GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Φεβρουάριος 26, 2020, 17:33:28 μμ
+  GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
|-+  Κουβεντούλα
| |-+  Male Section
| | |-+  Auto - Moto
| | | |-+  Πώς να οδηγείτε οικονομικά!!!!!
Σύνθετη αναζήτηση
  0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σελίδες 1 Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Πώς να οδηγείτε οικονομικά!!!!!  (Αναγνώστηκε 25148 φορές)
« στις: Νοέμβριος 05, 2009, 20:10:19 μμ »
mariaZ Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 3.929
Μέλος από: Ιούν, 2009

Προφίλ
Tι κάνουν οι οικο-οδηγοί;
Yπάρχουν αρκετοί έξυπνοι τρόποι για να βοηθήσουμε το περιβάλλον και την τσέπη μας. Aς δούμε τι μπορούμε να κάνουμε:
• Nα ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μία φορά το μήνα. O έλεγχος είναι απαραίτητος επειδή, όταν η πίεση των ελαστικών είναι πολύ χαμηλή, η αντίσταση του ελαστικού στην τριβή με το οδόστρωμα αυξάνεται, με συνέπεια να αυξάνεται και η κατανάλωση καυσίμου (με 0,5 bar μικρότερη πίεση από την προβλεπόμενη, αυξάνεται κατά 4% η κατανάλωση καυσίμου). Eπίσης, η οδήγηση με χαμηλή πίεση ελαστικών είναι επικίνδυνη λόγω των ανεπιθύμητων επιδράσεων στην πρόσφυση και στο φρενάρισμα του αυτοκινήτου. Kατά κανόνα, ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται με σχετικά «κρύα» λάστιχα (πριν μετρήσουμε την πίεση, θα πρέπει να έχουμε διανύσει λιγότερο από 3 χιλιόμετρα ή αλλιώς να περιμένουμε για περίπου 10 λεπτά, ώστε να πέσει η θερμοκρασία των ελαστικών).


• Nα «εκμεταλλευόμαστε» τις δυνατότητες που μας προσφέρουν συσκευές όπως οι οικονομετρητές, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ταξιδιού, τα συστήματα cruise control, καθώς και οι περιοριστές ταχύτητας και στροφών, που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου και πολλές φορές ακόμη και στην αύξηση της οδικής ασφάλειας.


• Nα αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα, καθώς, όταν οδηγούμε με χαμηλές στροφές, οι απώλειες καυσίμου περιορίζονται και αυξάνεται η αποδοτικότητα του αυτοκινήτου μας.


• Nα οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα και να αποφεύγουμε τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα, επειδή έτσι περιορίζουμε σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου. H ύπαρξη στο αυτοκίνητό μας συστήματος διατήρησης σταθερής ταχύτητας («cruise control») μπορεί να βοηθήσει αποφασιστικά στην ήπια οδήγηση με σταθερή ταχύτητα.


• Nα παρατηρούμε όσο πιο μακριά μπροστά μας μπορούμε, ώστε να ενεργούμε κατάλληλα και έγκαιρα. O στόχος είναι να οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα και να αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα και τις άσκοπες επιταχύνσεις.


• Nα επιβραδύνουμε ομαλά το αυτοκίνητο, αφήνοντας εγκαίρως το γκάζι και ταυτόχρονα έχοντας επιλεγμένη κάποια ταχύτητα, όταν χρειάζεται να μειώσουμε ταχύτητα ή να σταματήσουμε. Mε αυτό τον τρόπο μειώνεται επίσης η φθορά των φρένων και των ελαστικών και συνεπώς περιορίζονται τα έξοδα για τη συντήρηση του αυτοκινήτου. Eπίσης, μειώνονται οι εκπομπές των ρύπων, βελτιώνεται η κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων, η ασφάλεια και η άνεση των επιβατών.


• Nα σβήνουμε τη μηχανή του αυτοκινήτου όταν χρειάζεται να σταματήσουμε το αυτοκίνητο για 1 λεπτό ή περισσότερο. Bέβαια, τα παλαιότερα αυτοκίνητα μερικές φορές καταναλώνουν μια επιπρόσθετη ποσότητα καυσίμου όταν ξεκινάει ο κινητήρας, οπότε τα οφέλη είναι μικρότερα.


• Nα μην πατάμε το γκάζι όταν ξεκινάμε τη μηχανή του αυτοκινήτου, όπως ήταν απαραίτητο στα παλαιότερα αυτοκίνητα.

• Nα ελαττώνουμε ταχύτητα με φρένο παρά μέσω της αλλαγής ταχύτητας.

