κουβεντούλα
| |-+  Women΄s Section
| | |-+  Fitness και Διατροφή
| | | |-+  Πόσο νερό χρειάζεται ο οργανισμός μας και γιατί
Σύνθετη αναζήτηση
  0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σελίδες 1 Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Πόσο νερό χρειάζεται ο οργανισμός μας και γιατί  (Αναγνώστηκε 30984 φορές)
« στις: Φεβρουάριος 03, 2010, 21:07:59 μμ »
nitsa2009 Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
nitsa2009 Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 3.043
Μέλος από: Απρ, 2009

Προφίλ


Το νερό αποτελεί σημαντικό συστατικό για τη διατροφή μας, παρόλο που δεν εντάσσεται σε κάποια διατροφική ομάδα.



Γιατί χρειαζόμαστε νερό;

Από το συνολικό σωματικό βάρος ενός ατόμου το 50% με 70% είναι νερό. Χωρίς τακτική αναπλήρωση των υγρών που χάνονται, ο χρόνος επιβίωσης του σώματος περιορίζεται σε μόλις μερικές ημέρες.

Το νερό είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη και συντήρηση του οργανισμού, και συμμετέχει σε αρκετές διαδικασίες. Για παράδειγμα, το νερό βοηθά στην αποβολή των άχρηστων συστατικών και ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος, ενώ επίσης παρέχει και ένα μέσο για όλες τις βιολογικές αντιδράσεις που πραγματοποιούνται από τον οργανισμό μας.

Το νερό αποβάλλεται από το σώμα μέσω των ούρων και της εφίδρωσης και πρέπει να αναπληρωθεί μέσω της διατροφής μας. Εάν κάποιος δεν  καταναλώνει αρκετό νερό, μπορεί να αφυδατωθεί. Η αφυδάτωση εμφανίζει συμπτώματα όπως, πονοκεφάλους, κόπωση και απώλεια συγκέντρωσης. Ενώ η χρόνια αφυδάτωση επηρεάζει αρκετά προβλήματα της υγείας, όπως είναι η δυσκοιλιότητα και οι πέτρες στους νεφρούς.

Πόσο νερό χρειαζόμαστε;

Το σώμα παίρνει υγρά από τρεις πηγές:

•Από αυτά που πίνουμε, είτε είναι σκέτο νερό, είτε μέσα από ροφήματα, όπως τσάι, καφέ και χυμό
•Από στερεής μορφής τροφές, ιδιαίτερα φρούτα και λαχανικά (ενώ ακόμη και τροφές όπως το ψωμί και το τυρί προσφέρουν λίγα υγρά)
•Ως αποτέλεσμα χημικών αντιδράσεων που πραγματοποιούνται στο σώμα
Οι περισσότεροι υγιείς ενήλικες χρειάζονται από ενάμισι έως τρία λίτρα νερό ημερησίως, έτσι πρέπει να στοχεύουμε στην κατανάλωση έξι με οκτώ μέτριων ποτηριών υγρών ημερησίως. Ροφήματα, όπως το τσάι, ο καφές και οι φρουτοχυμοί συντελούν στη λήψη υγρών, ενώ επιπλέον περιέχουν και άλλα χρήσιμα στοιχεία για τον οργανισμό.

Εάν κάποιος έχει έντονη σωματική δραστηριότητα, ή σε περιόδους υψηλής θερμοκρασίας, πιθανά θα χρειάζεται μεγαλύτερες ποσότητες υγρών και νερού.

Μπορείτε να καταλάβετε εάν παίρνετε ικανοποιητική ποσότητα υγρών από το χρώμα των ούρων. Εάν το χρώμα είναι ανοιχτόχρωμα, τότε μάλλον η ποσότητα υγρών που λαμβάνετε είναι καλή. Εάν το χρώμα είναι έντονο κίτρινο τότε χρειάζεστε περισσότερα υγρά ή νερό.

Πως να διατηρήσουμε τα επίπεδα υγρών στον οργανισμό.

