GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Μάιος 03, 2024, 09:33:33 πμ
+  GreekMasa - Συνταγές μαγειρικής - Forum
|-+  Διασκέδαση και Ψυχαγωγία (εκτός κουζίνας)
| |-+  Βιβλίο, ποίηση και λογοτεχνία
| | |-+  Παιδική λογοτεχνία: Ευγένιος Τριβιζάς
Σύνθετη αναζήτηση
  0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σελίδες 1 Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Παιδική λογοτεχνία: Ευγένιος Τριβιζάς  (Αναγνώστηκε 8978 φορές)
« στις: Μάρτιος 06, 2010, 07:01:05 πμ »
mariaZ Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 3.929
Μέλος από: Ιούν, 2009

Προφίλ
Δεν έχω λόγια να χαρακτηρίσω αυτόν τον υπέροχο άνθρωπο και το τόσο σπουδαίο μυαλό του. Κόντρα στα συμβατικά και για λόγους που θα διαβάσετε παρακάτω έχει γράψει αριστουργήματα λογοτεχνικά για τα παιδιά που αν τα διαβάσουν και τα καταλάβουν και οι μεγάλοι τότε θα ζήσουμε σίγουρα σε έναν υπέροχο νέο κόσμο. Εγκληματολόγος στο επάγγελμα (κάτι που δεν ήξερα και με σόκαρε, απορώ όμως γιατί) σας παραθέτω μια συνεντευξή του απο το site www.planetkids.gr.
Κάντε ένα κόπο να την διαβάσετε ακόμη κι αν δεν έχετε μικρά παιδιά και νομίζω οτι θα γεμίσετε τις βιβλιοθήκες σας με τα βιβλία του.
Εγώ τώρα που γνώρισα την μαγεία της γραφής του σκοπεύω να μαγέψω όλο το σπίτι  Κλείσιμο ματιού



Ο μάγος της καρδιάς μεγάλων και μικρών

 

Οταν αγοράζουμε τα παραμύθια του τα διαβάζουμε στο δρόμο για το σπίτι. Κάθε παραμύθι και μια έκπληξη για την γλώσσα, για  την ευφυΐα για το χιούμορ του. Αν δεν τον γνωρίζετε, ...είστε πολύ τυχεροί γιατί μπορείτε να τον ανακαλύψετε και να νιώσετε τη χαρά του να διαβάζεις για πρώτη φορά «το φαγκρί και το σκουμπρί», τον «πόλεμο της ωμεγαβήτας», «τα τρία μικρά λυκάκια» ή τον «πόλεμο των Ούφρων και των Τζούφρων»...
Πολλά τα δημοφιλή παραμύθια του αν και ο καθένας έχει τις προτιμήσεις τους...και βέβαια τα μικρά παιδιά τις δικές τους...και οι αναγνώσεις δεν θα τελειώσουν ποτέ...και, ευτυχώς, θα είναι απολαυστικές για γονείς και παιδιά.
Τα παιχνίδια με τη γλώσσα, οι ανατροπές των προκαταλήψεων και η κατάρριψη της ετικέτας καλός-κακός χαρακτηρίζουν τα έργα του, ενώ ενθαρρύνει τα παιδιά να αποδεχτούν τον εαυτό τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τα δικά τους και βέβαια και των άλλων. Τα παραμύθια του αποτελούν το αντίδοτο στη μισαλλοδοξία, τον εγωισμό, τον  εθνικισμό και τον ανταγωνισμό που καλλιεργούσαν για γενιές ολόκληρες παραμύθια που προέτρεπαν τα παιδιά στο να είναι καλύτερα από όλους καλύτερα από τους άλλους, βάζοντας πάνω από όλα τη λογική του ανταγωνισμού.
Κι όλα αυτά με αμεσότητα και απλότητα με χιούμορ και φαντασία, έτσι ώστε και η πιο δύσκολες έννοιες να γίνονται αυτονόητες.
Ο Μαξίμ Γκόργκι όταν τον ρώτησαν πώς πρέπει να γράφει κανείς για παιδιά είπε ακριβώς όπως για τους μεγάλους, μόνο καλύτερα. Μόνο που ο κ. Τριβιζάς απαντάει και τις ερωτήσεις μας με την καρδιά του, με αγάπη φαντασία και ειλικρίνεια όπως ακριβώς όταν γράφει για  παιδιά.

