Χάσμα των φύλων στο shopping
του Γιώργου Φλώκα
Οι άντρες, οι οποίοι συχνά κατηγορούνται (
ότι βγαίνουν για ψώνια μόνο για να αντικαταστήσουν κάτι που τελείωσε ή χάλασε, τείνουν να είναι πιο χρηστικοί όταν επισκέπτονται τα μαγαζιά και τα εμπορικά κέντρα. Είναι μια αποστολή. Μπαίνεις, παίρνεις αυτό που χρειάζεται και αποχωρείς. Γρήγορα…
Οι γυναίκες, στον αντίποδα, σε γενικές γραμμές αρέσκονται να χαζεύουν τα προϊόντα, να πιάνουν την κουβέντα στους υπαλλήλους και να «βιώνουν» στην κυριολεξία το shopping. Θέλουν προσοχή και κατεύθυνση στις αγορές τους.
ι διαφορές μεταξύ των δυο φύλων είναι σχεδόν πρωτόγονες, όπως του κυνηγού έναντι του συλλέκτη, σημειώνει η Paula Courtney, υπεύθυνη της έρευνας η οποία βασίστηκε σε 1.500 τηλεφωνικές συνεντεύξεις.
Η έκθεση έχει τίτλο «Οι άντρες αγοράζουν, οι γυναίκες ψωνίζουν». «Οι άντρες είναι ιδιαίτερα στοχοπροσηλωμένοι ενώ οι γυναίκες ασχολούνται πολύ περισσότερο με τις σχέσεις και την επαφή με τους πωλητές στα καταστήματα», σημειώνει η κ. Courtney.
Οι περισσότεροι άντρες που έλαβαν μέρος στην έρευνα παραδέχτηκαν ότι δεν τους αρέσει καν να τους δείχνουν πού περίπου να αναζητήσουν αυτό που θέλουν να αγοράσουν. Θέλουν να τους πηγαίνουν μέχρι εκεί και να τους το δείχνουν ώστε να κάνουν τη δουλειά ακόμη πιο γρήγορα.
Στον αντίποδα, οι γυναίκες που συμμετείχαν τόνισαν πως τους αρέσει όταν ο πωλητής τους δείχνει διαφορετικά στιλ και νέα προϊόντα.
Μια ακόμη αλήθεια που απορρέει από την κοινή λογική όσων είχαν την εμπειρία αλλά αποδεικνύεται από τη μελέτη είναι ότι οι γυναίκες έχουν περισσότερα προβλήματα στο shopping σε σχέση με τους άντρες. Με βάση μια κλίμακα σημαντικότητας, το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στα μαγαζιά είναι να μην μπορούν να βρουν βοήθεια όταν τη χρειάζονται. Μια στις τρεις γυναίκες ενοχλήθηκαν τόσο από αυτό το ζήτημα που είπαν ότι δεν θα ξαναπήγαιναν στο ίδιο κατάστημα ποτέ.
Από την άλλη, ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για τους άντρες δεν είναι άλλος από το παρκάρισμα. Ένας στους τρεις είπε ότι μισεί να μην βρίσκει θέση να παρκάρει κοντά στην είσοδο του καταστήματος. Όμως ελάχιστοι ανέφεραν ότι θα εγκατέλειπαν το μαγαζί για πάντα λόγω του parking.
To 20% των γυναικών παραπονέθηκε ότι οι πωλητές τις αγνοούν, εξηγώντας ότι ενδιαφέρονται περισσότερο να συζητούν μεταξύ τους για τα σχέδιά τους ή στο τηλέφωνο με τους φίλους τους. Το 47% από αυτές είπε ότι δεν θα ξαναπάει στο εν λόγω κατάστημα.
Πολλοί άντρες, το 22% συγκεκριμένα, επεσήμαναν περιστατικά όπου οι πωλητές τους αγνόησαν, αλλά ελάχιστοι το θεωρούν επαρκή λόγο για απορρίψουν το κατάστημα για πάντα. «Η σημασία είναι τεράστιο ζήτημα για τις γυναίκες. Είναι ζήτημα εμπιστοσύνης», εξηγεί η κ. Courtney.
Στα κοινά άντρα και γυναίκας συγκαταλέγεται ότι και τα δυο φύλα εκτιμούν την έλλειψη πίεσης, όταν δηλαδή οι πωλητές είναι πρόθυμοι να τους αφήσουν να κοιτάξουν τα προϊόντα με τους δικούς τους ρυθμούς.
αταναλωτικών δαπανών στις ΗΠΑ…
τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στις ΗΠΑ, όπου έλαβε χώρα και οι μελέτη, βασιλιάς του shopping είναι φυσικά η γυναίκα, η οποία δαπανά 4 τρισ. δολάρια ετησίως, το 83% των καταναλωτικών δαπανών στις ΗΠΑ… πηγη:in2life.gr
αν και δεν ανηκω στις γυναικες που τους αρεσει να κανουν ψωνια με τις ωρες ουτε και επιδιωκω να βγαινω να χαζευω βιτρινες χωρις λογο οταν αποφασισω να ψωνισω θελω το χρονο μου.αν κανω το λαθος και παω με τον ανδρα μου θα μαρτυρησω.
ας πουμε μεχρι κια στο σ/μ γινομαστε ρεζιλι με το που μπαινουμε βλεπει ο υπολοιπο κοσμος εναν ανδρα με μια τρελη απο πισω να τρεχουν στους διαδρομους ....
και η τρελη να αρπαζει απο ραφια δεξια και αριστερα οτι προλαβαινει... λες κια μας κυνηγανε.εσεις αντιμετωπιζετε παρομοιο θεμα?
παντως απο μια μικρη παρατηρηση δεν ειμαι και η μονη....