•Ξεκινήστε προοδευτικά, με ένα ποτήρι νερό το πρωί όταν ξυπνάτε.
•Πιείτε αρκετά ροφήματα μέσα στην ημέρα σας, μην ξεχνάτε ότι το τσάι, ο καφές και οι χυμοί βοηθούν στην πρόσληψη υγρών από τον οργανισμό. Απλά προσέξτε τη ζάχαρη που περιέχεται σε κάποια αναψυκτικά.
•Έχετε ένα μπουκαλάκι νερό στην τσάντα σας, καθώς είναι ένας εύκολος τρόπος να παίρνετε υγρά εάν ταξιδεύετε ή γυμνάζεστε.
•Συνηθίστε να πίνετε ένα ποτήρι νερό με κάθε σας γεύμα
•Η αίσθηση δίψας προκαλείται όταν έχετε ήδη αφυδατωθεί, είναι λοιπόν σημαντικό να πίνετε πριν διψάσετε.
•Αυξήστε την ποσότητα φρέσκων φρούτων και λαχανικών, καθώς περιέχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό.
Εμφιαλωμένο νερό

Υπάρχουν δύο είδη: Το φυσικό νερό και το μεταλλικό νερό

Το φυσικό νερό προέρχεται κατευθείαν από την πηγή, αναβλύζει από το έδαφος και εμφιαλώνεται. Το μεταλλικό νερό αναβλύζει από το έδαφος, και μετά κυλάει ανάμεσα από πολλούς βράχους πριν εμφιαλωθεί, με αποτέλεσμα να έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε αρκετά μέταλλα. Αντίθετα με το φυσικό νερό δεν μπορεί να υποστεί κανενός είδους επεξεργασία εκτός από την αφαίρεση άμμου και βρωμιάς. Οι διαφορετικές μάρκες φυσικού και μεταλλικού νερού περιέχουν διαφορετική ποσότητα μετάλλων, ανάλογα με την πηγή απ'όπου προήλθαν.

Είναι απαραίτητο να αγοράζουμε εμφιαλωμένο νερό;

Δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποστηρίζουν τη χρήση του εμφιαλωμένου νερού έναντι του νερού βρύσης. Καθώς οι προβληματισμοί όσον αφορά τη διατήρηση του εμφιαλωμένου νερού είναι πολλοί, τελικά αποτελεί θέμα προσωπικής επιλογής.

Πηγή: http://www.bbc.co.uk
Καταγράφηκε
                 http://nitsa2009.blogspot.com/
 
Απάντηση #1
« στις: Φεβρουάριος 04, 2010, 10:53:33 πμ »
giota Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 5.625
Μέλος από: Οκτ, 2007

Προφίλ WWW
πολυ ωραιο αρθρο..εγω πινω πολυ νερο..παρα πολυ...
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #2
« στις: Φεβρουάριος 04, 2010, 11:07:58 πμ »
nitsa2009 Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
nitsa2009 Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 3.043
Μέλος από: Απρ, 2009

Προφίλ
εγώ πάλι καθόλου με το ζόρι το πίνω για τα φάρμακα. inlove
Καταγράφηκε
                 http://nitsa2009.blogspot.com/
 
Απάντηση #3
« στις: Φεβρουάριος 04, 2010, 11:11:23 πμ »
marylou Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 763
Μέλος από: Μάρ, 2009

Προφίλ
Και εγώ τώρα το χειμώνα με το ζόρι θα πιώ 4-5 ποτήρια την ημέρα... είναι όμως πολύ σημαντικό κα απαραίτητο για τον οργανισμό μας  up
Καταγράφηκε
                 Πίσω απο τα σύννεφα.... ο ήλιος πάντα θα λάμπει !!!
 