 

1. Η σάτιρα κατά της βίας , του πολέμου και της επιθετικότητας είναι το κεντρικό θέμα σε πολλά παραμύθια σας. Όμως τα παιδιά αγαπούν το παιχνίδι και την ένταση του πολέμου. Σε τί οφείλεται αυτό;


 

Ο μεγάλος κοινωνιολόγος Βίλεμ Μπόνγκερ είχε πει  ότι ο πόλεμος είναι το μεγαλύτερο έγκλημα που μπορεί κανείς να διανοηθεί. Όλα τα άλλα ακόμη και τα πιο αποτρόπαια εγκλήματα ωχριούν μπροστά στα εγκλήματα των πολεμοκαπήλων. Για τα περισσότερα όμως παιδιά που δεν έχουν βιώσει τη φριχτή του πραγματικότητα, ο πόλεμος είναι κάτι μεταξύ συναρπαστικού παιχνιδιού και ηρωικής περιπέτειας. Θα τολμούσα να πω ότι για πολλά μικρής ηλικίας κυρίως παιδιά ο πόλεμος είναι χαρτοπόλεμος με άλλα μέσα . Αυτό οφείλεται στο ότι μεγαλώνουν με διάφορα φανταχτερά παιχνίδια ηλεκτρονικά και μη, που τους προσφέρουν μια αντισηπτική εκδοχή του αποτρόπαιου αυτού μακελειού.
Αυτός είναι ο λόγος που έγραψα την αντιπολεμική τετραλογία «μπαμ μπουμ ταρατατζουμ». Η σειρά περιλαμβάνει τέσσερα βιβλία (Ο πόλεμος των Ούφρων και των Τζούφρων, ο πόλεμος της Ωμεγαβήτας, Η φάλαινα που τρώει τον πόλεμο και ο πόλεμος της χαμένης παντόφλας).

 

2. Τα παραδοσιακά παραμύθια με τις βασιλοπούλες και τους πρίγκιπες, τους δράκους και τις κακές μάγισσες, όπου η δομή του καλού και του κακού είναι απόλυτη και σαφής θεωρείτε ότι είναι αναχρονιστικά;

 

Τα στερεότυπα του καλού και του κακού τα οποία μεταδίδονται και αναπαράγονται  μέσα από ένα μεγάλο μέρος των έργων της λογοτεχνίας για παιδιά, είναι πολλές φορές όχι μόνο λανθασμένα αλλά και επικίνδυνα. Η τυποποίηση του καλού και του κακού ενδέχεται μεταξύ άλλων  να προετοιμάσει το έδαφος  για τον διωγμό μειονοτήτων και να προξενήσει πολλά ακόμη κοινωνικά προβλήματα. Πρέπει να προσέχουμε με ποιό τρόπο επικαλούμεθα και για τί σκοπούς χρησιμοποιούμε  τις έννοιες του καλού και του κακού, διαφορετικά τα αποτελέσματα κάθε άλλο παρά επιθυμητά μπορεί να είναι. Όταν ένα πρόσωπο, μια χώρα, ένας πληθυσμός ή μια εθνότητα θεωρείται ότι ενσαρκώνει το καλό και ο αντίπαλός του το κακό, τότε ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για κάθε λογής βιαιότητα για κάθε λογής βαρβαρότητα. Ακόμη χειρότερα, όταν και οι δύο πλευρές σε μια αντιπαράθεση δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα είναι πεπεισμένες ότι ενσαρκώνουν οι ίδιες το καλό και οι αντίπαλοί τους το κακό, τότε καθίσταται θεμιτό κάθε απάνθρωπο μέτρο. Δεν υπάρχουν καλά και κακά πρόσωπα, ομάδες, έθνη. Υπάρχουν μόνο καλές και κακές πράξεις, ενέργειες και αποφάσεις. Με άλλα λόγια το καλό και το κακό ενυπάρχει στον καθένα. Καλά και κακά στοιχεία μπορεί να ανακαλύψει κανείς σε κάθε πρόσωπο ή σύνολο προσώπων.

