GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Σεπτέμβριος 30, 2020, 01:53:36 πμ
+  GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
|-+  Κουβεντούλα
| |-+  Women΄s Section
| | |-+  Fitness και Διατροφή
| | | |-+  Η διατροφή του καύσωνα - Τι επιτρέπεται να τρώτε όταν το θερμόμετρο δείχνει 42 β
Σύνθετη αναζήτηση
  0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σελίδες 1 Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Η διατροφή του καύσωνα - Τι επιτρέπεται να τρώτε όταν το θερμόμετρο δείχνει 42 β  (Αναγνώστηκε 24965 φορές)
« στις: Ιούλιος 21, 2011, 16:27:28 μμ »
ArXoS Αποσυνδεδεμένος
Διαχειριστής
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 5.605
Μέλος από: Ιούν, 2007

greekmasa greekmasa Προφίλ WWW
Τα ναι και τα όχι της διατροφής όταν οι θερμοκρασίες είναι "καυτές".



Ο κλινικός διατροφολόγος Δημήτρης Γρηγοράκης τονίζει ότι: "γενικότερα πρέπει να ξέρουμε ότι τους καλοκαιρινούς μήνες με τις υψηλές θερμοκρασίες και ιδιαίτερα οι συνθήκες καύσωνα έχουν συσχετιστεί με διαταραχές όπως οι διαταραχές υγρών, ηλεκτρολυτών, με την υπόταση, τη θερμοπληξία και διάφορες γαστρεντερικές ανωμαλίες. Για να προλαμβάνουμε όλες αυτές τις διαταραχές είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε ορισμένες χρήσιμες οδηγίες για τις δύσκολες αυτές ημέρες.

ΤΑ ΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΟΧΙ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΟΝ ΚΑΥΣΩΝΑ
- να πίνουμε άφθονο νερό και ισοτονικά ποτά καθ΄όλη τη διάρκεια της ημέρας ακόμη και όταν δε διψάμε.
- να αποφεύγουμε τα αλκοολουχα ποτά ιδίως κατά τις ώρες της ημέρας που βρισκομαστε κάτω από τον ήλιο.
- να αποφεύγουμε τις βαριές σάλτσες και τα τηγανιτά
- θα πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στα λαχανικά, στις ωμές σαλάτες, στα φρούτα
- θα πρέπει να προτιμήσουμε τα ψάρια και ειδικά αυτά με λίγα λιπαρά, όπως είναι ο γαλέος, το φαγγρί και η συναγρίδα αλλά και το κρέας με χαμηλά λιπαρά, όπως είναι το άπαχο κόκκινο κρέας αλλά και το κοτόπουλο και η γαλοπούλα.
- θα πρέπει να αποφεύγουμε τα γλυκά, τα αναψυκτικά και γενικότερα τα ροφήματα με μεγάλες ποσοτητες ζάχαρης.
- θα πρέπει να τρώμε σχετικά αλατισμένα φαγητά καθώς με τον ιδρώτα χάνονται σημαντικές ποσότητες αλατιού από τον οργανισμό οι οποίες θα πρέπει να αναπληρωθούν δεδομένου ότι το αλάτι βοηθά στην εξοικονόμηση υγρών από τον οργανισμό.
- θα πρέπει να αποφεύγουμε τα καυτά ή πολύ ζεστά φαγητά
- θα πρέπει να προτιμάμε δροσιστικά επιδόρπια όπως ζελέ, όπως γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά και μικρή περιεκτικότητα σε ζάχαρη
- πρέπει να τρώμε πολλά και μικρά γεύματα
- πρέπει να αποφεύγουμε την κίνηση μετά τα κύρια γεύματα της ημέρας, για παράδειγμα το περπάτημα, τις δουλειές στο σπίτι και γενικότερα έντονη δραστηριότητα.
Τέλος θα πρέπει να προσέχουμε τα ευαίσθητα φαγητά όπως είναι το γάλα, το τυρί και τα διάφορα αλλαντικά τα οποία δε θα πρέπει να συντηρούνται εκτός ψυγείου για διάστημα μεγαλύτερο της μιας ώρας.

ΕΥΑΙΣΘΗΤΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ:
- τα βρέφη
- οι έγγυες
- οι θηλάζουσες
- οι ηλικιωμένοι
Ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους πρέπει να εφιστήσουμε την προσοχή καθως σε αυτούς το αίσθημα της δίψας δεν λειτουργεί σε ικανοποιητικό βαθμό με αποτελέσμα να είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στην αφυδάτωση. Αυτό μπορεί να τους οδηγήσει σε γαστρεντερικές διαταραχές, πτώση των ηλεκτροδιαλυτών, πτώση της αρτηριακής πίεσης, θερμποπληξία, ακόμη και στον αιφνίδιο θάνατο.

dete.gr
Καταγράφηκε
Γηράσκω αεί διδασκόμενος
 
Απάντηση #1
« στις: Ιούλιος 21, 2011, 16:37:05 μμ »
ArXoS Αποσυνδεδεμένος
Διαχειριστής
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 5.605
Μέλος από: Ιούν, 2007

greekmasa greekmasa Προφίλ WWW
Η διατροφή του καύσωνα

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην προφύλαξή μας από την υπερθερμία και τις επιπτώσεις της.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσουμε στην πρόσληψη περισσότερων υγρών. Με τον καύσωνα αυξάνεται πολύ η θερμοκρασία του σώματος και, προκειμένου ο οργανισμός μας να το «ψύξει» δαπανά ενέργεια αλλά και νερό (ιδρώτας).

Νερό

Προτεραιότητα δίνουμε στο νερό. Μπορούμε, ωστόσο, να συμπληρώνουμε την πρόσληψη υγρών με παγωμένο τσάι και φυσικούς χυμούς, πάντα με μέτρο, αφού το τσάι έχει καφεΐνη και οι χυμοί θερμίδες.

Τα αναψυκτικά, αλλά και τα αλκοολούχα ποτά θα πρέπει να τα αποφεύγουμε, αφού τα μεν πρώτα έχουν ζάχαρη και άρα περιττές θερμίδες, χωρίς να μας ξεδιψάνε ουσιαστικά, ενώ τα αλκοολούχα μας προκαλούν αυξημένη διούρηση οπότε πιθανότατα θα μας αφυδατώσει. Ακόμα και ένα ποτήρι οινοπνευματούχου ποτού (π.χ. μπύρα) μπορεί να είναι προς στιγμήν δροσερό και απολαυστικό αλλά αν συνδυαστεί με φαγητό, τελικά μάλλον μας ζεστάνει λόγω των θερμίδων του.

Λαχανικά και φρούτα

Τα λαχανικά και φρούτα αποτελούν την ιδανικότερη επιλογή. Είναι πλούσια σε υγρασία (νερό), απαραίτητες βιταμίνες για την τόνωση και ενδυνάμωση του οργανισμού το καλοκαίρι (π.χ. Α, C, καροτένια κ.α.) και αναγκαίους για την υδατική ισορροπία ηλεκτρολύτες (π.χ. κάλιο, νάτριο, μαγνήσιο κ.α.). Οι τελευταίοι μάλιστα χρειάζονται συχνή αναπλήρωση στο σώμα μας, σε περιόδους καύσωνα. Έτσι, το καρπούζι ή το αγγούρι πέρα από νερό (95% περιεκτικότητα) και ιχνοστοιχεία θα μας δώσει λίγες θερμίδες ώστε να μην ζεσταθούμε με τη βρώση του, είναι εύπεπτο και περιέχει υδατάνθρακες (ήπια αύξηση γλυκόζης αίματος) ώστε να μας τονώσει και να μας «ξυπνήσει» από το λήθαργο και την ατονία της υπερβολικής ζέστης.

Γεύματα

Προτιμείστε μικρά και συχνά γεύματα με λαχανικά, ψάρια και άπαχο κρέας. Σε κάθε περίπτωση τα μεγάλα, λιπαρά και γενικότερα βαριά γεύματα και φαγητά θα σας φουσκώσουν, θα σας ζεστάνουν παραπάνω και τελικά θα σας επιφέρουν δυσφορία και λήθαργο.
Καταγράφηκε
Γηράσκω αεί διδασκόμενος
 
Απάντηση #2
« στις: Ιούλιος 22, 2011, 10:58:05 πμ »
nitsa2009 Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
nitsa2009 Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 3.043
Μέλος από: Απρ, 2009

Προφίλ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ up
Καταγράφηκε
                 http://nitsa2009.blogspot.com/
 
Εκτύπωση  Σελίδες 1 Πάνω