GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νοέμβριος 17, 2017, 23:26:04 μμ
+  GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
|-+  Μαγειρέματα
| |-+  Διατροφικά νέα ..
| | |-+  Γιατί πρέπει να ακολουθούμε τη μεσογειακή δίαιτα
Σύνθετη αναζήτηση
  0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σελίδες 1 Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Γιατί πρέπει να ακολουθούμε τη μεσογειακή δίαιτα  (Αναγνώστηκε 6371 φορές)
« στις: Δεκέμβριος 31, 2007, 19:48:45 μμ »
giota Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 5.625
Μέλος από: Οκτ, 2007

Προφίλ WWW
1. Η μεσογειακή δίαιτα είναι η πλέον ισορροπημένη διατροφή από άποψη περιεκτικότητος και αναλογιών σε θρεπτικά συστατικά, διότι τα χαρακτηριστικά της είναι : άφθονες φυτικές τροφές (φρούτα - λαχανικά - ψωμί και άλλα προϊόντα δημητριακών - πατάτες - όσπρια - καρποί και σπόροι), πλούσια πηγή σωστών υδατανθράκων, μέτριες ποσότητες γαλακτοκομικών (πηγή ασβεστίου και βιταμινών D,A), μέτριες ποσότητες ψαριών και πουλερικών (πηγή πρωτεϊνών), μικρές ποσότητες κόκκινου κρέατος (πηγή πρωτεϊνών αλλά και λιπαρών) και κρασί σε μικρές ποσότητες κατά κανόνα με τα γεύματα (πηγή αντιοξειδωτικών και φλαβονοειδών).

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας οι αναλογίες των θρεπτικών συστατικών στην ημερήσια διατροφή έχουν ώς εξής: 50-60% υδατάνθρακες, 25-30 % λίπη, 20-25% πρωτεΐνες το οποίο επιτυγχάνεται με την μεσογειακή διατροφή.

2. Η μεσογειακή δίαιτα συμβάλει στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της υπέρτασης. η μεσογειακή δίαιτα περιέχει τροφές πλούσιες σε κάλιο που βρίσκεται άφθονο σε φρούτα, λαχανικά (κυρίως πράσινα φυλλώδη), χυμός πορτοκαλιού, αποξηραμένα φρούτα, πατάτες κλπ.
Η δίαιτα υψηλή σε κάλιο είναι ευνοϊκή για την προστασία από την υψηλή αρτηριακή πίεση.

3. Η μεσογειακή δίαιτα είναι πλούσια σε τροφές που περιέχουν ουσίες όπως η β-καροτίνη, η βιταμίνη Ε και C, σελήνιο, ψευδάργυρο, οι οποίες είναι αντιοξειδωτικές και θεωρούνται η καλύτερη διατροφική πρόληψη κατά του καρκίνου.

4. Επιστημονικές μελέτες του μεσογειακού τύπου διατροφής ανέδειξαν τη διατροφική αξία της μεσογειακής δίαιτας στην αντιμετώπιση και πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων. Το ελαιόλαδο που περιέχεται άφθονο στην μεσογειακή δίαιτα είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που αυξάνουν τον καταβολισμό δηλαδή την διάσπαση της κακής χοληστερόλης LDL και την δεύσμευση της χοληστερόλης από την HDL. Τα λιπαρά ψάρια (σκουμπρί - σαρδέλα - γαύρος) περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα, η κατανάλωσή τους συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης εμφράγματος του μυοκαρδίου. Μελέτες συνδέουν τα ω-3 λιπαρά οξέα με δράση αντιθρομβωτική, αντιυπερτασική και υποτριγλυκαιριδαιμική. Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν δυσαπορροφητους φυτικούς πολυσακχαρίτες που έχουν ισχυρή υποχοληστεριναιμική δράση βοηθώντας την απομάκρυνση της χοληστερίνης.