 

3. Με ποιό τρόπο εκφράζονται αυτές οι ιδέες στα δικά σας βιβλία;

 

Στα βιβλία μου προσπαθώ να ανατρέψω, διάφορα παραδοσιακά στερεότυπα. Στο μυθιστόρημα η τελευταία μαύρη γάτα, για παράδειγμα, μια αδελφότητα προληπτικών πιστεύει ότι οι μαύρες γάτες φέρνουν γρουσουζιά. Όταν αρχίζει το μυθιστόρημα τα μέλη της αδελφότητας έχουν σχεδόν πετύχει το σκοπό τους, έχουν εξοντώσει όλες τις μαύρες γάτες του κόσμου, εκτός από μία. Οι διώκτες της είναι αδίστακτοι, είναι οργανωμένοι, είναι πολυμήχανοι. Διαθέτουν, δηλητήρια, παγίδες, δόκανα, πράκτορες, πληροφοριοδότες και είναι αποφασισμένοι να την εντοπίσουν με κάθε τρόπο να την παγιδεύσουν και να την εξοντώσουν. Η ιστορία της τελευταίας μαύρης γάτας είναι μια σάτιρα της δεισιδαιμονίας, μια αλληγορία μα θέμα τα στερεότυπα του καλού και του κακού και τον ρατσισμό.
Με το στερεότυπο του κακού λύκου, ασχολούμαι στο βιβλίο τα 3 μικρά λυκάκια,  το οποίο αποτελεί μια πολύπλευρή αντιστροφή του κλασσικού παραμυθιού τρία μικρά γουρουνάκια. Στη δική μου εκδοχή τα τρία μικρά λυκάκια προσπαθούν να προστατευθούν από το μεγάλο κακό γουρούνι, χτίζοντας αρχικά ένα σπίτι απόν τούβλα που τους το γκρεμίζει με το σφυρί του. Με αυτό τον τρόπο το παιδί μαθαίνει ότι δεν υπάρχουν καλοί και κακοί χαρακτήρες αλλά καλές και κακές πράξεις.

 

4. Ποιές ανάγκες θεωρείτε ότι έχουν σήμερα περισσότερο τα παιδιά; Εσείς τί θέλετε να τους προσφέρετε με τα παραμύθια σας;

 

Πιστεύω ότι τα παιδιά έχουν ανάγκη από ερεθίσματα που καλλιεργούν τη φαντασία τους και διευρύνουν τους δημιουργικούς τους ορίζοντες και αυτός είναι ο στόχος των βιβλίων και θεατρικών μου έργων. Ας μην ξεχνάμε ότι το σημερινό απίθανο, φανταστικό ή παράλογο, είναι ο αυριανός κανόνας, η μελλοντική επιστημονική ορθοδοξία. Ένα σύμπαν γεμάτο κόκκινους νάνους και μαύρες τρύπες που καταπίνουν αστέρια θα μπορούσε να  είναι πιο κοντά στη χιουμοριστική λογοτεχνία του παραλόγου παρά στην κλασσική φυσική. Πριν  από καιρό στα γράμματα από το νησί των πυροτεχνημάτων  (που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της σειράς διακοπές στο νησί των πυροτεχνημάτων  είχα περιγράψει το χαμαιλεοντικό σακάκι που αλλάζει χρώμα ανάλογα με το ποιος περνάει δίπλα μου. Φαντάζεστε την έκπληξή μου όταν είδα μια διαφήμιση για ένα νέο θερμό-ύφασμα που αλλάζει χρώμα από κόκκινο σε βαθύ μπλε ανάλογα με τη θερμοκρασία του σώματος της γυναίκας που το φοράει. Ας ελπίσουμε ότι την ίδια τύχη θα έχουν και άλλες εφευρέσεις μου όπως το ελαφρύδι (το αντίθετο από το βαρίδι) και το ηλεκτρικό ρουφοσκόπιο. Πρέπει να ξεπερνάμε την πραγματικότητα όχι μόνο να την υπηρετούμε. Η αισιοδοξία το χιούμορ και η φαντασία προσφέρουν στο παιδί τα όπλα να δημιουργήσει κάτι πρωτοποριακό και νέο.

 

5.Tι πιστεύετε ότι λείπει από τη σύγχρονη εκπαίδευση που θα ήταν απαραίτητο στην ανάπτυξη των παιδιών;

 

Το σχολείο δίνει δυσανάλογη έμφαση στη μετάδοση γνώσεων και όχι στη διαμόρφωση χαρακτήρων. Αντί να εμπνέει και να δίνει φτερά συνθλίβει και καταθλίβει με τη συσσώρευση γνώσεων το παιδί πράγμα που δεν είναι πια απαραίτητο μια και η ευκολία στην πρόσβαση γνώσεων και δεδομένων χαρακτηρίζει την εποχή μας. Ο στόχος επομένως δεν πρέπει να είναι η μετάδοση γνώσεων αλλά πρώτον η δημιουργία κινήτρων και εναυσμάτων για να ασχοληθεί ο διδασκόμενος με κάποιο θέμα, να κεντρίσει δηλαδή το ενδιαφέρον του να μάθει περισσότερα και δεύτερον η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας ώστε να γίνει σωστή εκμετάλλευση αυτών των γνώσεων.

