GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Απρίλιος 20, 2024, 03:16:09 πμ
+  GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
|-+  Κουβεντούλα
| |-+  Κοινωνικές Σχέσεις και Οικογένεια
| | |-+  Σχολείο και εκπαίδευση
| | | |-+  Τα άτακτα παιδιά δεν γίνονται απαραίτητα κακοί μαθητές
Σύνθετη αναζήτηση
  0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σελίδες 1 Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Τα άτακτα παιδιά δεν γίνονται απαραίτητα κακοί μαθητές  (Αναγνώστηκε 3653 φορές)
« στις: Νοέμβριος 16, 2007, 14:45:56 μμ »
sgr Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 4.438
Μέλος από: Ιούν, 2007

Προφίλ

Νέες μελέτες αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο δάσκαλοι και γονείς θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τα παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς. ΄Οπως αναφέρει η εφημερίδα Τhe New York Times αι αναδημοσιεύουν Τα Νέα (14.11.2007), σύμφωνα με τους επιστήμονες, ακόμα και τα παιδιά που χαρακτηρίζονται «προβληματικά» στο Νηπιαγωγείο, ανταγωνίζονται άριστα τους συμμαθητές τους αργότερα, στο Δημοτικό.

Εκπαιδευτικοί και ψυχολόγοι εδώ και χρόνια εκφράζουν ανησυχίες για την εξέλιξη των παιδιών που μπαίνουν στο σχολείο με προβλήματα συμπεριφοράς. Δύο νέες μελέτες, όμως, δείχνουν πως οι φόβοι τους είναι υπερβολικοί. Η πρώτη έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα πως τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που είναι περισσότερο ζωηρά απ΄ ό,τι οι συνομήλικοί τους, τα πάνε πολύ καλά στο Δημοτικό, εξίσου με τους συμμαθητές τους που δεν ήταν τόσο άτακτοι.
 
Σύμφωνα με τη δεύτερη έρευνα, τα παιδιά που πάσχουν από διαταραχή ελλειμματικής προσοχής- υπερκινητικότητα (ΑDΗD) υποφέρουν κυρίως από μια καθυστέρηση στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και δεν μειονεκτούν κάπου αλλού.
Οι ειδικοί επισημαίνουν πως οι δύο έρευνες μπορεί να αλλάξουν τον τρόπο που οι επιστήμονες, οι δάσκαλοι και οι γονείς κατανοούν και διαχειρίζονται το πρόβλημα των συγκεκριμένων παιδιών στα πρώτα χρόνια της ένταξής τους στην εκπαίδευση, αλλά και να οδηγήσουν στην επανεκτίμηση των πιθανών αιτίων της διασπαστικής συμπεριφοράς σε ορισμένα παιδιά.

Στην πρώτη έρευνα - δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Developmental Ρsychology» - διεθνής ομάδα ερευνητών ανέλυσε τα στοιχεία που είχε στη διάθεσή της από παλαιότερες έρευνες όσον αφορά στην κοινωνική και νοητική ανάπτυξη περισσοτέρων από 16.000
παιδιών. Οι ειδικοί ανακάλυψαν πως η αντικοινωνική συμπεριφορά στο Νηπιαγωγείο δεν συνδέεται με τις επιδόσεις τους στο τέλος του Δημοτικού. Τα παιδιά που διέκοπταν τον νηπιαγωγό, ήταν ανυπάκουα και δεν δίσταζαν να πιαστούν στα χέρια μέσα στην τάξη, τα πήγαιναν όμως πολύ καλά στην ανάγνωση, αλλά και στα Μαθηματικά στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού, όπως ακριβώς οι συμμαθητές τους, που δεν είχαν παρουσιάσει στο παρελθόν προβλήματα συμπεριφοράς.

Στη δεύτερη μελέτη, οι ερευνητές από το Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας και το Πανεπιστήμιο ΜcGill, χρησιμοποιώντας απεικονιστικές μεθόδους του εγκεφάλου, ανακάλυψαν πως οι εγκέφαλοι των παιδιών που είχαν διαγνωστεί με ΑDΗD (από τις συνηθέστερες ψυχιατρικές διαγνώσεις στα παιδιά που εκδηλώνουν απροσεξία, έλλειψη συγκέντρωσης και υπερκινητικότητα) αναπτύχθηκαν φυσιολογικά, αλλά πιο αργά σε ορισμένες περιοχές τους, συγκριτικά με άλλα παιδιά που δεν παρουσίαζαν διαταραχή στη συμπεριφορά.
 
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα παιδιά με ΑDΗD. Στον εγκέφαλο που αναπτύσσεται κανονικά, ο εγκεφαλικός φλοιός- εκεί δηλαδή όπου εντοπίζεται το σύστημα που εμπλέκεται στη συνειδητή σκέψη- γίνεται πιο πυκνός κατά τη διάρκεια των πρώτων ετών της παιδικής ηλικίας. Στη συνέχεια, σε μια διαδικασία που επεκτείνεται στην εφηβεία, ο εγκέφαλος ωριμάζει και ο φλοιός λεπταίνει, χάνοντας νευρώνες. Η διαδικασία αυτή, στα παιδιά με ΑDΗD καθυστερεί περίπου τρία χρόνια, κατά μέσο όρο, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα. Η συγκεκριμένη μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Τhe Ρroceedings of the Νational Αcademy of Sciences».

 https://www.e-paideia.net/news/article.asp?lngEntityID=59130&lngDtrID=102
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #1
« στις: Νοέμβριος 19, 2007, 07:11:36 πμ »
Lia_P
Επισκέπτης
Έχεις απόλυτο δίκιο, έτσι είναι. Χρειάζεται σωστή αντιμετώπιση, πράγμα που μου έχει δείξει η δική μου πείρα.
Πολύ καλό σάιτ αυτό που προτείνεις.
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #2
« στις: Αύγουστος 05, 2008, 10:10:31 πμ »
Nena Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 987
Μέλος από: Αύγ, 2007

Προφίλ
Ξαναβγάζω το θέμα στην επιφάνεια μια που γίνεται συζήτηση για σταθμούς κ.λπ.
Θέλω να επισημάνω σ όσα γράφηκαν τότε πως καλά είναι να έχουμε το νου μας στο τι συμβαίνει σπίτι μας. Άτακτα παιδιά δεν είναι μόνο γιατι τόχουν στο dna τους, αλλά γιατί προσπαθούν κάτι να μας πουν, κάπως να μας απασχολήσουν. Το ίδιο και μέσα στην τάξη. Οπότε καλά είναι να υπάρχει συχνή επαφή με τη δασκάλα για να δίνει κι αυτή σημασία.Άλλωστε αρέσει στους εκπαιδευτικούς να τους βλέπουν οι γονείς γιατί αλλιώς νομίζουν ότι αδιαφορούν για τη δουλειά τους.
Καταγράφηκε
 
Εκτύπωση  Σελίδες 1 Πάνω