5. Η μεσογειακή δίαιτα μπορεί να αποτελέσει μια αξιοσύστατη διατροφική στρατηγική για την μείωση του βάρους σε υπέρβαρα, παχύσαρκα, διαβητικά άτομα.

6. Η διατροφή αποτελεί τη βάση θεραπευτικής αλλά και την πρόληψη του Διαβήτη τύπου 2. Η μεσογειακή δίαιτα μπορεί να θεωρηθεί από τις πλέον ενδεδειγμένες δίαιτες στην αντιμετώπιση και πρόληψη του διαβήτη τύπου 2 αλλά και στην θεραπευτική αντιμετώπιση του διαβήτη τύπου 1.

Γράφει η Μπρούμη - Μινώτου Πηνελόπη, Βιοχημικός – Διατροφολόγος


7. Η μεσογειακή δίαιτα είναι εύγευστη, έχει μεγάλη ποικιλία, απίθανους συνδυασμούς και πολλές νοστιμότατες συνταγές χωρίς να επιβαρύνει την ΥΓΕΙΑ και το ΒΑΡΟΣ.
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #1
« στις: Μάιος 18, 2015, 15:28:17 μμ »
dolly Αποσυνδεδεμένος
Mέλος
**
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 130
Μέλος από: Μάι, 2010

Προφίλ
Η μεσογειακή διατροφή αντιστρέφει τη φθορά του εγκεφάλου
Η μεσογειακή διατροφή, ειδικά όταν εμπλουτίζεται με μια μερίδα ξηρών καρπών και ελαιολάδου καθημερινά, μπορεί να αντισταθμίσει τις επιπτώσεις της γήρανσης στην ικανότητα του εγκεφάλου να λειτουργήσει, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στην διαδικτυακή έκδοση της επιστημονικής επιθεώρησης JAMA Internal Medicine.
 
Η μεσογειακή διατροφή, η οποία έχει επίσης δείξει οφέλη στην καρδιαγγειακή υγεία, χαρακτηρίζεται από τα λαχανικά, τα φρούτα, τους μη-επεξεργασμένους σπόρους και τα όσπρια. Περιλαμβάνει, επίσης, ψάρια, κρασί και ελάχιστη κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων που είναι πλούσια σε λιπαρά.
Στην μελέτη συμμετείχαν 447 νοητικά υγιείς άνθρωποι ηλικίας 55-80 ετών, οι οποίοι χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Δύο ομάδες ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή με επιπλέον 30 γραμμάρια ξηρούς καρπούς (καρύδια, φουντούκια και αμύγδαλα) την ημέρα ή πέντε κουταλιές της σούπας έξτρα παρθένο ελαιόλαδο την ημέρα. Η τρίτη ομάδα (ομάδα ελέγχου) ακολούθησε απλά μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Οι επιστήμονες παρακολούθησαν τους συμμετέχοντες για ένα διάστημα 4 ετών κατά μέσο όρο.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου, η λειτουργία της μνήμης παρέμεινε ισχυρή στα μέλη της πρώτης ομάδας, ενώ η λειτουργία του μετωπιαίου φλοιού (κέντρο προσοχής και κέντρο για τις εκτελεστικές λειτουργίες) βελτιώθηκε στα μέλη της δεύτερης ομάδας.
Αυτή η μειωμένη πτώση στη γνωστική λειτουργία πιθανόν πηγάζει από την αφθονία αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών παραγόντων που βρίσκονται στις συμπληρωματικές τροφές (ξηροί καρποί και ελαιόλαδο) της μεσογειακής διατροφής, σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας, δρ Ros.
Το ελαιόλαδο και ξηροί καρποί είναι τροφές πλούσιες σε φαινολικές ενώσεις που θα μπορούσαν να εξουδετερώσουν οξειδωτικές διαδικασίες στον εγκέφαλο, οι οποίες οδηγούν σε νευροεκφυλισμό.

Καταγράφηκε
 
Εκτύπωση  Σελίδες 1 Πάνω