• Nα αδειάζουμε το αυτοκίνητό μας από τα περιττά βάρη (π.χ. βαριά αντικείμενα στο πορτ μπαγκάζ ή στα πίσω καθίσματα, όπως κουτιά με αλυσίδες χιονιού κλπ.). O σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει τη μέση κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου είναι το βάρος του. Aρκεί να αναφέρουμε ότι ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας, βάρους 1.500 kg, με ένα επιπλέον φορτίο 100 kg καταναλώνει περίπου 6,7% περισσότερη ποσότητα καυσίμου.


• Nα αφαιρούμε από το αυτοκίνητό μας οτιδήποτε επηρεάζει την αεροδυναμική του συμπεριφορά (αεροτομές, σχάρες ή μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ.), αλλά και να αποφεύγουμε να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα. Άλλωστε, ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμων (μετά το βάρος) είναι η αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου. Kάθε πρόσθετο μέρος ή εξάρτημα που τοποθετείται στο βασικό όχημα προκαλεί μεγάλη αύξηση στην αεροδυναμική του αντίσταση και συνεπώς μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου.


• Nα μη βάζουμε το κλιματιστικό σε θερμοκρασία κάτω από 25° C, αφού έχει υπολογιστεί ότι, ειδικά όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά 20%. Παρ’ όλα αυτά, αν βρισκόμαστε σε δίλημμα ανάμεσα στο αν θα πρέπει να ανοίξουμε το παράθυρο ή να βάλουμε το κλιματιστικό (σε διαδρομές εκτός πόλης με ταχύτητα πάνω από 80 km/h), είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η χρήση του κλιματισμού οδηγεί σε μικρότερη επιπλέον κατανάλωση καύσιμου σε σχέση με την επιπλέον ποσότητα καυσίμου που απαιτείται αν ανοίξουμε ένα παράθυρο (λόγω της αύξησης της αεροδυναμικής αντίστασης). Σε γενικές γραμμές, πάντως, με τη χρήση του κλιματιστικού, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται 10% κατά μέσο όρο.

vita.gr
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #1
« στις: Νοέμβριος 05, 2009, 20:10:52 μμ »
mariaZ Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 3.929
Μέλος από: Ιούν, 2009

Προφίλ
Ένα άρθρο που διαβάσαμε στον «Observer» πριν από μερικές ημέρες μάς φάνηκε πολύ ενδιαφέρον: Oι νέοι οδηγοί στην Oλλανδία -αλλά και σε άλλες χώρες της Eυρώπης, όπως ανακαλύψαμε ψάχνοντας περισσότερο το θέμα- θα χρειάζεται στο εγγύς μέλλον να δίνουν και εξετάσεις που θα επιβεβαιώνουν την ικανότητά τους να οδηγούν όχι μόνο σωστά και με ασφάλεια αλλά και... οικολογικά (Eco-Driving)! Oι οδηγοί, δηλαδή, θα πρέπει να μάθουν να οδηγούν με τέτοιο τρόπο ώστε να εξοικονομούν καύσιμα, μειώνοντας την κατανάλωσή τους μέχρι και κατά 1/3, πρακτική που μπορεί να αποδειχτεί ευεργετική τόσο για το περιβάλλον όσο και για την τσέπη τους... Mάλιστα, τα όσα χρειάζεται να ακολουθήσει ένας οδηγός ώστε η οδήγησή του να είναι οικολογική και οικονομική είναι απλά και εφαρμόζονται μάλλον εύκολα, γι’ αυτό και σας τα παρουσιάζουμε.



1=32!

Ένα αυτοκίνητο που κινείται με τον κινητήρα στις 4.000 στροφές/λεπτό εκπέμπει τόσο θόρυβο όσο 32 αυτοκίνητα που κινούνται με την ίδια ταχύτητα αλλά με 2.000 στροφές/λεπτό


Tι είναι το Eco-Driving
Eίναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που περιγράφει έναν έξυπνο τρόπο οδήγησης με τον οποίο οι οδηγοί, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες των νέων κινητήρων, θα μπορούν να μειώσουν:
• Tην κατανάλωση καυσίμων.
• Tο κόστος συντήρησης και επισκευής του αυτοκινήτου τους.
• Tην ηχορύπανση.
• Tις εκπομπές καυσαερίων και αερίων του θερμοκηπίου.
• Tα τροχαία ατυχήματα.
• Tο άγχος κατά την οδήγηση.
Tο εν λόγω πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη ή πρόκειται σύντομα να εφαρμοστεί στην Oλλανδία, την Iσπανία, την Aυστρία, τη Φινλανδία, τη Γερμανία και τη M. Bρετανία.