 

6. Αν ήσασταν υπουργός Παιδείας τί θα αλλάζατε ή τι θα προσθέτατε  στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα;

 

Θα ξεκινούσα από μια ριζική αναμόρφωση των σχολικών βιβλίων. Τα περισσότερα σχολικά βιβλία είναι από πλευράς αισθητικής εμφάνισης, εκτύπωσης, σελιδοποίησης και βιβλιοδεσίας φτωχοί συγγενείς των άψογων εκδόσεων τις όποιες έχουν γνωρίσει τα παιδιά και με τις οποίες τα συγκρίνουν. Σαν να μην έφτανε αυτό από πλευράς περιεχομένου είναι συχνά μάλλον βαρετά μονότονα και κουραστικά με αποτέλεσμα το παιδί από τις πρώτες τάξεις του σχολείου να συνδέει την έννοια του βιβλίου με δυσάρεστα και αρνητικά συναισθήματα με συνέπεια τελικά να νοιώθει αποστροφή για οποιοδήποτε έντυπο. Το αντίθετο ακριβώς θα έπρεπε να συμβαίνει. Τα σχολικά βιβλία δηλαδή να είναι αρτιότερα από τα εξωσχολικά, παράγοντες αισθητικής παιδείας και πηγή όχι μόνο μάθησης αλλά και απόλαυσης.

 

7.Πώς θα μπορούσαν να γίνουν τα σχολικά βιβλία πιο ελκυστικά;

 

Πλουσιοπάροχες δόσεις χιούμορ και φαντασίας στη συγγραφή τους σίγουρα θα βοηθούσαν. Ας πάρουμε μια πολύ απλή άσκηση αριθμητικής  του τύπου ένα κιλό πατάτες κάνει 300 δρχ. πόσο κάνουν 10 κιλά πατάτες πόσο πιο ελκυστικό θα ήταν αν η άσκηση αυτή δινόταν με ένα διαφορετικό τρόπο. Δηλαδή «όταν ο Πινόκιο λέει ψέματα η μύτη του μεγαλώνει δύο πόντους, πόσο θα μεγαλώσει αν πει είκοσι ψέματα;» Η «Για κάθε δέκα χρόνια που κοιμόταν η ωραία κοιμωμένη χρειάζεται ένα φιλί για να ξυπνήσει. Πόσα φιλιά χρειάζεται αν κοιμάται είκοσι χρόνια» Η άσκηση παραμένει ουσιαστικά η ίδια αλλά ο τρόπος με τον οποίο εκφράζεται διεγείρει αποτελεσματικότερα το ενδιαφέρον και τη δεκτικότητα του παιδιού.
Αν βρεθούν τρόποι το σχολικό βιβλίο να γίνει αισθητικά άρτιο, ελκυστικό από πλευράς εμφάνισης και ενδιαφέρον από πλευράς περιεχομένου, ένας μεγάλος αριθμός παιδιών θα πάψει να αντιμετωπίζει με δυσπιστία αδιαφορία και αρνητικά συναισθήματα και όλα τα άλλα βιβλία.

 

8. Από ποιές εκδηλώσεις χαράς αγάπης και θαυμασμού των παιδιών θυμάστε κάτι ιδιαίτερα;

 

Όταν δημοσιεύτηκε στη διάπλαση των παιδιών το πρώτο μου μυθιστόρημα «πειρατές της καμινάδας» έλαβα την πρώτη μου επιστολή από παιδί («είναι παράξενο, έγγραφε μεταξύ άλλων ένα κορίτσι, που αισθάνομαι τους πειρατές της καμινάδας τόσο δικούς μου σαν να ήταν κρυμμένοι στη φαντασία μου και ξύπνησαν ξαφνικά...»).Σε μια περίοδο που είχα σταματήσει το λογοτεχνικό γράψιμο και σκεφτόμουν να αφοσιωθώ ολοκληρωτικά στην εγκληματολογία, αυτό το γράμμα (όταν το βρήκα τυχαία μπροστά μου τακτοποιώντας κάποια χαρτιά) έγινε αφορμή να συνεχίσω να γράφω για παιδιά.
Καταλαβαίνετε λοιπόν τη συγκίνησή μου, όταν τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του δημοσίευση  -μου τηλεφώνησε ένας ρεπόρτερ από ένα τηλεοπτικό σταθμό και μου μίλησε για την περίπτωση ενός δωδεκάχρονου παιδιού που ζούσε μέσα σε ένα χαρτόκουτο από ηλεκτρικό ψυγείο στη Ακτή Τζελέπη. Όπως μου είπε, ένα από τα τρία «πολύτιμα» αντικείμενα που είχε στο σπίτι χαρτόκουτο το παιδί (μαζί με ένα φακό και μια φυσαρμόνικα) ήταν οι πειρατές της καμινάδας, που τους διάβαζε ξανά και ξανά, επειδή δεν είχε χρήματα να αγοράσει άλλο βιβλίο. Και τέτοιες μυθιστορηματικές συμπτώσεις με κάνουν να αναρωτιέμαι ποιά είναι τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας.

