|
|
|
Εθνική προτεραιότητα αποτελεί η οδική ασφάλεια, η οποία έχει τεθεί υπό την αιγίδα και του Προέδρου της Δημοκρατίας και της κυβέρνησης. Αυτό τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών κ. Χρήστος Μαρκογιαννάκης, σε σύσκεψη υπό την προεδρία του στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης.
Στη σύσκεψη εξετάστηκε η πορεία του στρατηγικού σχεδίου, η εφαρμογή του οποίου λήγει το 2010. Το σχέδιο είχε θέσει ως στόχο τη μείωση κατά 50% των θυμάτων θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων από το 2000 έως το 2010.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκε η επανασυγκρότηση και λειτουργία διυπουργικής επιτροπής για την οδική ασφάλεια, με στόχο και την εφαρμογή του στρατηγικού αυτού σχεδίου, αλλά και την έναρξη μελέτης για τη σύνταξη νέου στρατηγικού σχεδίου, το οποίο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από το 2010 και στη συνέχεια.
Ο αρχηγός της Αστυνομίας, αντιστράτηγος κ. Τσιατούρας είπε ότι το 2008 ο αριθμός των θυμάτων των θανατηφόρων τροχαίων μειώθηκε κατά 90 άτομα, δηλαδή σε ποσοστό 5,6% σε σχέση με το 2007. Αναλυτικά, τα θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων το 2008 ήταν 1522 έναντι 1612 του 2007. Ο κ. Τσιατούρας υπογράμμισε ότι στους στόχους της Ελληνικής Αστυνομίας είναι η μείωση 15% αντί του 10% που ήταν το 2008. Τόνισε ότι η Αστυνομία στο εξής θα δείχνει μηδενική ανοχή στις επικίνδυνες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και ότι οι έλεγχοι θα αυξηθούν από το 8% στο 12% σε σχέση με το 2008.
Ιδιαίτερα εντατικοί θα είναι οι έλεγχοι στις νησιωτικές περιοχές το καλοκαίρι και στο δίκτυο που είναι εκτός των εθνικών οδών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας οι σοβαροί τραυματίες από τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν το 2008 κατά 4,9% σε σχέση με το 2007, ενώ μειώθηκαν κατά 7% οι ελαφρά τραυματίες για την ίδια περίοδο.
Στα θανατηφόρα δυστυχήματα το 50,7% των θυμάτων δεν έκανε χρήση ζωνών ασφαλείας και προστατευτικού κράνους, αν και στο 23,1% οι υπηρεσίες της Αστυνομίας δεν μπόρεσαν να διαπιστώσουν αν τα θύματα έκαναν χρήση των προστατευτικών μέσων. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως είναι μεγαλύτερο από το 50,7% το ποσοστό των θυμάτων που δεν έκαναν χρήση των προστατευτικών μέσων.
Οι θάνατοι από σύγκρουση αυτοκινήτου με πεζούς ήταν 258, ενώ 570 άτομα έχασαν τη ζωή τους από εκτροπή, πρόσκρουση και ανατροπή του οχήματος.
Ιδιαίτερα απασχολεί το υπουργείο Εσωτερικών και την Αστυνομία το ζήτημα των διαφημιστικών πινακίδων και επιγραφών, για το οποίο θα γίνει νέα ειδική σύσκεψη στις 15 Μαρτίου 2009 και θα εξετασθεί η νομιμότητα της τοποθέτησης των πινακίδων, η διαδικασία απομάκρυνσης και η επιβολή κυρώσεων σε όσους έχουν τοποθετήσει χωρίς ειδική άδεια. Στη σύσκεψη αυτή θα λάβουν μέρος εκπρόσωποι συναρμόδιων φορέων, όπως από την Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων, από τις εισαγγελικές αρχές και από τη διακομματική επιτροπή για την οδική ασφάλεια.
Τέλος, αποφασίστηκε η υλοποίηση σχεδίου επικοινωνιακής καμπάνιας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο με στόχο να ευαισθητοποιηθεί η κοινή γνώμη και να συμμετέχουν και οι πολίτες στην αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων.
Την πρωτοβουλία για την επικοινωνιακή καμπάνια ανέλαβε να συντονίσει το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως δήλωσε μετά τη σύσκεψη ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Μπεκίρης.
|