..... και η συγκέντρωση γονέων έγινε εχθές το απόγευμα. Πρέπει να σας πω οτι εντυπωσιάστηκα. Ισως γιατί αυτό που εβλεπα απο τις δασκάλες δεν μου είχε σχηματίσει την καλύτερη εντυπωση (το πρωί την ώρα της προσέλευσης τα παιδιά να ζωγραφίζουν κι εκείνες μέσα να πίνουν το καφεδάκι τους, δεν είναι και η καλύτερη εικόνα ε?)
Μας μίλησαν για διάφορα γενικού περιεχομένου θέματα. Μέσα στα πολλά μας έιπαν και για το .....σεξ
Ακουγαν, λέει τα παιδιά να αναφέρουν την συγκεκριμένη λέξη,, ή να λένε σε συμμαθητές/τριες τους οτι έχουν κάνει σεξ
και θεώρησαν σωστό οτι πρέπει να το συζητήσουν με τα παιδιά. Μαζεύουν λοιπόν όλα τα παιδιά και τα ρωτάνε "Ξέρετε τι σημαίνει το σεξ?"
Καμία απάντηση. Το άφησαν λοιπόν να περάσει χωρίς συνέχεια.
Την άλλη μέρα λοιπόν ξανά τα ίδια τα παιδιά, ξανά τα ίδια και οι δασκάλες
"Ξέρετε τι σημαίνει το σεξ?"
"Όχι" λένε τα παιδιά.
"Οταν λοιπόν δεν ξέρουμε τι σημαίνει κάτι δεν το χρησιμοποιούμε, πρώτα μαθαίνουμε τι σημαίνει γι αυτό μπορείτε να ρωτήσετε τους γονείς σας"
Περνάει λοιπόν μια εβδομάδα χωρίς καμία αναφορά στο θέμα (
) και ξαφνικά προχθές ξανά τα ίδια
Θεωρεί λοιπόν η δασκάλα οτι εφόσον τα παιδιά (λογικά) έχουν μιλήσει με τους γονείς τους πρέπει να ξαναγίνει η συζήτηση. μαζεύει λοιπόν τα παιδιά και ξαναρωτάει
"Ξέρετε τι σημαίνει το σεξ?"
"Έρωτας" απαντάει ένα παιδί
"Ωραία και τι σημαίνει έρωτας"
"Εμένα πάντως η μαμά μου μου κλείνει τα μάτια για να μη το βλέπω " (στην τηλεοραση εννοείται
)
"Κι εμένα όταν φιλιούνται η μαμά μου μου κλείνει τα μάτια αλλά εγώ το βλέπω στον ύπνο μου"
"Το σεξ είναι κάτι κακό" λεει ένα άλλο παιδάκι
Και την ώρα που μας εξιστορεί αυτά η δασκάλα τα πέρνει στο κρανίο, (δικαιολογημένα) και μας λέει οτι είναι απαράδεκτο το πιο όμορφο πράγμα του κόσμου να λέμε οτι είναι κακό. Μας εξήγησε οτι τα παιδιά βρίσκονται στην πιο ερωτική στιγμή της ζωής τους γιατί ανακαλύπτουν το σώμα τους και έχουν περιέργεια για το σώμα του αντίθετου φύλλου.
Μας ξεκαθάρισε λοιπόν οτι η θέση του σχολείου σε αυτό το θέμα θα είναι η εξής και μεχρι εκεί
οτι ο έρωτας είναι μια όμορφη πράξη για μεγάλους άντρες και γυναίκες και έχει σαν αποτέλεσμα την γέννηση των παιδιών, όπως ακριβώς γεννηθήκατε κι εσείς (
) απο εκεί και πέρα λέει η δασκάλα είναι δικό σας θέμα το τι επιπλέον θέλετε να πειτε (σωστότατη η δασκάλα κατά την κρίση μου)
Φύγαμε και απο αυτό το θέμα και περάσαμε σε κάτι πιο νηπιακό όπως στο ότι τα παιδιά με συγκεκριμένη βοηθεια που θα τους παρέχουμε στο σπίτι και με ειδικά project που τρέχουν στο σχολείο με κεντρικό θέμα το παραμύθι, θα γραψουν προς το τέλος της χρονιάς ένα δικό τους παραμύθι (
)
Μας ζήτησαν λοιπόν να γραψουμε άμεσα μια ιστορία που την ξέρουμε απο τον παππού μας ή απο το χωρίο μας ή ένα παραδοσιακό παραμύθι (όχι όμως τα κλασσικά Κοκκινοσκουφίτσα, Χιονάτη και τέτοια) θα το συζητήσουμε με το παιδί το οποίο θα κάνει την εικονογράφηση της ιστορίας. (
)
Τέλος πάντων στο τέλος πηγα να ρωτήσω την δασκάλα πως τα παει η μικρή μιας και ήταν απούσα για λίγο καιρό και ανησυχούσα για την πορεία της και μου είπε οτι είναι σαν να μην έλλειψε καθόλου (
) και ότι πάει πολύ καλά.
Εχουν ήδη ξεκινήσει μαθηματικά με την έννοια οτι έχουν αρχίσει και τους διαχωρίζουν τα σύμβολα (+ - > < =) (
)
και γενικώς κατάλαβα οτι τα παιδιά τυγχάνουν πολύ καλής μάθησης και έδωσα και τα συγχαρητήρια μου στη δασκάλα.
Να δώσω και ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους εκπαιδευτικούς που προσέχουν τα παιδιά και ο κύριος σκοπός τους είναι να τα εκπαιδεύσουν και όχι να περνούν την ώρα τους απλά για να πέφτει ο μισθός.