 

9.Ο μαγικός κόσμος των φανταστικών εικόνων που δημιουργείτε πώς γίνεται αντιληπτός από τα παιδιά;

 

Στο παραμύθι όπως και σε άλλες μορφές λογοτεχνίας υφίσταται μια σιωπηλή συμφωνία μεταξύ συγγραφέα και αναγνώστη μεταξύ αφηγητή και ακροατή. Τη στιγμή που το παιδί ανοίγει με λαχτάρα ένα βιβλίο, γνωρίζει, προσδοκά και αποδέχεται τη μυθοπλαστική ιδιότητα του συγγραφέα ή του αφηγητή και είναι έτοιμο να αφεθεί στον κόσμο του να ταυτιστεί με τους ήρωες να συγκινηθεί να χαρεί και να υποφέρει μαζί τους. Έχουμε δηλαδή μια περίπτωση του φαινομένου που ο Coleridge ονόμασε ηθελημένη αναστολή της δυσπιστίας.
Τα παιδιά εξυπνότερα και ικανότερα από ότι συνήθως νομίζουμε, είναι συνήθως σε θέση να προβαίνουν σε αυτή την αναστολή και να απολαμβάνουν το φανταστικό, το οποίο αν είναι επιτυχημένο όχι μόνο τα διασκεδάζει και τα συγκινεί αλλά γίνεται η πύλη που τα οδηγεί σε βαθύτερες ή νέες αλήθειες. Πριν μερικά χρόνια σε συνάντηση μου με παιδιά τους είχα πει ότι είχα φέρει μαζί μου, μερικά πούπουλα από το μαξιλάρι πάνω στο οποίο κοιμόταν για εκατό χρόνια η ωραία πριγκιποπούλα, μια φούχτα χαρτοπόλεμο από το καταρράχτη του χαρτοπόλεμου του νησιού των πυροτεχνημάτων και ηλιόσπορους που όταν τους φυτεύεις  φυτρώνουν ήλιοι. Όλα  τα παιδιά ήθελαν να αποκτήσουν αυτά τα δώρα, όχι βέβαια από αφέλεια, αλλά επειδή ακριβώς είχαν δεχτεί τη σύμβαση, είχαν αφεθεί στο φανταστικό κόσμο του νησιού των πυροτεχνημάτων.

 

10.Ετοιμάζετε νέα παραμύθια ή θεατρικά; Κάθε πότε γράφετε-αυτήν την εποχή έχετε έμπνευση και αν ναι για τι;

 

Τη σαιζόν που ξεκινάει θα παιχτούν τρία θεατρικά μου έργα. Ο Πεταλουδόσαυρος (για δεύτερη χρονιά ) από το θίασο πολιτιστική παρέμβαση, «Η Κούλα η Κατσικούλα και το κλεμμένο τραγούδι», που γράφτηκε με αφορμή την παγκόσμια ημέρα πνευματικών δικαιωμάτων από το θίασο σκαραβαίοι και το «Πλάτς Μουτς» από το  θίασο Μίμηση -Πράξη.

