GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Μάιος 17, 2022, 01:48:52 πμ
+  GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
|-+  Μαγειρέματα
| |-+  Ο κόσμος της .. δίαιτας
| | |-+  Dukan
| | | |-+  Κόβοντας το τσιγάρο με τη δίαιτα Ντουκάν
Σύνθετη αναζήτηση
  0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σελίδες 1 Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Κόβοντας το τσιγάρο με τη δίαιτα Ντουκάν  (Αναγνώστηκε 8337 φορές)
« στις: Σεπτέμβριος 02, 2012, 09:55:25 πμ »
noucca Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 942
Μέλος από: Ιούν, 2012

Προφίλ
Το κόψιμο της κακιά συνήθειας και η αύξηση του βάρους
Πολλοί διστάζουν, και δικαιολογημένα, να κόψουν το τσιγάρο γιατί φοβούνται ότι θα πάρουν βάρος. Υπάρχουν επίσης εκείνοι που, έχοντας καταφέρει να το κόψουν, βλέπουν το βάρος τους να εκτοξεύεται προς τα πάνω, οπότε το ξαναρχίζουν πιστεύοντας εσφαλμένα ότι θα ξεφορτωθούν τα περιττά κιλά. Τελικά, το μόνο που καταφέρνουν είναι να θυσιάσουν τα θαυμαστά οφέλη που με τόσο σκληρή δουλειά κέρδισαν και να περιπλέξουν περισσότερο τα προβλήματά τους.
Πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι τα περιττά κιλά που έρχονται μαζί με το κόψιμο του τσιγάρου οφείλονται σε δύο λόγους. Ο πρώην καπνιστής πρέπει να αναζητήσει άλλες μορφές στοματικής ευχαρίστησης, άλλες μυρωδιές, γεύσεις και κινήσεις, διαφορετικές αλλά παρόμοιες με αυτές του τσιγάρου. Οι παιδίατροι και οι ψυχολόγοι τις κατατάσσουν στο «Στοματικό στάδιο», αναφερόμενοι στο στοματικό στάδιο της πρώτης βρεφικής ηλικίας που περιέγραψε ο Φρόυντ. Η ανάγκη να βρείτε αισθήσεις παρόμοιες με του τσιγάρου φέρνει την ανάγκη να βάλετε κάτι στο στόμα σας, την ανάγκη να τσιμπολογάτε ανάμεσα στα γεύματα σνακ και άλλες τροφές με έντονη και ευχάριστη γεύση, τροφές που αυξάνουν τις θερμίδες που παίρνετε καθημερινά. Κι ενώ η ανάγκη για νέες γευστικές συγκινήσεις φέρνει θερμίδες, ακόμα περισσότερες συσσωρεύονται καθημερινά γιατί πλέον απουσιάζει η νικοτίνη που τις έκαιγε. Ο συνδυασμός αυτών των γευστικών και μεταβολικών παραγόντων σημαίνει ότι ο πρώην καπνιστής μπορεί να πάρει κατά μέσο όρο 5 και μερικές φορές 10 ή και 15 κιλά, ανάλογα με την προδιάθεση παχυσαρκίας και το πόσο εθισμένος ήταν στο τσιγάρο.
Το βάρος που προστέθηκε όταν κόψατε αυτή την κακιά συνήθεια είναι πραγματικό και δε θα εξαφανιστεί ως διά μαγείας αν αρχίσετε να καπνίζετε ξανά. Έτσι λοιπόν είναι πολύ σημαντικό να μην ακυρώσετε τον εξαιρετικό αυτό άθλο να ξεπεράσετε την εξάρτησή σας σε ένα ναρκωτικό τόσο επικίνδυνο όσο το τσιγάρο.
Να θυμάστε επίσης ότι ο κίνδυνος να πάρετε βάρος λόγω διακοπής του καπνίσματος δεν είναι μόνιμος αλλά κρατάει 6 μήνες. Άρα και η επιπλέον μάχη σας με την αύξηση του βάρους είναι περιορισμένης χρονικής διάρκειας. Όταν περάσουν οι 6 μήνες, ο μεταβολισμός σας θα γυρίσει στα φυσιολογικά επίπεδα και η ανάγκη για στοματικές διεγέρσεις θα μειωθούν, κάνοντας τον έλεγχο του βάρους πολύ ευκολότερο.