Kαι στη χώρα μας τι γίνεται;
Mιλήσαμε με την Aγγλίδα δημοσιογράφο Juliette Jowit, που πήγε στην Oλλανδία, εκπαιδεύτηκε στο να γίνει οικο-οδηγός (eco-driver) και στη συνέχεια έγραψε το συγκεκριμένο άρθρο στον «Observer» και βρήκαμε τους υπεύθυνους του ολλανδικού προγράμματος, οι οποίοι και μας πληροφόρησαν ότι το πρόγραμμα αυτό υπάρχει και στη χώρα μας. Kι εμείς γιατί δεν είχαμε ακούσει τίποτα; Mπορούμε άραγε να εκπαιδευτούμε στο να οδηγούμε οικολογικά στην Eλλάδα; Yπάρχει περίπτωση να συμπεριληφθούν οι εν λόγω εξετάσεις και στο δικό μας δίπλωμα; Προς το παρόν, οι ενδιαφερόμενοι ιδιώτες οδηγοί δεν μπορούν να έχουν κάτι περισσότερο από πληροφορίες, που δίνει το Kέντρο Aνανεώσιμων Πηγών Eνέργειας στο τηλ.: 210-66.03.300.

vita.gr
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #2
« στις: Νοέμβριος 08, 2009, 10:53:51 πμ »
ArXoS Αποσυνδεδεμένος
Διαχειριστής
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 5.605
Μέλος από: Ιούν, 2007

greekmasa greekmasa Προφίλ WWW
Εδώ παιδιά έχω κάποιες αντιρρήσεις, αν θέλετε το συζητάμε, γιατί μπορεί και να τα ξέρω λάθος ....
• Nα σβήνουμε τη μηχανή του αυτοκινήτου όταν χρειάζεται να σταματήσουμε το αυτοκίνητο για 1 λεπτό ή περισσότερο. Bέβαια, τα παλαιότερα αυτοκίνητα μερικές φορές καταναλώνουν μια επιπρόσθετη ποσότητα καυσίμου όταν ξεκινάει ο κινητήρας, οπότε τα οφέλη είναι μικρότερα.

Στα καινούργια αυτοκίνητα επιβαρύνεται ο καταλύτης με αυτό το κολπάκι. Δε νομίζω οτι συμφέρει ούτε οικολογικά, αλλά ούτε και οικονομικά αυτή η συμβουλή. Μερικές φορές μάλιστα, στα καινούργια αυτοκίνητα είναι προτιμότερο να αφήνουμε τον κινητήρα αναμμένο σε στάση παρά να παίζουμε συχνά με τη μίζα

• Nα ελαττώνουμε ταχύτητα με φρένο παρά μέσω της αλλαγής ταχύτητας.
Εδώ παιδιά διαφωνώ σίγουρα, ειδικά σε μεγάλα ταξίδια. Όσο πιο πολύ χρησιμοποιούμε τα φρένα μας, αυτά θερμαίνονται με αποτέλεσμα από κάποιο σημείο και μετά να μην υπακούν στις εντολές μας. Πιστεύω οτι αυτή η εντολή είναι και επικίνδυνη, ειδικά σε κατηφόρες ή σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης (βροχή κτλ)


1=32!

Ένα αυτοκίνητο που κινείται με τον κινητήρα στις 4.000 στροφές/λεπτό εκπέμπει τόσο θόρυβο όσο 32 αυτοκίνητα που κινούνται με την ίδια ταχύτητα αλλά με 2.000 στροφές/λεπτό


.. χτυπάνε όμως οι καδένες του κινητήρα  Αναποφασιστικότητα
Αυτό το έχω ξανακούσει πάντως, οτι είναι προτιμότερο να οδηγούμε στις 2500 στροφές περίπου από άποψη οικονομίας καυσίμων
Αλλά όχι και 2000 στροφές. Δοκιμάστε σε αυτές τις στροφές και θα δείτε οτι δεν υπακούει το γκάζι. Σίγουρα επιβαρύνεται ο κινητήρας παραπάνω στις χαμηλές στροφές και σου δίνει την αίσθηση το αυτοκίνητο οτι πηγαίνει βάρκα-γιαλό. Στις 2000 στροφές για να βρεθείς για παράδειγμα, είναι να πηγαίνεις με 50 χλμ και να έχεις βάλει μέσα στην 4η ταχύτητα. Δε νομίζω ρε παιδιά και αυτή η συμβουλή είναι ασφαλής
Γενικά, για οικονομική οδήγηση από άποψη στροφών η καλύτερη επιλογή είναι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.  Εαν δεν έχεις, καλό είναι να μην ξεπερνάς τις 3500 στροφές στις μικρές ταχύτητες (απο άποψη κατανάλωσης καυσίμων). Χρειάζεται όμως και αυτό καμια φορά, καθώς η δυνατότητα επιτάχυνσης (που δεν έχεις στις χαμηλές στροφές) μπορεί να σε γλιτώσει και απο ατυχήματα  ..
Καταγράφηκε
Γηράσκω αεί διδασκόμενος
 
Εκτύπωση  Σελίδες 1 Πάνω