Πηγή planetkids.gr
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #1
« στις: Μάρτιος 06, 2010, 08:15:33 πμ »
popi81 Αποσυνδεδεμένος
Πλήρες μέλος
***
Μηνύματα: 214
Μέλος από: Οκτ, 2009

Προφίλ
Το καλοκαίρι του 2008 είχαμε πάει για καλοκαιρινές διακοπές στη Λήμνο. Ένα πρωινό κατεβήκαμε στην πόλη και πήγαμε στο κέντο τύπου. Το κέντρο τύπου δεν είνα τίποτε άλλο απο ένα μαγαζί με εφημεριδές, περιοδικά και ψιλικά. Μπαίνοντας μέσα είδα μια περιστρεφόμενη βιβλιοθήκη με έργα του Τριβιζά. Η μικρή μου ήταν τότε ~10 μηνών. Σκέφτηκα .... για να τα διαβάσει δεν μπορεί... αλλά αν τις τα διαβάζω εγώ ...Απορία
Πήραμε λοιπόν το βιβλίο του ...."Η τελευταία μαύρη γάτα"
Δεν έχω λόγια γι' αυτό που διάβασα! Το συγκεκριμένο κατ' εμέ ολοκληρωμένο έργο δεν αναφέρεται / απευθύνεται μόνο σε παιδιά αλλά και σε ενήλικες!!  up
Και ενώ στην αρχή διάβαζα για να συνηθίζει τη φωνή μου η μιρκή μου, έβλεπα στην συνέχεια ότι ήθελα να μάθω και εγώ την συνέχεια!  Χαμόγελο
Για τον συγκεκριμένο δημιουργό δεν υπάρχουν λόγια. Τα έργα του πιστεύω, είναι κληρονομιά για τα παιδιά μας και μακάρι να υπήρχαν περισσότεροι τέτοιοι άνθρωποι που με τις προτάσεις τους να έφερναν αλλαγές στα στερεότυπα που κάποιοι έχουν θέσει.
Δεν υπάρχουν λόγια . . . . μόνο ευχές!
Συγχαρητήρια Μαρία για την ανάρτηση !!  rose
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #2
« στις: Μάρτιος 06, 2010, 11:22:12 πμ »
nitsa2009 Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
nitsa2009 Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 3.043
Μέλος από: Απρ, 2009

Προφίλ
Μαράκι μου και λίγα είπες.Τον Κύριο Τριβιζά τόν γνώρισα πρώτη φορά στό σχολείο που δουλεύω.
Είχε έρθει και μίλησε στά παιδιά για τα βιβλία του.Είναι υπέροχος άνθρωπος και με το πού μιλάει σε κάνει και ταξιδεύεις
όπως και με τα βιβλία του.Τα δε παιδιά προσπαθούσαν να ρουφήξουν ότι έλεγε τόν κοίταγαν στά μάτια. kissing
Η δουλειά του είναι αξιαίπαινη οχι μόνο για τα παιδιά αλλά και για μας τούς μεγάλους.Αξιζει να έχουμε ολλοι τα
βιβλία του στη βιβλιοθήκη μας.
Καταγράφηκε
                 https://nitsa2009.blogspot.com/
 
Απάντηση #3
« στις: Μάρτιος 06, 2010, 11:24:57 πμ »
nitsa2009 Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
nitsa2009 Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 3.043
Μέλος από: Απρ, 2009

Προφίλ


Ο Eυγένιος Τριβιζάς είναι εξερευνητής, εφευρέτης, ταχυδακτυλουργός και ζογκλέρ μελάτων αυγών. Έχει ανακαλύψει το νησί των Πυροτεχνημάτων, τη Φρουτοπία, το Κουνουπακιστάν, το Πιπερού, τη χώρα των Χαμένων Χαρταετών, το Γαλαξία των Λεγεώνων και την Πολιτεία με όλα τα χρώματα εκτός από το ροζ. Ο Ευγένιος ζει στο νησί των Πυροτεχνημάτων με τον παπαγάλο του τη Σύνθια, τον άσπρο ελέφαντα τον Πουκιπόν, τον Οράτιο το αόρατο πράσινο καγκουρό, τον Πελέ τον ταχυδρομικό πελεκάνο, τον Παντελή τον απότομο ιπποπόταμο και τη Λιλή την παρδαλή λεοπάρδαλη. Κάθε τόσο μαζί με τους φίλους του τον καπετάνιο Βαρθολομαίο Μπορφίν και τον Αλέξη Πτωτιστή ταξιδεύουν στα πέρατα του κόσμου, σώζουνε πριγκίπισσες από δράκους και δράκους από πρίγκιπες και προσπαθούν να βρούνε το χαμένο όγδοο χρώμα του ουράνιου τόξου.