Πώς ένας καπνιστής φυσιολογικού βάρους θα αποφύγει να πάρει κιλά
Ας δούμε τώρα την περίπτωση ενός καπνιστή με κανονικό βάρος, που δεν έχει προδιάθεση ή οικογενειακό ιστορικό παχυσαρκίας και δεν έχει κάνει ποτέ του δίαιτα.
Η καλύτερη στρατηγική για έναν ελαφρύ καπνιστή, που δεν καπνίζει πάνω από 10 τσιγάρα την ημέρα και δεν καταπίνει τον καπνό, είναι να κάνει το 4ο στάδιο της δίαιτας Ντουκάν, δηλαδή τις Τετάρτες της καθαρής πρωτεΐνης, να χρησιμοποιεί τις σκάλες αντί για το ασανσέρ και να τρώει 3 κ.σ. πίτουρο βρώμης, για 6 μήνες.
Για έναν βαρύ καπνιστή, που καπνίζει πάνω από 20 τσιγάρα την ημέρα, το 3ο στάδιο είναι προτιμότερο και θα πρέπει να το ακολουθήσει κατά γράμμα για τους πρώτους 4 μήνες και μετά να κάνει το 4ο στάδιο για άλλους 4.

Πώς ένας καπνιστής με προδιάθεση παχυσαρκίας θα αποφύγει να πάρει κιλά
Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία ή αντιμετωπίζετε άλλα προβλήματα υγείας όπως διαβήτη, αναπνευστικά ή καρδιακά προβλήματα, η συμβουλή μου είναι να ξεκινήσετε από το 2ο στάδιο της δίαιτας Ντουκάν, την 1/1 εκδοχή, δηλαδή να εναλλάσσετε 1 ημέρα καθαρής πρωτεΐνης με 1 ημέρα πρωτεΐνη με λαχανικά για έναν ολόκληρο μήνα, το διάστημα δηλαδή που διανύετε το μεγαλύτερο κίνδυνο να πάρετε βάρος. Μετά προχωρήστε στο 3ο στάδιο για άλλους 5 μήνες και μετά ακολουθήστε το 4ο στάδιο για τουλάχιστον 6 μήνες.

Παχυσαρκία και διακοπή του καπνίσματος
Στη δική σας περίπτωση ο κίνδυνος για την υγεία σας είναι πολύ μεγαλύτερος, γιατί τα επιπλέον κιλά θα επιδεινώσουν μια ήδη επιβαρυμένη υγεία. Η κατάστασή σας είναι δύσκολη γιατί η προϋπάρχουσα παχυσαρκία δείχνει ότι παίρνετε εύκολα βάρος και το τσιγάρο από μόνο του δεν σας βοήθησε να κρατήσετε τα κιλά μακριά. Κινδυνεύετε να αυξηθούν δραματικά τα τσιμπολογήματα και η λαχτάρα σας για στοματικές διεγέρσεις.
Πάραυτα, τα οφέλη είναι ισάξια του βαθμού δυσκολίας, γιατί η διακοπή του καπνίσματος σε συνδυασμό με την απώλεια βάρους για έναν παχύσαρκο, απαλλάσσει τον οργανισμό του από το διπλό ρίσκο των καρδιακών νοσημάτων και του καρκίνου του πνεύμονα.
Αυτός ο εξαιρετικά δύσκολος και ύπουλος δρόμος που έχετε να διανύσετε χρειάζεται πολύ ισχυρή κινητοποίηση από τη μεριά σας, καθώς και ιατρική και ψυχολογική υποστήριξη από γιατρό, ο οποίος μπορεί να χρειαστεί να σας γράψει ηρεμιστικά ή ακόμα και αντικαταθλιπτικά για να μειώσει το σοκ που θα υποστείτε από τη διπλή αλλαγή στις συνήθειές σας.
Σε τέτοιες επιτακτικές καταστάσεις, προτείνω τη δίαιτά μου στην πιο αυστηρή της μορφή. Ξεκινήστε με την 1η φάση για 5 ως 7 ημέρες, ακολουθήστε τη 2η εναλλάσσοντας μία μέρα καθαρής πρωτεΐνης με μία μέρα πρωτεΐνης με λαχανικά και μετά περάστε στην 3η φάση υπολογίζοντας τη διάρκειά της σύμφωνα με τον κανόνα «5 ημέρες για κάθε λίβρα βάρους που χάσατε» (Σ.τ.Μ. 1 λίβρα = 453 γρ, άρα 1 κιλό = 2,2 λίβρες = 11 ημέρες). Τέλος, και αυτό είναι το πιο σημαντικό, μπείτε στο τελευταίο στάδιο της δίαιτάς μου, τη φάση της μόνιμης Σταθεροποίησης με το τρίο των προληπτικών μέτρων: Τετάρτες πρωτεΐνης, σκάλες αντί για ασανσέρ και 3 κ.σ. βρώμη για την υπόλοιπη ζωή σας.

