GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Απρίλιος 26, 2024, 20:15:37 μμ
+  GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
|-+  Κουβεντούλα
| |-+  Κοινωνικές Σχέσεις και Οικογένεια
| | |-+  Σχολείο και εκπαίδευση
| | | |-+  Με μαθησιακές δυσκολίες το 30% των παιδιών προσχολικής ηλικίας
Σύνθετη αναζήτηση
  0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σελίδες 1 Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Με μαθησιακές δυσκολίες το 30% των παιδιών προσχολικής ηλικίας  (Αναγνώστηκε 2346 φορές)
« στις: Νοέμβριος 09, 2007, 09:09:23 πμ »
sgr Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 4.438
Μέλος από: Ιούν, 2007

Προφίλ
 
Βέντρο. Βάσκαλος. Γάφω. Λέξεις που τα παιδιά μας ενδεχομένως να μην προφέρουν σωστά, παρ' όλο που βρίσκονται στην προσχολική ηλικία. Παιδιά που ταυτόχρονα είναι ανήσυχα και δύσκολα εντάσσονται σε μια ομάδα. Δυσκολεύονται δε να κρατήσουν σωστά και να χειριστούν τα στιλό και τα μολύβια τους. Πρέπει να τρομοκρατηθούμε; Σαφώς όχι. Απλώς πρέπει να μην αγνοήσουμε τα παραπάνω φαινόμενα, αναφέρει η Ελευθεροτυπία (07.11.2007).
Σε 3 έως 15% ανέρχεται το παγκόσμιο ποσοστό των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (ΕΜΔ). Στην Ελλάδα, το 30% των παιδιών προσχολικής ηλικίας παρουσιάζει δυσκολίες στη φωνολογική επίγνωση, η οποία αποτελεί προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη των αναγνωστικών δεξιοτήτων.

Οπως επεσήμαναν τα μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Λογοπεδικών -με αφορμή το επικείμενο Συνέδριο που θα γίνει στην Αθηνα- έρευνες της τελευταίας τεσσαρακονταετίας καταδεικνύουν τη σαφή σχέση που υπάρχει ανάμεσα στον γραπτό και στον προφορικό λόγο.

«Στην προσχολική ηλικία παρατηρούνται εκτεταμένες αλλαγές και ανακατατάξεις. Οταν το παιδί όμως πάει στο σχολείο θα πρέπει να έχει κατακτήσει τους φωνολογικούς, μορφολογικούς, συντακτικούς, σημασιολογικούς και πραγματολογικούς κανόνες της γλώσσας», είπε η λογοπεδικός Γιολάντα Σακελλαρίου και εξήγησε: «Ανωριμότητα ή διαταραχή στον προφορικό λόγο θα έχει επίπτωση στην πρόσκτηση του γραπτού λόγου, δηλαδή στην ανάγνωση και τη γραφή. Το σχολείο αποκαλύπτει και καθιστά ακόμη πιο περίπλοκες τις ήδη υπάρχουσες γλωσσικές δυσκολίες του παιδιού είτε είναι εμφανείς είτε όχι».

Στη συνέντευξη Τύπου παρουσιάστηκαν τα δυο «ανιχνευτικά» τεστ, με τα οποία οι ειδικοί μπορούν να καταλάβουν, εάν όντως ένα παιδί έχει κάποιας μορφής ΕΜΔ. Το ένα τεστ ονομάζεταιο «ΑνΟμιΛο 4» και χρησιμοποιείται από το 2005, απευθύνεται δε σε παιδιά ηλικίας από 3 χρόνων και 9 μηνών, έως 4 χρόνων και 6 μηνών. Το δεύτερο είναι το «ΜέταΦΩΝ» και αποτελείται από δύο σκέλη, το αναπτυξιακό και το ανιχνευτικό. Ξεκινά από 3 χρόνων και 9 μηνών και φτάνει τα 7 χρόνια.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, Γιώργο Καλομοίρη, το νηπιαγωγείο αποτελεί ιδανικό χώρο για την πρόληψη διαταραχών ομιλίας και λόγου. Οπως επεσήμανε, ο έγκαιρος εντοπισμός μπορεί να οδηγήσει στην αποκατάσταση ή μη εδραίωση της διαταραχής. Και κάτι που δεν αποτελεί είδηση... Οπως επεσήμανε η λέκτορας παθολογίας λόγου και επικοινωνίας, Μαρία Βλασσοπούλου: «Ενώ η πρώιμη αντιμετώπιση είναι θεσμοθετημένη στις περισσότερες δυτικές χώρες, στην Ελλάδα ακόμη δεν αποτελεί θεσμό και κατά συνέπεια λίγοι δημόσιοι χώροι προσφέρουν αυτήν την υπηρεσία».

Περισσότερες πληροφορίες για το συνέδριο του Συλλόγου Λογοπεδικών στην ιστοσελίδα
https://conference.logopedists.gr

 https://www.e-paideia.net/news/article.asp?lngEntityID=59084&lngDtrID=102
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #1
« στις: Νοέμβριος 11, 2007, 13:09:01 μμ »
Lia_P
Επισκέπτης
Πόσο δίκιο έχεις σε όσα αναφέρεις, Λίζα. Είναι αρκετά μεγάλος ο αριθμός των παιδιών με αυτή τη διαταραχή.
Όσο για τις παροχές τους κράτους σε αυτές τις περιπτώσεις ανύπαρκτες. Αν περιμένει ο γονιός τη συμμετοχή του κράτους, αλίμονό του. Μέρες και μήνες για να κλείσει ραντεβού στους ειδικούς. Οι περισσότεροι  καταφεύγουν αναγκαστικά στον ιδιωτικό τομέα και τα χρήματα είναι πολλά.
Καταγράφηκε
 
Εκτύπωση  Σελίδες 1 Πάνω