Οι γνωστότερες εφευρέσεις του Ευγένιου είναι ο γαργαλιός (ένα μηχάνημα που σε γαργαλάει όταν είσαι λυπημένος), το ηλεκτρικό ρουφοσκόπιο (ένας συνδυασμός τηλεσκοπίου και ηλεκτρικής σκούπας, με το οποίο όχι μόνο βλέπει κανείς τα αστέρια αλλά, άμα θέλει, τα ρουφάει και τα κάνει γιρλάντες), ο ενισχυτής ροχαλητού (που δυναμώνει εκατό φορές το ροχαλητό σου όταν κοιμάσαι και τρομάζει τους διαρρήκτες) και η χαμαιλεοντική μπογιά (που, αν βάψεις το δωμάτιό σου μ' αυτή, αλλάζει κάθε πρωί χρώμα ανάλογα με το όνειρο που έβλεπες προτού ξυπνήσεις. Αν έβλεπες τη θάλασσα, είναι μπλε με άσπρες ρίγες και, αν έβλεπες λαμπρίτσες, κόκκινο με μαύρες βούλες).

Ο Ευγένιος έχει ανακαλύψει επίσης το φαγώσιμο χαρτοπόλεμο, την μπανιέρα με τις δώδεκα τρύπες, τον ιπτάμενο ανεμόμυλο, την τσουλήθρα με σκαλοπάτια στο κατέβασμα, τη μελωδική ομπρέλα, το παπιγιόν για νάνους και τον αναδρομικό καθρέφτη (που σε κάνει όπως ήσουνα πριν από δέκα χρόνια). Ο Ευγένιος έχει επίσης μια μοναδική συλλογή από σπάνια κομμάτια παλιών παραμυθιών. Η συλλογή αυτή περιλαμβάνει ένα πούπουλο από το μαξιλάρι όπου κοιμόταν η Πεντάμορφη πριγκιποπούλα, το κορδόνι από το δεξί παπούτσι του Παπουτσωμένου Γάτου, ένα τούβλο από το σπίτι που είχαν χτίσει τα Τρία Γουρουνάκια, τη φούντα από το σκουφάκι της Κοκκινοσκουφίτσας και το φιτίλι από το λυχνάρι του Αλαντίν.

Μερικοί, βέβαια, υποστηρίζουν ότι όλα αυτά δεν είναι αλήθεια και ότι ο Ευγένιος είναι ένας εγκληματολόγος που ζει στο Λονδίνο και διδάσκει στο πανεπιστήμιο του Reading. Δεν έχουν όμως δίκιο. Στην πραγματικότητα, ο εγκληματολόγος είναι ο δίδυμος αδερφός του.

ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
Καταγράφηκε
                 https://nitsa2009.blogspot.com/
 
Απάντηση #4
« στις: Μάρτιος 06, 2010, 11:30:28 πμ »
popi81 Αποσυνδεδεμένος
Πλήρες μέλος
***
Μηνύματα: 214
Μέλος από: Οκτ, 2009

Προφίλ
 up up
Πολύ καλό θέμα, πολύ καλός και ο συγγραφέας - ταξιδευτής - παραμυθάς - δημιουργός επιτυχημένων βιβλιων . . . . .  και πολλά ακόμη!!!
 rose
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #5
« στις: Μάρτιος 06, 2010, 11:44:53 πμ »
anastasia2006 Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 988
Μέλος από: Ιαν, 2010

Προφίλ WWW
κορίτσια θα με κάνετε να πάω να αγοράσω παραμύθι  Ντροπή
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #6
« στις: Μάρτιος 06, 2010, 12:01:20 μμ »
popi81 Αποσυνδεδεμένος
Πλήρες μέλος
***
Μηνύματα: 214
Μέλος από: Οκτ, 2009

Προφίλ
Επειδή και εγώ κάπως έτσι ξεκίνησα.... απο παιδικά παραμύθια για τον ανιψιό και μετά για τη κόρη ΠΑΝΤΑ του Τριβιζά, όταν διάβασα την "Τελευταια μαύρη γάτα" κατάλαβα ότι ο συγγραφέας απευθύνεται σε μεγαλύτερο κοινό απο αυτό που φαινομενικά θέλουν να πιστεύουν ορισμένοι!
Η προπαγάνδα, η προκατάληψη, ο κατατρεγμός και τελικά η εξαφάνιση του είδους (στη περίπτωση του βιβλίου, της γάτας) επειδή κάποιοι θέλουν να το πλασάρουν έτσι, βρίσκει απήχηση και στα πιο απλά καθημερινά πράγματα που βιώνουμε!
Ειδήσεις, αφιερώματα, διαδηλώσεις και στο τέλος όταν πραγματοποιείται ..... (και ο ξεσηκωμός έχει κοπάσει) έρχεται η ΑΛΛΑΓΗ τόσο φυσικά που δεν αντιδράς!
Το συγκρικριμένο βιβλίο ίσως να μπορεί να γίνει κατανοητό, κατ' εμέ, απο παιδιά ηλικίας 15 και άνω!
Στο συστήνω!
Φιλιά   rose
Καταγράφηκε
 