Πώς να χάσετε βάρος αν έχει ήδη κόψει το κάπνισμα
Σε αυτή την περίπτωση η ζημιά έχει ήδη γίνει και δεν την προλάβαμε εγκαίρως. Έχετε πετύχει το στόχο σας να κόψετε το κάπνισμα αλλά κατά τη διάρκεια της προσπάθειάς σας πήρατε βάρος. Είναι ζωτικής σημασίας να αποφύγετε με κάθε τρόπο να υποκύψετε στον πειρασμό να ξαναρχίσετε το τσιγάρο.
Η κατάστασή σας είναι παρόμοια με αυτή ενός συνηθισμένου υπέρβαρου και μπορεί να αντιμετωπιστεί χρησιμοποιώντας όλα τα στάδια της δίαιτας Ντουκάν στην πιο δραστική της μορφή: Ξεκινήστε με την 1η φάση για 5 ημέρες, ακολουθήστε τη 2η εναλλάσσοντας μία μέρα καθαρής πρωτεΐνης με μία μέρα πρωτεΐνης με λαχανικά και μετά περάστε στην 3η φάση υπολογίζοντας τη διάρκειά της σύμφωνα με τον κανόνα «5 ημέρες για κάθε λίβρα βάρους που χάσατε». Τέλος, και αυτό είναι το πιο σημαντικό, μπείτε στο τελευταίο στάδιο της δίαιτάς μου, τη φάση της μόνιμης Σταθεροποίησης με το τρίο των προληπτικών μέτρων: Τετάρτες πρωτεΐνης, σκάλες αντί για ασανσέρ και 3 κ.σ. βρώμη και μείνετε σε αυτό για τουλάχιστον 8 μήνες ή για την υπόλοιπη ζωή σας αν το βάρος που πήρατε ξεπερνά τα 15 κιλά ή καπνίζατε περισσότερα από 20 τσιγάρα την ημέρα.


Μετάφραση του βιβλίου του Pierre Dukan "The Dukan Diet" (Αγγλική έκδοση του 2010)
Καταγράφηκε
Πρώτη φορά Ντουκάν: 18 κιλά σε 4 μήνες (56,9)
Και μετά έφαγα έφαγα έφαγα!

Δεύτερη φορά Ντουκάν: 28/01/2013 στα 72 κιλά
Τέλος 1ης φάσης: -4,200
Τώρα: 67,700
Στόχος: 58 μέχρι τις 27/04/2013

Έφυγαν 4,300 - Έμειναν 9,700
 
Απάντηση #1
« στις: Σεπτέμβριος 02, 2012, 10:15:35 πμ »
noucca Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 942
Μέλος από: Ιούν, 2012

Προφίλ
Όπως βλέπετε, οι συμβουλές του Ντουκάν περιορίζονται στο πώς δε θα πάρετε βάρος όταν κόψετε το τσιγάρο και όχι στο πώς θα καταφέρετε να το κόψετε. Έχοντας ακολουθήσει με επιτυχία τις συβουλές του Alen Carr "The easy way to stop smoking" για μία ολόκληρη εβδομάδα (πριν τα τινάξω όλα στον αέρα) μπορώ να δώσω μερικές χρήσιμες συμβουλές:

1. Κόψτε το τσιγάρο όταν εσείς το θέλετε και όχι επειδή καλό θα ήταν να το κόψετε. Η μισή επιτυχία βρίσκεται στην επιθυμία. Οι περισσότερες ιστορίες επιτυχίας ξεκινούν με τη φράση "Ξύπνησα το πρωί και είπα σ(χτ!ρ πια με το τσιγάρο, δεν το αντέχω άλλο".
2. Διαλέξτε τις μάχες σας. Αποφασίστε να κόψετε το τσιγάρο τη χρονική εκείνη στιγμή που τίποτα άλλο δε σας προσθέτει στρες. Μην το κόψετε όταν προσπαθείτε να απαλλαγείτε από κάποια άλλη κακή συνήθεια (πχ όταν κάνετε δίαιτα), όταν έχετε αλλάξει δουλειά ή έχετε επιπλέον φόρτο εργασίας. Πρέπει να είστε ήρεμοι για να μπορέσετε να αφοσιωθείτε στην προσπάθεια.
3. Τα στερητικά σύνδρομα της νικοτίνης είναι πολύ συγκεκριμένα, προβλέψιμα και περιορισμένης διάρκειας. Η δυσκολία στο κόψιμο του καπνίσματος βρίσκεται στο κόψιμο των συνηθειών που κουβαλούσε. Το να είναι το στόμα και το χέρι σας απασχολημένο με κάτι, η συνοδεία τσιγάρου με τον καφέ και το ποτό και χίλια-δυο άλλα που κάνατε μαζί με το τσιγάρο και ποτέ δεν το προσέξατε (πχ εγώ πάντα ανάβω τσιγάρο πριν σηκώσω το τηλέφωνο).
4. Μην προσπαθήσετε να αντικαταστήσετε το τσιγάρο με κάτι άλλο. Πρέπει να καταλάβετε ότι με αυτόν τον τρόπο το μόνο που καταφέρνετε είναι να αποκτήσετε μια άλλη εξάρτηση στη θέση της εξάρτησης από τη νικοτίνη. Σαν να κόβει κάποιος την ηρωίνη με κοκαΐνη.
5. Υπάρχουν γεύσεις που "δεν πάνε μαζί" με αυτή του καπνού. Το νερό και τα φρούτα είναι τα πιο γνωστά. Όταν λοιπόν σας πιάνει η ακατάσχετη επιθυμία για τσιγάρο, πιείτε μια γουλιά χυμό ανανά. Αντίστοιχα, υπάρχουν γεύσεις που ερεθίζουν με τον ίδιο τρόπο το λαιμό. Στα πολύ έντονα στερητικά έβρισκα ανακούφιση σε ένα σοκολατάκι με λικέρ. Επειδή τον περισσότερο καιρό πολεμάτε με τη συνήθεια και όχι με την έλλειψη νικοτίνης, μπορείτε να αεροκαπνίσετε (δηλαδή να κρατάτε και να "καπνίζετε" το τσιγάρο χωρίς να το ανάψετε) ή να αφήσετε ένα στο τασάκι να καίγεται χωρίς να πάρετε ρουφηξιά. Οι συγκεκριμένες προτάσεις είναι μόνο για τις πρώτες μέρες που τα στερητικά μπορούν να σας τρελάνουν. Μη σας γίνουν συνήθειες.
6. Μην ξεχνάτε ότι κόψατε μια εξάρτηση. Έτσι, όπως και ο αλκοολικός, αν καπνίσετε "ένα τσιγαράκι μόνο" κινδυνεύετε να ξαναγίνετε καπνιστής. Πρέπει να υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι όσα χρόνια κι αν περάσουν δε θα το ξανααγγίξετε.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 05, 2012, 07:35:08 πμ από noucca » Καταγράφηκε
Πρώτη φορά Ντουκάν: 18 κιλά σε 4 μήνες (56,9)
Και μετά έφαγα έφαγα έφαγα!

Δεύτερη φορά Ντουκάν: 28/01/2013 στα 72 κιλά
Τέλος 1ης φάσης: -4,200
Τώρα: 67,700
Στόχος: 58 μέχρι τις 27/04/2013

Έφυγαν 4,300 - Έμειναν 9,700
 
Απάντηση #2
« στις: Σεπτέμβριος 04, 2012, 08:44:21 πμ »
filitsa Αποσυνδεδεμένος
Mέλος
**
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 104
Μέλος από: Νοέ, 2008

Προφίλ
Εχω  3 μηνες  που εχω κοψει το τσιγαρο και ενα  5 κιλακια το τσιμπισα , ξεκιναω πάλι με τηνν  Ντουκαν  .Αραγε   θα χανω πιο δυσκολα τωρα με  την Ντουκαν Απορία?
Καταγράφηκε
LilySlim Weight loss tickers
Ο Dukan με βοηθεισε να  χασω  κιλα   και να βρω την υπομονή Κλείσιμο ματιού
 
Απάντηση #3
« στις: Σεπτέμβριος 05, 2012, 07:37:17 πμ »
noucca Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 942
Μέλος από: Ιούν, 2012

Προφίλ
Σύμφωνα με τον Ντουκάν, ο μεταβολισμός σου δεν έχει γυρίσει ακόμα στα φυσιολογικά του. Φαντάζομαι θα χάνεις λίγο πιο δύσκολα αλλά 5 κιλάκια είναι μόνο. Τι να τα χάσεις σε 1 μήνα, τι σε 1,5. Καλή αρχή και συγχαρητήρια για το κόψιμο! Να τα ακούω κι εγώ που 3 χρόνια τώρα κάνω την πάπια. Στριφογύρισμα ματιών
Καταγράφηκε
Πρώτη φορά Ντουκάν: 18 κιλά σε 4 μήνες (56,9)
Και μετά έφαγα έφαγα έφαγα!

Δεύτερη φορά Ντουκάν: 28/01/2013 στα 72 κιλά
Τέλος 1ης φάσης: -4,200
Τώρα: 67,700
Στόχος: 58 μέχρι τις 27/04/2013

Έφυγαν 4,300 - Έμειναν 9,700
 
Εκτύπωση  Σελίδες 1 Πάνω