Απάντηση #4
« στις: Φεβρουάριος 04, 2010, 13:35:47 μμ »
Mary Αποσυνδεδεμένος
VIP Member
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 2.702
Μέλος από: Σεπ, 2007

Προφίλ
Και εγώ τώρα το χειμώνα με το ζόρι θα πιώ 4-5 ποτήρια την ημέρα... up

Πολύ πίνεις Marylou...εγώ πίνω 4-5 σταγόνες την ημέρα...
Το καλοκαίρι... και με τρελές θερμοκρασίες το τσούζω λίγο παραπάνω... μπορεί να πιω... μη σου πω και 2 ποτήρια... (κανονική κραιπάλη δλδ)! biggrin
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #5
« στις: Φεβρουάριος 05, 2010, 13:59:24 μμ »
sgr Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 4.438
Μέλος από: Ιούν, 2007

Προφίλ
Στο μόνο που είμαι σωστή είναι στο νερό.
Πρέπει να πίνω γύρω στα 3-4 λίτρα τη μέρα. Μου αρέσει  beer
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #6
« στις: Φεβρουάριος 06, 2010, 01:40:10 πμ »
Faye Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 1.940
Μέλος από: Ιαν, 2009

Προφίλ
...εγώ πίνω 4-5 σταγόνες την ημέρα...
Το καλοκαίρι... και με τρελές θερμοκρασίες το τσούζω λίγο παραπάνω... μπορεί να πιω... μη σου πω και 2 ποτήρια... (κανονική κραιπάλη δλδ)! biggrin

Mary κι εγώ κάτι σταγονίτσες πίνω, άσε που πολλές μέρες δεν πίνω ούτε αυτές.  Στριφογύρισμα ματιών
Τρώω όμως πολλά φρούτα και λαχανικά και μάλλον παίρνω από κει τα υγρά που χρειάζομαι δεν εξηγείται αλλιώς το ότι δεν διψάω ποτέ. Έκπληξη
Πάντως παιδιά να πω ότι και η υπερβολή κάνει κακό έστω και αν πρόκειται για νερό.
Η υπερβολική κατανάλωση ιδίως πριν το γεύμα, παρεμποδίζει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών από τις τροφές.
Επίσης η πυπερβολική κατανάλωση νερού μειώνει την ικανότητα των νεφρών να λειτουργούν σαν φίλτρο και οδηγεί σε ανισσοροπία των ηλεκτρολυτών, προκαλώντας πονοκεφάλους, κράμπες, σύγχιση, κακή λειτουργία του εντέρου αλλά και ανεπανόρθωτες βλάβες όπως κώμα και θάνατο.
Μη σας φαίνεται υπερβολή έχουν καταγραφεί περιστατικά όπως αυτό εδώ
Γι αυτό όπως σε όλα έτσι και στο νεράκι χρειάζεται μέτρο, μην πάμε για καλό και πάθουμε χειρότερα. Κλείσιμο ματιού
Καταγράφηκε
  Χαμογελάτε!!!  Κάνει τους άλλους ν ανησυχούν.....
 
Απάντηση #7
« στις: Δεκέμβριος 04, 2011, 15:31:48 μμ »
TSIGKOS59 Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1.426
Μέλος από: Ιούν, 2010

Προφίλ
Πόσο νερό χρειάζεται για καλή νεφρική λειτουργία...
Καταγράφηκε
ΑΡΧΕ ΣΕΑΥΤΟΥ
 
Απάντηση #8
« στις: Δεκέμβριος 09, 2011, 10:58:42 πμ »
susudi Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 796
Μέλος από: Απρ, 2009

Προφίλ WWW
πολυ καλα τα αρθρα για το νερό ιδικα για εμας που δεν πινουμε !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #9
« στις: Δεκέμβριος 09, 2011, 13:51:01 μμ »
TSIGKOS59 Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1.426
Μέλος από: Ιούν, 2010

Προφίλ
Εγώ έχω όλη μέρα δίπλα μου ένα μπουκάλι νερό και πίνω σαν τον αλκοολικό.  beer

Και στο αυτοκίνητο άμα θέλω να πάω κάπου πάνω από 15’-20’ παίρνω μαζί μου νερό  Σαρκασμός

Καταγράφηκε
ΑΡΧΕ ΣΕΑΥΤΟΥ
 
Εκτύπωση  Σελίδες 1 Πάνω