Απάντηση #7
« στις: Μάρτιος 06, 2010, 12:16:12 μμ »
arhontia Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 720
Μέλος από: Ιούν, 2007

Arhontia Karakosta Προφίλ WWW
Κι εμένα μου είχαν κάνει εντύπωση τα βιβλία του Τριβιζά, αλλά τελικά αυτά που έπεσαν στα χέρια μου - και στα αυτάκια της Δήμητρας - απλά δεν διαβάζονταν και δεν γίνονταν δεκτά από το παιδί.
Αναφέρω για παράδειγμα την ιστορία για ένα ελεφαντάκι  τον Βλαδίμηρο, που επειδή ήταν άτακτο, η μαμά του του τράβαγε την προβοσκίδα. Από το τράβα-τράβα η προβοσκίδα του μάκρυνε τόσο πολύ που το κορόιδευαν τα άλλα παιδάκια στο σχολείο. Μέχρι εκεί διαβάσαμε και η μικρή το απέρρριψε - δεν μάθαμε τη συνέχεια. Απλά δεν μπορούσε να δεχτεί την ιδέα της σωματικής τιμωρίας φαντάζομαι, ούτε και την κοροϊδία των παιδιών.
Και το άλλο ήταν για ένα σκατζόχοιρο που ενώ ήταν σε χειμερία νάρκη, έρχονταν διάφοροι και έπαιρναν τα αγκάθια του για διάφορους λόγους. Μια γιαγιά πήρε 2 για να κάνει βελόνες πλεξίματος, ένας φακίρης για να κάνει στρώμα, μια κινέζα για να πιάσει τα μαλλιά της, και άλλοι. Όταν ξύπνησε ο σκατζόχοιρος και είδε οτι του έλειπαν όλα τα αγκάθια του, έβαλε στη θέση τους πλαστικά καλαμάκια από πορτοκαλάδες.
Καταγράφηκε
Κάθε παιδί κρύβει μέσα του έναν καλλιτέχνη. Το πρόβλημα είναι πώς να παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας.
https://arhontia.com/
https://toixografie.com
 
Απάντηση #8
« στις: Μάρτιος 06, 2010, 12:46:35 μμ »
xanthibax Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 1.344
Μέλος από: Μάι, 2008

Προφίλ
Όπως λέει κι η Αρχοντία ο Τριβιζάς είναι ένας συγγραφέας που από άλλους διαβάζεται κι από άλλους όχι.
Υπάρχουν μάλιστα πολλές απόψεις για κάποια έργα του ότι είναι αντιεκπαιδευτικά  έως απαράδεκτα για τις μικρές ηλικίες.
Τη μαύρη γάτα την έχουμε διαβάσει όλοι στην οικογένεια αλλά τα παιδιά ήταν άνω των 15 όταν το διάβασαν.
Από συναδέλφους με μικρά παιδιά έχω ακούσει ότι τα παιδιά τους είχαν αρνητικές αντιδράσεις στο άκουσμα παραμυθιών του Τριβιζά.
Καταγράφηκε
  Ανάβω στίχους να ξορκίσω το κακό που πλάκωσε τη χώρα!!!
 
Απάντηση #9
« στις: Μάρτιος 06, 2010, 15:59:07 μμ »
Marinaki Αποσυνδεδεμένος
Ανώτατο μέλος
*****
Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 1.856
Μέλος από: Σεπ, 2008

Προφίλ
Δεν ξέρω...εγώ Τριβιζά διάβαζα πολύ πολύ όταν ήμουν μικρή. Και βιβλία του αλλά και ένα έργο που έγραφε σε συνέχειες σε ένα περιοδικό για παιδιά, στο "Το ρόδι" που έβγαινε προ 15ετίας!
Ήμουν ξετρελαμένη με τη γραφή του!
Καταγράφηκε
Δε γράφεται πάντοτε με τη λογική η ομορφιά στη ζωή. Χρειάζεται κάπου κάπου και η τρέλα.
 
Εκτύπωση  Σελίδες 1 Πάνω